Right Girl | Part 1 | Goodbye Paris, Hello Atlanta


- Men mamma! Inte Atlanta, varför kan jag inte stanna här med dig? sa jag och gjorde mitt bästa "puppy-face". 
- Nej, du åker hem till Amerika igen och inga men, förstått? sa mamma och jag såg ledset och surt ner i golvet. 
- Ja... mumlade jag och gick in till mitt rum.

Jag hade igång iTunes och lyssnade på Owl City. Adam Young är lite av min idol... 

Efter kanske en halvtimme kom mamma upp och knackade på den vit-målade dörren. 

- Hej älskling, är du redo?
- En minut bara, ska fixa en grej bara, sa jag och mamma gick ut. Jag satte mig på sängen och såg mig om i det ganska så ljusa rummet här i Paris. Ända sen pappa hade flyttat bort från oss hade vi bott här. Men nu hade mamma fått ett nytt jobb och skulle resa hela tiden. Jag var för ung enligt henne att leva själv så länge. 

Amerika igen... Jag skulle bo hos min kusin och morbror i Atlanta. Dom hade fyttat dit från Kanada omkring två år sedan. Dom hade glatt sagt ja till att jag skule bo där. Våra familjer stog varran nära eftersom båda hade ensamma föreldrar. Jag och min kusin var lika gamla och skulle gå i samma klass. Äntligen sista året i High School. Det skulle antagligen vara hur jobbigt som helst eftersom det blir helt nytt i ett helt nytt land tillochmed. 

Jag tog mina två väskor och gick ner för den knarrande trappan. Mamma satt och väntade bredvid dörren på en lika gammal stol som hela den här lägenheten. 

- Redo, sa jag och mamma rest sig och öppnade dörren. Vi ingen bil så vi fick gå till flygplatsen. Mamma tog en av väskorna och vi gick i tystnad till flygplatsen. men när vi väl kom fram så började båda gråta lite och kramade om varandra. 

- Jag måste gå nu, sa jag och plockade upp flygbiljetten ur väskan som jag skulle ha på flyget. Jag kollade tiden för kanske sjunde gång idag. 20:30, den hade såklart inte ändrats sen jag sista kollat. 
- Jag kommer sakna dig älskling, sa mama och kramade om mig igen. 
- Samma här, men måste gå nu, hejdå! sa jag och plockade upp väskorna och gick iväg baklänges vinkade. 

Jag gick igenom alla kontroller utan att bli stoppad eftersom jag tänkt efter och inte haft något med metall på mig. Det var inte så mycket folk idag vilket var skönt frö jag är inte så pratsam av mig. Det var inte pappa heller... 

Fyget skulle åka om en halvtimme så jag satte mig i sofforna som alltid finns på flygplatser och hade igång min iPod Touch. Taylor swift fick vara min vän under flyget. Och många fler, det skulle ta tio timmar att flyga över till ATL. Jag slöt mina ögon och lät You Belong With Me strömma ut ur hörurana. Jag är en sån musik nörd jag inte nöjde mig med dom som man får till iPoden så jag hade köpt ett par stora lurar. Lila med Peace märken på sidorna. Jag gillade dom mest för jag är en hippie och det kan ingen neka. Inte dom som känner mig i alla fall.

Soffan skön ner lite och jag öppnade ögonen igen. En kille med mellan långt, brun blont hår satt bredvid mig med lika stora hörlurar som jag, fast hans var gråa och inte lila som mina.
Han vände sig om och såg att jag studerade honom.

