Wherever you are, episod 52

Jag skruvar på vattnet och öppnar sedan dörren. Alla börjar slänga vatten på mig - men sen riktar jag vattenslangen emot dom och dom börjar skrika. Jag skrattade ett ondskefullt skratt och sen stängde jag av vattnet. 
- Nöjd nu? frågade jag och skrattade.
- Nej... sa Mathilda och kom emot mig. Jag öppnade famnen och hon kramade mig. Rätt som det var kände jag någon iskallt mot min rygg. Jag börjar skrika som en tjej och hoppar runt i rummet. Hon hade haft is innanför min tröja. Alla andra la sig ner på backen och skrattade medan jag fortsatte med att få ut isen.


- Varför gjorde du så för? frågade jag och låtsades vara irriterad.
- För att du behövde skrika lite, sa Mathilda och fortsatte skratta. Hon reste sig sedan upp från golvet och kysste mig. 
- Du har då en riktigt rolig flickvän, sa Sean och gick ut. Dom andra fortsatte att skratta, men gick ut så småningom dom också. Jag log emot dom, sedan tog jag tag i hennes arm och drog henne intill mig. Vi kysstes ett tag, sen gick vi också ut ifrån rummet. Jag tog hennes hand i min och började gå ut till minibussen dom andra åkt hit med. Precis när Mathilda skulle kliva in i bilen stannar hon upp, kollar åt vänster och försvinner. Jag kollar bakåt och ser henne gå emot Jasmine som går med huvudet nerböjt. Vad ska hon göra nu då?

Mathildas perspektiv:

Jag såg Jasmine gå och vara ensam, så jag gick emot henne.
- Jasmine! skrek jag så att hon skulle höra mig. Hon kollade upp emot mig och log.
- Ja? frågade hon sedan.
- Vill du hänga med oss till hotellet och hänga? frågade jag sedan och log.
- Men... dom andra vill nog inte det, sa hon efter ett tag och kollade sig osäkert omkring.
- Skiter väl jag fullständigt i, ska vi vara 8 st och du ska vara själv? Kom med här! sa jag och tog tag i hennes arm och började gå emot bilen.
- Tack.. och du Mathilda? Förlåt för att jag kysste... Justin... sa Jasmine och stannade upp och kollade på mig.
- Det är lugnt. Jag förlåter dig, sa jag och log.

Justins perspektiv:

Okej. Varför ler dom så mycket?
- Har jag missat något mellan dom två eller? frågade Chaz.
- Jag har ingen aning... jag visste inte ens att Mathilda ville prata med Jasmine efter att hon kysste mig, sa jag och kollade på Chaz.
- Wierd... sa Chaz.
- Äh, hon tycker väl bara synd om Jasmine som inte har någon att vara med? Jag tycker Mathilda är snäll, sa Caitlin och kollade på oss. 
- Aja, får väl hoppas att hon inte får någon damp attack nu då, sa Ryan och ryckte på axlarna. Christian, jag och Chaz började skratta, men tjejerna blängde bara på oss. 

Efter någon minut kom Mathilda och Jasmine in i bilen och vi åkte till hotellet. När vi kom fram så gick vi in till killarnas rum och pratade. Sen spelade vi lite kort och hade det trevligt. Efter ett tag gick Jasmine in till sitt rum ca 2 våningar nedanför oss. Vi andra satt och snackade om massa olika saker. Det kändes verkligen som om att... vi tillhörde varandra i den här "gruppen". Vi kunde prata med alla och jag har nog aldrig skrattat så mycket i mitt liv som när vi är samlade. Jag kommer sakna dom när dom åker hem...

När vi snackat klart bestämde vi oss för att gå ut och gå på en promenad. Mathilda gick lite längre fram än oss andra och låtsades gå på lina på vägkanten. Jag kunde inte låta bli att knäppa kort... Hon är så fin. 

När vi gått i någon halvtimme var vi ute på landsidan vi kom på att vi kunde gå lite i skogen. Vi tröttnade efter redan 5 minuter, så vi började gå tillbaka. När vi kom tillbaka till stan så letade vi upp om det fanns något McDonald's i närheten - och det gjorde det. Vi beställde maten och valde att ta med det hem. Klockan var ganska mycket nu, men det gjorde inte så mycket. Planet till Italien skulle inte gå förrän vid 4 på eftermiddagen imorgon. När vi kommit ur från McDonald's så ser jag en klunga tjejer stå och prata. Hoppas dom inte ser att det är jag, jag har ju ingen mössa på mig... Jag kollade osäkert på Mathilda och hon kollade förvånat på mig. Jag nickade nervöst emot klungan med tjejerna och hon nickade förståeligt. Hon tittade på Ryan och tog hans mössa ifrån honom och gav till mig.

