Perfect - 2 - Meet new people

Jag tittade upp och såg en kille komma springandes.
- Oj, hej! sa han och drog ner sin keps lite.
- Hej, sa jag och log. Han såg ut att vara ganska orolig över något, men det var inget jag gav någon större uppmärksamhet till.
- Vem är den här lilla tjejen då? frågade killen och satte sig ner på huk precis som mig.
- Liz, svarade Liz och log sådär sött igen. Sedan backade hon och ställde sig bakom mig.
- Förlåt, men vi ska nog gå vidare nu, sa jag och reste mig upp. Jag tog Liz i handen och började gå därifrån.

(VIKTIGT! Liz är 3 år, inte 6 år. Jag har ändrat.)

- Vänta! hörde jag någon ropa. Jag vände mig om och såg att killen stod kvar på samma plats med tjejen bredvid sig. - Kan inte dom här två leka då? fortsatte han när jag inte svarade. - Jazzy vill det, sa han och log. Jag tittade ner på Liz som tittade på mig. 
- Vill du? viskade jag tyst till henne. Hon nickade och jag ryckte på axlarna och gick tillbaka. - Håll er i närheten, sa jag till Liz och log.
- Okej, sa hon glatt och gick fram till tjejen. Hon höll i en docka så jag förmodar att dom skulle leka med den. 

Jag log ett hastigt leende till killen innan jag satte mig ner på marken och tog upp min mobiltelefon. Jag skickade ett sms till Claire: Liz hittade en kompis i parken, så vi blir nog kvar lite längre än vad vi tänkt. Jag tröck på skicka och efter någon minut fick jag ett svar: Vad kul att hon hittat en vän! Det gör inget, maten är nog klar när ni kommer hem, annars får ni värma. Jag suckade och la ner telefonen i fickan igen.
- Din mamma? frågade killen som jag nu märkte hade satt sig bredvid mig.
- Fostermamma, sa jag kort och tittade på Liz och Jazzy som lekte.
- Oj... sa han. - Varför bor du hos en fosterfamilj? frågade han efter några sekunders tystnad.
- Min mamma och pappa dog i en bilolycka så vi bor där istället, sa jag utan att titta på honom. 
- Oj, jag bekla-
- Det gör inget, avbröt jag honom innan han pratat klart. 

Han svarade inget utan nickade bara. Jag började le över tanken att jag för en gångs skull sa som det var. Varje gång någon frågade något om mina föräldrar sa jag att de var bortreste och att jag bodde hos min moster eller något. Allt för att inte verka så svag. Hur kan jag helt plötsligt ha blivit så modig så att jag vågade berätta det för honom

- Jag är Justin föressten. Justin Bieber, sa han och räckte fram handen. Jag vred på mitt huvud och tittade på honom.
- Kändisen? sa jag förvånat. 
- Ja, om det är nu det du tycker, sa han och skrattade lite. Mina mungipor drogs uppåt och jag skrattade lite också.
- Vad heter du då? sa han sen.
- Serena, sa jag och tog tag i hans hand. - Serena Magno, fortsatte jag och log.
- Fint namn, sa han sedan och log. Jag log lätt innan jag reste mig upp för att leta reda på Liz och Jazzy som försvunnit.
- Vart ska du? frågade Justin.
- Leta reda på min syster, sa jag och började gå.

Jag gick en bra bit innan jag såg henne och Jazzy vid en man, där ännu ett litet barn var, fast barnet var betydligt mycket mindre än Jazzy och Liz. 
- Åh, dom är vid min pappa, sa någon bakom mig. Jag vände mig om och såg Justin stå där. Tydligen hade han följt efter mig.
- Okej, sa jag och började gå till Liz. - Liz, vi ska hem nu, Claire har gjort mat, sa jag och tittade på henne.
- Okej, sa hon ledset och började gå emot mig. - Hej då, sa hon sen till Jazzy och vinkade. 
- Hej då, sa hon glatt och vinkade tillbaka. 
- Hej då, det var trevligt att träffas Justin, sa jag och log. Sen gick jag iväg med Liz i släptåg.


Kort och så. Men det kommer gå slött i början, jag vill inte att det ska gå för fort fram ;D Kommentera för mer idag!


Och svar på kommentar:

Anonym om Perfect - 1 - Bring it on:

Kommer ni fortsätta med Right girl??:D
- Det är MATILDA som skriver på Right Girl, och som jag skrev under förra inlägget har hennes hårddisk crashat, och jag vet inte när hon kommer hem för hon är borta idag, men ja, hon kommer fortsätta på den. Varför skulle hon sluta? ;D

 

Kommentarer
Postat av: Lisa'

längtar till nästa del!:)

2011-06-04 @ 14:07:34
Postat av: Josefina

asbra!! :D

2011-06-04 @ 14:19:26
Postat av: Anonym

Trodde detta va den nya, hehe.



Meeeeeeeer! :D

2011-06-04 @ 17:04:10
Postat av: Anonym

Jätte bra :) meer :)

2011-06-04 @ 17:37:59
Postat av: bieberlover

jätte bra :)

2011-06-04 @ 18:19:47
URL: http://bieberlover.webblogg.se/
Postat av: Anonym

jätte bra att du tar det lugnt i början då blir det mer verklighetstroget :D snällaa lägg upp mer idag!!!

2011-06-04 @ 18:21:24
Postat av: elena

super bra fortsätt

2011-06-04 @ 18:41:39
Postat av: jennie

skit bra <3<3 love it !!!

2011-06-04 @ 19:55:06
Postat av: J

Awesome! Mera idag, snälla! :)

2011-06-04 @ 20:03:06
Postat av: Stina

jätte bra längtar till nästa del :)

2011-06-04 @ 20:16:03
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Neejra<3'

jag måste vara väldens gladast chhhheeeyyy nu när du börjar skriva igen ! ;D<3

2011-06-04 @ 22:33:19
Postat av: RT

Naww va gulligt, typ så glad att jag började öäsa den här novellen :D

2011-06-04 @ 22:49:23
Postat av: Anonym

Bra skrivet o bra att du inte gör så att allt händer i ett kapitel! :D men lite längre delar skadar inte ;)

2011-06-04 @ 23:12:14
Postat av: elin

NI ÄR LÄNKADE PÅ JUSTINDBBLOGG.BLOGGPLATSEN.SE

2011-06-05 @ 12:30:15
URL: http://justindbblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0