- Hej, sa han och jag pausade muciken så jag skulle höra vad han sa. Jag tog även av mig hörlurarna så dom hängde på halsen.
- Hej, sa jag tillbaka och hoppades att det inte skulle synas att jag rodnade. Jag vart lätt solbränd och det var sen sommar så jag var väldigt solbränd.
- Ska du till Atlanta? frågade han och log svagt.
- Jepp, du?
- Ja, jag har varigt på semester här hela sommaren.
- Ensam? frågade jag. Han såg ut att vara i samma ålder som mig, kanske äldre. 
- Nej min pappa bor här, sa han och skrattade.
- Har du också varit på semester eller...? sa han och väntade på mitt svar. Jag svalde svagt och såg ner och upp igen.
- Jag ska flytta tillbaka till Amerika, jag och mamma har bott här i tre år nu så det kommer nog bli... intresant, sa jag och skrattade.  
- Har du bott här i hela tre år, lycko dig! Jag blev helt tagen av stan under första dagen, sa han och log igen. 
- Paris gör det med dig, tro mig, jag vet! sa jag och vi skrattade båda. 

Vi pratade tills dörrana öppnades och vi blev båda lika överaskade och glada när vi såg vi satt nästan bredvid varanda. Eftersom det var så gryt lite folk på planet kunde vi sitta bredvid varandra. Vi böt nummer och lärde känna varan lite bättre. Tillexempel att hans namn var Lucas och att vi båda var 17. Han gick tyver i en annan skola än mig men i samma del av stan. Tur det tänkte jag för jag var inte säker på om jag skulle skaffa vänner. 

Efter sju timmar på planet var det redan en ny dag och vi hade patat så mycket så ingen av oss kunde sova. Men nu låg vi båda utslagna i stolarna och snarkade och pratade i sömnen. Jag pratade och han snarkade. Inte så kul for resten i samma del på flyget. Jag tror jag sa repliker från Titanic som 'Jack, I will never forget you' och sånt. Det måste ha varit kul för dom som hörde. 

När det var tio minuter tills vi skulle landa så väckte flygvärdinnorna så vi satte oss rätt upp och skrattade lite åt våra "vackra" frisyrer. Jag la ner min kamera, iPd och annat i väskan. Jag och Lucas hade fått tråkigt när klockan var kanske fem så vi hade sprungit runt på planet och knäppt helt galna kort. Det hade varigt hur kul som helst eftersom alla andra på planet sov. Vi böt också Twitter, Facebook och Tumblr adresser. Jag lovade att bliderna skulle komma upp någon gång.

Nere i Atlanta så gick vi tillsammans ut med väskorna och jag såg chaz och min morbror Brian stå vid deras bli. Jag kramde Lucas och sa hejdå. Han hade sett sin storebror som skulle hämta honom också så det var dags att säga hejdå.

- Oh, vem var det då Jess? sa Chaz retfullt när vi släppt varandra från kramen.
- En kille, duh. Jag träffa han på flyget och vi blev vänner, sa jag och krmade om morbror Brian också.
- Vänner, yeah right. Hångla ni eller? sa han och flinade. 
- Chaz, jag vet att du bara är avundsjuk, sa jag och skrattade. Vi hoppade in i bilen och körde hem till The Somer's house. Jag hade igång min iPod igen och log för jag hade fortfarande Taylor Swift på. jag hade pratar med Lucas hela flygresan så hade inte behövt iPoden. Jag böt till The Ready Set för det kändes bara konstigt att lyssna på Love story när jag tänkte på Lucas.



Kommentarer
Postat av: Anonym

whuut ? vart kom chaz ifrån ? DU kan väl expleina lite grejjer innan du skriver dem ? du vet vi kan inte läsa dina tankar -.-

2011-05-21 @ 21:59:52
Postat av: clara

Vem är Chaz och hur känner dom varandra?!?

2011-05-21 @ 22:09:32
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: elena

det var bra fortsätt

2011-05-21 @ 22:10:44
Postat av: ellinor

Man kanske kan räkna ut att Chaz är hennes kusin? Inte så svårt. Bra början!:)

2011-05-22 @ 00:44:09
Postat av: amanda

Allså alla där uppe.. och ni fattar så är Chaz hennes KUSIN! OKEEEJ =D?

2011-05-22 @ 13:43:16
URL: http://amandapaavola.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra skrivet! Fortsätt så :)

2011-05-29 @ 17:27:11
Postat av: IzzanhK

Intressant idé :) Men du, det heter inte böt - det heter bytte!!

2011-07-03 @ 20:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0