Right Girl | Part 11 | Just A Kiss...


- Jag lovar jag inte ska göra dig illa, jag skulle aldrig klara av det Jess, sa han och minskade utrymmet mellan oss. Jag såg upp och min blick mötte hans. Han såg ner och sen upp igen med ett minimalt leende. Han lutade sig närmare och kysste mig igen.



Jess perspketiv

Jag vaknade upp i Justins varma famn dagen efter. Jag öppnade ögonen sakta och såg på klockan. Tio, shit Chaz kan ju komma in och väcka mig när som helst och ja... jag känner inte för att berätta allt för honom nu.
- Justin, viskade jag och skakade om hans axlar lite. Han vaknade och såg sig om och mötte sen min blick och log stor och kysste mig.
- Morgon Jess, sa han hest och sträckte sen på sig.
- Justin klockan är tio du måste gå, sa jag och log sen. Det här var ingen dröm som jag först trott.
- Tio! Shit mamma kommer hem närsom heslt och hon tror jag är sjuk, sa han och gick ut på balkongen. Han började klättra men stannade till just innan hans axlar skulle försvinna och log och vinkade lite. Jag skratatde och böt om till ett par jeans shorts och en vit T-Shirt. Jag låste balkongdörren efter Justin och gick sen ner till köket. Chaz var inte där, så klart.
Han sov väl ännu. Jag tog en macka och ett glas juice, guava. Jag tog sen min iPod som jag haft på laddning i köket och drog på mig ett par svarta converse och en mörk brun skinnjacka. Jag började gå mot gallerian. Jag hade inget bättre för mig så varför inte shoppa lite?

Gallerian var nästan helt tom, kanske för den presic öppnat och för det var jul igår men. Nu är jag här!
Jag gick direkt till Forever 21 och köpte ett par jeans med nitar och ganska stora hål på knäna, älskar den stilen. Tjejen i kassan stirrade lite extra på mig när jag betalade och jag kände mig som jag hade något märke i pannan eller något som fick alla att stirra på mig. För när jaggick rund och antinge fönstershoppade eller bara kollade runt så stirrade folk och några viskade. Det var mest tjejer i min ålder, okej, bara tjejer i min ålder. 

Någongång under min fika pause, frozen yoghurt, så kom det fram en grupp tjejer till mig och typ gapade bara och glodde medan jag åt.
- Vad är det med er då? sa jag kanske lite för bitchigt men folk kan bara inte sitta och stirra på mig utan jag blir arg. Jag är nog inte en sån lugn person fast jag jobbar på det.
- Kan vi bara fråga dig hur det var? sa en svart hårig tjej med *suck* en justin bieber tröja.
- Vad var? sa jag frågande.
- Men, kyssen så klart! nästan skrek en av dom blonda.
- Vad fan pratar ni om? sa jag igen och undrade om någon möjligt kunde ha sett mig och Justin igår. Oh fuck,var det inte en svart bil på gatan då. Jag försökte minnas men innan jag hunnigt så låg det en skvaller tidning framför mig med mig och Justin på framsidan, när vi kysstes.
Vem är Justins nya? stog det bara och nu gick det upp varför alla hade stirrat på mig. Jag reste mig upp och gick så fort jag kunde ut därifrån medan jag försökte få upp min mobil men stannade sen innan ett hörn som ledde till den sista delen av gallerian. Jag hade ju inte Justins nummer. Jag svor tyst för mig själv och hörde steg bakom mig och jag såg upp. Tjejerna med tidningen hade kommigt ikapp mig opch dom nästan skrek på mig.
- Nej, sa jagoch började springa mot utgången. Jag skulle sett efterom det kom någon runt hörnet för jag sprang såklart in i någon på en gång. 

- Oj, gud förlåt jag är så ko- började jag men när jag såg vem det var kunde jag inte annat än le.
- Jess! Hej jag har inte sett dig på hur länge som helst, sa Lucas.
- Lucas! Nej gud det känns som typ... tre månader, sa jag och vi skrattade båda eftersom det typ var tre månader sen sist. Vi reste oss båda och sen kom dom jävla fansen igen.
- Vilka är dom? sa Lucas och pekade mot dom.
- Inga, inga som helst jag vill bara bort från dom! sa jag och han tog min hand och sprang med mig ut till parkeringen där vi stannade. 

