Wherever you are, episod 56

Jag flinade lite och Christal såg såklart det.
- Vad är det? sa hon och log.
- Caleb är här nu, han vill gärna träffa dig CHRISSIE. Hänger du med ner? frågade jag och såg på henne. Hon gav mig en ond blick.
- Kalla mig inte Chrissie, suckade hon och reste sig. Sen blev hon jätteglad och vi sprang ner. När vi kom till lobbyn och han vände sig om trodde jag att jag skulle få en hjärtattack...



(Låtsas som att det är Caleb.)

Han hade verkligen förändrats sen jag senast såg honom... Jag kollade snabbt på Christal som också stirrade på honom. Hon kollade snabbt på mig sedan tillbaka till Caleb.
- Wow... var det enda hon fick fram. 
- Yeah... mumlade jag tillbaka. Sen gick vi fram och bokstavligen hoppade in i hans famn.
- Tjena tjejer! Vad jag har saknat er! sa han och kramade tillbaka.

Vi stod och kramades ett bra tag för helt plötsligt stod Christian, Clara, Chaz, Caitlin och Ryan bakom oss. Ryan kollade lite avundsjukt på Caleb medan dom andra log. Jag började presentera alla och jag såg hur Caleb kollade in Caitlin. Jag började le, för det var ju Caleb jag menat när vi åt frukost...

- Åh, kom hit igen så jag får krama er! sa Caleb och vi slängde oss in i hans famn igen. Jag hade saknat honom... Han hade mer muskler än Justin och... jag har alltid känt mig trygg vid hans sida. Hans bamsekramar... Jag släppte taget om honom och gick och ställde mig bredvid Chaz som kollade på mig en stund. Sen tog han mig i armen och drog upp mig till våran lägenhet. Jag kollade förvånat på honom under hela vägen. Inte förrän vi var inne i rummet började han prata.

- Mathilda, som du vet så känner jag ju dig, började han. - Och jag ser på dina leenden att du har saknat Caleb... väldigt mycket? fortsatte han sedan.
- Såklart jag har, jag har ju int...
- Jag vill inte att du sårar Justin Mathilda. Han kommer också märka på dig att du fortfarande har känslor för honom, avbröt Chaz.
- Jag har inga känslor för honom! Tror jag... sa jag sedan och kollade ner. 
- Just det. Tänk bara på det, sa han och kramade mig. Jag kramade tillbaka och sen öppnades dörren. In kom Justin och han kollade förvånat på oss två.
- Jag visste det! sa han och gick ut och smällde igen dörren. 

Både jag och Chaz kollade förvirrat på varandra, sen sprang vi ut och ropade efter Justin. Han var helt borta. Vart har han tagit vägen nu då?

Justins perspektiv:

Hur kunde jag vara så dum. Såklart hon gillade Chaz fortfarande! Jag gick raskt ner till lobbyn och råkade springa in i någon stor kille. Mörkhårig och muskler hade han. Jag sa snabbt förlåt och började gå vidare när han plötsligt ropade på mig:

- Öj, vänta! 
Jag vände mig om och kollade på honom.
- Är inte du Justin Bieber? frågade han sedan. 
- Jo, sa jag och försökte le, men det gick inte. Var han ett kill-fan? Han började gå emot mig och tog sedan fram handen. Jag skakade hand lätt med honom, sen var det tyst ett tag.
- Jag är Caleb föresten! Hörde att du är tillsammans med Mathilda! sa han och log. Jag kände en klump i magen på en gång. Även fast jag är kille kan jag ju säga att alla tjejer skulle falla för en kille som såg ut som honom. Jag hoppas innerligt att inte Mathilda har känslor för honom.

- Åh, ja. Hej! sa jag och log ett fejk-leende. Han kollade på mig ett tag, sen sa han:
- Har det hänt något eller? Jag kan se det i dina ögon OCH du ler ett fejk-leende...
- Ja.. Nej.. Det... Jag... Jag såg just min bästa vän Chaz och Mathilda stå och kramas ensamma i vårat rum och... Dom har också varit tillsammans... sa jag och kollade ner.
- Oj. Andra killen på... Vad är det? 2 månader? Inte illa. Jag tror inte hon är otrogen direkt Justin, Mathilda är inte en sån person, sa han sedan och klappade mig på axeln.
- Det har redan hänt en gång... sa jag och kollade upp.
- Oh, sa han och gjorde en grimas.

Helt plötsligt öppnades hissdörrarna och Chaz och Mathilda kom ut. Hon sprang fram och började förklara sig:

- Du får tro vad du vill, men det är inget mellan oss! 
- Jag såg ju det, sa jag till mitt försvar.
- Men sluta, snälla. Jag kramade honom för att jag hade pratat med honom om en... sak, och jag är väl för fan inte otrogen om jag kramar en kille? Eller? fortsatte hon. Jag kände hur jag började rodna lite lätt. 
- Du har rätt... Förlåt, sa jag och sträckte fram armarna för att krama henne.
- Det kan du ju glömma, sa hon bara och gick iväg. 