- Vad gör du? frågade Ryan Mathilda och skrattade.
- Shhhh, tjejer. Klunga. Justin. Mössa. Vad mer behöver du veta? viskade hon till honom. 
- Justin? JUSTIN? VART ÄR JUSTIN!?! hörde jag alla tjejer säga. Sen skrek någon och då visste jag det. Jag måste skriva autografer... 
- Sorry Justin... sa Mathilda och såg besvärad ut. 
- Det gör inget, dom skulle märkt mig så småningom, sa jag och pussade henne på munnen. Efter några sekunder var jag omringade av ca 15 tjejer. Dom andra gick och satte sig på gräsmattan och åt sin mat. 

Mathildas perspektiv:

När jag satt ner och åt och prata med dom andra kom det helt plötsligt en tjej och drog upp mig från gräsmattan. Jag visste inte vad hon skulle göra, men hon drog in mig till mitten där Justin var. När han såg mig lös han upp och tog min hand. Han viskade till mig:

- Dom vill att vi kysser varandra så att dom kan ta en bild...
- Jaha! Ah, men visst, sa jag och kysste honom. Det blixtrade hur länge som helst, och efter ett tag fick jag ont i ögonen så jag avslutade kyssen och kramade honom. Sen gick jag ut ur klungan.

Caitlins perspektiv under tiden Mathilda är hos Justin:

Jag satt bredvid Chaz och tänkte passa på att prata med honom...
- Du Chaz? frågade jag honom tyst.
- Ja? frågade han och kollade på mig.
- Hur mår du egentligen?
- Jag mår... bättre. Jag trodde jag skulle må som skit när jag såg dom tillsammans, men dom verkar verkligen gilla varandra. Vadårå?
- Jag tycker att du inte har varit som vanligt bara...
- Men det är lugnt. Det liksom... äh, det är inget. Jag mår bra! Hur mår du själv?
- Jo... bara bra, jag har ju inte direkt tråkigt sällskap.
- Sant... Äh, nu kommer dom, vi drar hem nu!

Han reste sig upp och hjälpte sedan mig upp. Chaz, Chaz, Chaz. Han verkar må bra åtminstone...

Justins perspektiv:

- Puh.. Jag älskar mina fans, men jag tro inte mitt leende och mina händer gör det så mycket längre... sa jag och skrattade lite lågt.
- Jag kanske ska massera dom lite? sa Mathilda och blinkade med ögat.
- Med nöje! sa jag och gav henne mina händer. Hon tog dom och började massera dom, sen helt plötsligt biter hon på mitt finger. - Aj varför gjorde du så? frågade jag och skrattade.
- Det är kul att bitas, sa hon och började skratta. Sen sprang hon för oss och runt ett hörn. Helt plötsligt hör jag ett skrik. Jag springer snabbt fram och ser...


Bam. Vem ser han? Nu ska jag sova, faktiskt. Ska upp tidigt imorgon, så det blir ingen inlägg förrän latero mot kvällen. Kommentera under tiden, och ge tips!
Kommentarer
Postat av: annaa

Kanske den som hotade henne eller nått :o åh spännande! Kan knappt vänta tills nästa del :D

2011-01-07 @ 00:27:07
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhh spännande, du är grym! x)

2011-01-07 @ 00:39:14
URL: http://belieberworld.webblogg.se/
Postat av: Laura

Omg, meer :D

2011-01-07 @ 01:31:55
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Siis

HEELLP, I don't know ;S

2011-01-07 @ 11:03:14
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: Siis

Ohh, kan det inte bli något mellan Catilin och Chaz, sedan blir Mathilda sur eller något sånt :D

2011-01-07 @ 15:23:09
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: Laura

Kolla gärna min biebernovell och kommentera :)

Förlåt för jobbig kommentar

2011-01-07 @ 16:36:14
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: frida

meeer!!:)

2011-01-08 @ 02:11:39
Postat av: Elle

ÅHHH, FÅR PANIK MER MER MER MER MER

2011-01-08 @ 20:33:52
Postat av: ellinor

Kan det inte komma mer snart? Älskar den här novellen :D

2011-01-09 @ 16:56:38
Postat av: melinda

OMG MEER :D älskar den :D

2011-01-10 @ 00:13:06
URL: http://justinbstories.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Gosh.. meer :D älskar deen :D:D

2011-01-10 @ 17:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0