Jag såg mot Lucas igen som smålog lite.
- Så, how you doing? sa han och skrattade.
- Inget speciellt, du då? Fortfarande rik?
- Haha, okej inte föratt vara liksom pushy men något måste ha hänt eftersom Bieber fans jagar dig, sa han och jag höjde bara ena ögonbrynet. - Jag såg hennes tröja, och dom är min systers typ.. ovänner, sa han och skrattade.
- Har du en syster?
- Um, ja en tvilling syster, fast hon bor hos pappa på andra sidan stan, men vi går i samma skola så...
- Åh, okej kul för... nej det var väl kanske inte så kul, sa jag. Jag hade inte tänk hur det skulle låta.
- Ingen fara, vi bråkar inte eftersom vi inte bor ihop längre. Vi är ganska bra syskon skulle jag säga, sa han och log igen. Han log nästan efter varje ord han sa. - Men, Bieber och du? What's up?
- Öm, okej vi kysstes och på någotsätt kom det bilder från det... sa jag och suckade högt. Lucas sa inte ett ord och jag blev lite orolig för honom.
- Lucas? Lucas lever du eller? frågade jag och petade på hans näsa löst.
- Va? Ja,jag blev bara lite...
- Förvånad? Jag med... sa jag och han mjuknade lite.

Justins perspketiv
Jag la mig i sängen precis som mamma parkerade bilden utanför. Mormor och morfar hade kommigt ända till Atlnata för mamma och mig och jag hade inte åkt dit. Jag kände mig lite ledsen över jag inte sett dom för det var så länge sen sist, men vi skulle ju hälsa på senare i vår så... Men Jess hade kysst mig! Jess, kysst mig! Jag log på tanken och blunade när mamma sakta gick upp för trappan.
- Justin? sa hon lågt och hade upp min dörr.
- Mm? sa jag som att jag nyss hade vaknat.
- Oj, förlåt sov du? sa hon och satte sig på sängen. 
- Mm, jag mår lite bättre dock, sa jagoch sträckte på mig.
- Åh, gör du det? Kanske frisk luft gjorde dig bra då? sa hon och gav mig en arg blick.
- Vaaa? sa jag och gapade. - Vad pratar du om mamma? sa jag och hon bra slängde fram en tidning och jag kunde med engång se Jess och mig kyssas.
- Jag trodde du var sjuk? Eller var det bara tjej-sjuk då eller?
- Förlåt, fölåt men jag kunde inte...
- Kunde inte vad Justin? sa mamma.
- Hålla mig? sa jag och log lite. Mamma skrattade otroligt nog.
- Jaja, men du ringer och ber om ursäkt till din mormor och morfar nu! sa hon och jag hoppade upp och sprang efter telefonen. - Och du har en veckas utegångsförbud! ropade mamma efter mig.
- Men mamma! ropade jag tillbaka.
- Inga men, du har en flickvän att ringa iallafall under tiden eller? sa hon och skrattade.
- Hoppas det... sa jag och ringde.
Jess perspketiv
Jag satt vid vattnet och tittade på vågorna medan jag lyssnade på musik från min iPod. Några få personer gickförbi för det var ganska sen nu. Jag hade varigt hem igen och bytt om så nu hade jag ett par jeans shorts på mig och en lila/röd långärmad, tröja med gul text på mig. Lucas och jag hade pratat lite mer men han skulle åka bort om någon vecka eller så och var tvungen att gå hem och göra iordning allt sånt.

Min telefon ringde och jag stängde av musiken och svarade trött.
- Hej, ville bara prata med dig, sa Justin och jag fick någon rysning längs ryggen.
- Hej Justin, sa jag och såg mot en lite grupp med folk som jag trodde jag kände igen från skolan som några bieber hatare. Det var ganska många i min skolafast det hade jag inte tänkt på fören nu. Dom skrattade och verkade inte ha sett mig, varför skulle dom bry sig om mig föresten? Jag hörde Justin i mobilen igen och jag kom tillbaka till verkligeheten.
- Va förlåt vad sa du? sa jag och Justin skrattade.
- Jag sa förlåt om det liksom hänt något för dig, pågrund av bilderna asså, sa han och låt orolig.
- Nej inget mer än blickar eller så, det är lugnt, sa jag och hörde stegen försvinna bakom mig, men jag tänkte inte på det.
- Bra isåfall, skulle ha dåligt samvete om, det hänt något, aja måste gå. Hejdå Jess...
- Hejdå Justin, sa jag och la på och la mobilen bredvid mig. En hostning bakom mig fick mig att rycka till och jag vände mig om. Gruppen från skolan stog bakom mig och hånlog.
Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄNTLIGEN :D

meeer!

2011-07-01 @ 23:04:03
Postat av: Anonym

ÄNTLIGEN :D

meeer!

2011-07-01 @ 23:04:04
Postat av: josefine

omg va bra novell ! du skriver verkilgen bra ! men omb kan du inte lägga in ett till snart ? hade varit jätte glad om du gjorde det :p <3

2011-07-02 @ 14:36:08
URL: http://purpleninjastorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

ooohhh noooo ;( :O

2011-07-03 @ 23:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0