Jag tog ner armarna och stirrade bara efter henne. 
- Ey bro... jag... vi går ut och skejtar ett tag, sa Chaz och gick och hämtade Ryan och Christian. Jag stannade kvar och väntade på killarna men Caleb gick upp till hans rum, tror jag.

Mathildas perspektiv:

- Men kan du berätta vad som har hänt? frågade Christal än en gång.
- Nej, inget. Jag är bara sur på Justin och, ja... sa jag och kollade ner på dator-skärmen.
- Happ. Men säg när du vill säga det då, sa hon och la sig i sängen bredvid mig. 

Helt plötsligt knackade det på dörren så Caitlin gick och öppnade. Hon kom tillbaka med Jasmine efter sig. Jag reste mig upp från sängen och kramade henne. 
- Vad har hänt gumman? frågade hon sen.
- Jag.. okej. Jag berättar för er då, men jag vet att ni kommer tycka jag är dum i huvudet, sa jag försiktigt.
- Nej då! Såklart vi inte kommer! sa Caitlin och log emot mig. Jag log osäkert tillbaka.
- Okej, det är såhär att... Som ni såg på Caleb så är han ju inte direkt ful. Och jag har nog bara inte insett hur... mycket jag saknat honom. Hans kramar och hans trygga famn. Och jag... jag vet inte... jag... tror jag har några känslor för honom. Och Chaz såg på mig att det var något, så han drog upp mig på rummet för att prata om det, sen kramades vi, och just då kom Justin och såg oss. Han blev sur eller avundsjuk eller va det nu var, och sen stack han ner. Sen förklarade jag för honom men jag blev så trött på honom så jag gick bara ifrån honom... Jag vet inte hur jag ska göra nu... sa jag och kollade runt på alla.
- Öhm... wow... fick jag till svar.
- Jag vet inte om det är rätt längre. Om det är menat att vi ska vara tillsammans eller inte...


Ojdå. Hur kommer det bli här då? Kommer dom göra slut eller inte? ;) Jag vet inte än, ni får gärna ge tips! :) Och kommentera!!! :D
Kommentarer
Postat av: Siis

Hehe, asså.. de borde nog inte göra slut än.. Låt det ta ett tag xDD

2011-01-18 @ 21:02:47
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: Anna

inte än ... ;)

2011-01-18 @ 21:04:22
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: K A R I N

men nej dom får inte göra slut än ialla fall!

2011-01-18 @ 21:05:09
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Laura

gooooosh! meer

2011-01-18 @ 21:07:32
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA, precis när jag läst klart själv delen sa ja ojdå och sen läste jag ojdå. HAHA



MEN SKIT BRA VERKLIGEN!!!!

2011-01-18 @ 21:17:10
Postat av: Anonym

HAHA, precis när jag läst klart själv delen sa ja ojdå och sen läste jag ojdå. HAHA



MEN SKIT BRA VERKLIGEN!!!!

2011-01-18 @ 21:17:14
Postat av: felicia

nej. dom får inte göra slut :( haha.



eller dom kan typ gö slut (men inte än.. sen eller något) sen är de så ett tag. dom blir bara vänner, men justin gillar henne fortfarande eller något. och sen typ, efter några episoder så blir dom tillsammans ingen eller nåt :D

2011-01-18 @ 21:20:25
Postat av: frida

awesome!:)<3 nej inte göra slut!:)<3 meeer!

2011-01-18 @ 21:30:49
Postat av: annaa

Jag kan inget annat än att hålla med de andra. Helt awesome episode som vanligt! :)

2011-01-18 @ 21:57:49
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Julia

Asbra, du skriver skitbra :)

Nej, jag tycker inte att dom ska göra slut.. jag tycker typ att Caleb ska börja gilla Caitlin och sen inser Mathilda att hon gillar Justin mer.. bara ett förslag ;)

2011-01-19 @ 15:29:38
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Elle

NEEEEEEEEEEEEEEJ DET FÅR INTE VARA SLUT !!! GAL1 BRA CHEYEN MEEEERA !!!

2011-01-19 @ 18:30:31
Postat av: Linnea

skit bra! mer drama!!! :D

2011-01-22 @ 16:09:00
URL: http://musikochfoto.blogg.se/
Postat av: B E C C A

Asbra! Lite kul att alla heter namn på C, haha x) Christal, Caitlin, Chaz, Clara, Caleb... hahaha :D

2011-02-27 @ 13:12:51
URL: http://justinbieberfairytale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0