Wherever you are, episod 51

- Ah det är Mathilda? 
- Jag ska döda dig, var det enda jag hörde. Jag tröck snabbt av samtalet och la ner telefonen. Caitlin kollade fundersamt på mig.
- Vem var det? frågade hon sedan.
- Någon som ville döda mig... sa jag och kollade på henne med uppspärrade ögon.
- Va? Du måste säga det till Scooter! sa hon sedan och reste sig upp.


- Nej, det måste jag inte... Vi får se om den personen ringer igen, då kan ja... 
Jag hann inte avsluta meningen förrän jag fick ett sms. Jag kollade på telefonen och blev nästan lite arg. Jag gav telefonen till Caitlin och hon läste det högt:

Nu är det så här, din jävla hora. Du är bara tillsammans med Justin för att han är känd - medan jag verkligen älskar honom för hans personlighet. Och om inte du gör slut med honom inom 24 timmar kommer jag söka upp dig och döda dig, fattar du?! Dö, jävla slyna.

Caitlin stirrade på telefonen efter att hon läst meddelandet. Hon tog sedan tag i min hand och drog med mig till Scooter. Jag försökte streta emot, men Caitlin vägrade släppa taget, så jag följde frivilligt med tillslut. Scooter stod alldeles bakom scenen och började le när han såg oss. När han såg att jag var ledsen och att Caitlin var förbannad slutade han le och kollade på oss. 
- Vad han hänt? frågade han när vi stannat framför honom. Caitlin räckte fram min mobil och Scooter läste smset. Man såg när han hade läst klart smset, han var alldeles röd i ansiktet.
- Jag.. jag har ingen aning om vem det är, sa jag och kollade på honom.
- Det är väl ett fan... Vi måste byta ditt nummer Mathilda, och skydda det, sa han och kliade sig i pannan.
- Bara hon inte får såna här sms ELLER samtal längre, sa Caitlin. Scooter kollade upp mot henne. - Ja, det var någon som ringde och sa att den personen skulle döda henne, fortsatte Caitlin. Scooter skakade på huvudet och gick in mot logerna. Vi följde efter.

Justins perspektiv:

Nu hade jag bara en låt kvar, Overboard med Jasmine... Jag hade ca 5 minuter på mig att byta om till Overboard outfiten, så jag sprang tillbaka backstage. När jag kom in till min loge satt Caitlin, Mathilda och Scooter i soffan. Jag kollade på dom och sedan ställde sig Scooter upp och sa:

- Hon har fått.. hot meddelanden och samtal redan Justin...
- Va? Men... jag berättade det för typ 5 minuter sen? sa jag förvånat. - Förlåt... jag tänkte mig inte för, sa jag och gick fram till soffan. Hon reste sig upp och kramade mig. 
- Det är lugnt.. viskade hon och pussade mig på kinden. Jag kramade henne hårdare. 
- Kan jag få kolla på meddelandet? sa jag sedan och släppte henne. Hon tog upp telefonen och gav mig den. Jag läste smset och blev alldeles paff. - Jag visste att det här skulle hända, men jag ville inte... gömma dig. Jag vill visa dom att jag älsk... gillar dig, sa jag och blev röd om kinderna.
- Älskar du mig Justin..? frågade Mathilda och kollade på mig. 
- J-j-ja-jag kanske-e g-gör det.. Ja... sa jag och kollade ner på mina skor. Jag kollade sedan upp på Mathilda och såg att hon var tårögd. Jag gick fram och kramade henne.
- Jag älskar dig också... sa hon och kramade mig. Jag blev alldeles varm inombords.
- Okej, vi har ett problem men du har fortfarande en låt kvar av konserten Justin.. Dom har redan börjat spela låten och introt kan inte hålla på förevigt. Byt om fort som fan nu, sa Scooter och gick ut. Jag pussade Mathilda lite snabbt på munnen, sen gick hon och Caitlin också ut. 

Jag bytte snabbt om, sen sprang jag ut på scenen. Jasmine hade redan börjat sjunga.



När låten var slut tackade jag alla och gick sedan tillbaka backstage. Mamma kom och kramade mig och sa att jag var duktig. Jag sa tack och sen gick jag till logen och bytte om till mina kläder. När jag kom ut igen stod Chaz, Christian, Ryan, Mathilda, Christal, Caitlin, Clara och Sean (Kingston) + resten av mitt crew med hinkar och vattensprutor. Min enda tanke var; oh fuck, innan jag började springa. Jag hörde alla efter mig och sprang ännu fortare, tyvärr så var min vackra flickvän snabbare än mig, så hon hann ifatt mig och hällde en hink med vatten över mig. Efter någon sekund var alla andra ifatt mig och slängde vatten på mig. Jag stod och skrattade och kunde inte göra så mycket... trodde jag. Jag kollade åt vänder och ser en vattenslang där inne. Jag springer in i rummet och stänger/låser dörren. Jag hör hur dom andra skrattar och knackar på dörren och säger att jag ska komma ut, men jag skrattar bara för mig själv.

Jag skruvar på vattnet och öppnar sedan dörren. Alla börjar slänga vatten på mig - men sen riktar jag vattenslangen emot dom och dom börjar skrika. Jag skrattade ett ondskefullt skratt och sen stängde jag av vattnet. 
- Nöjd nu? frågade jag och skrattade.
- Nej... sa Mathilda och kom emot mig. Jag öppnade famnen och hon kramade mig. Rätt som det var kände jag någon iskallt mot min rygg. Jag börjar skrika som en tjej och hoppar runt i rummet. Hon hade haft is innanför min tröja. Alla andra la sig ner på backen och skrattade medan jag fortsatte med att få ut isen.


Bah. Mer kommer! Kommentera! :)
Kommentarer
Postat av: elle

AWESOME MER MER MER MER MER MER MER MER

2011-01-06 @ 21:16:39
Postat av: Anonym

Meraa! :D

2011-01-06 @ 21:24:25
Postat av: Anonym

merr!!

2011-01-06 @ 21:28:43
URL: http://juustalee.blogg.se/
Postat av: Laura

Omg!! mer :D

2011-01-06 @ 21:40:43
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: d'

HAHA MER!:D

2011-01-06 @ 22:11:09
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/
Postat av: annaa

sjukt bra :D bäst helt enkelt! vill ha mera :D

2011-01-06 @ 23:18:47
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Astrid

meeeeeeera :D

2011-01-06 @ 23:18:53
URL: http://astridmagnusssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0