Wherever you are, episod 49

När jag kom in i rummet igen, stängde jag dörren och gled ner för den. Clara, Christal och Caitlin kom emot mig och gav mig en frågade blick.
- Jag... är inte säker på mina känslor längre...



- Vadå inte säker? frågade Caitlin oroligt.
- Asså...jag tror jag gillar Chaz, lite mer än som en vän, sa jag försiktigt och kollade upp på dom andra.
- Öhm... om du umgås mer med Justin kanske det ändras? hörde jag sedan Clara säga.
- Ah, eller så ska jag bara sluta tänka på det! sa jag och log.
- Bra. Nu går vi in till killarna tycker jaaaaaag! sa Caitlin och drog upp mig från golvet. Vi andra skrattade bara och gick efter Caitlin.

När vi kom in till killarna satt dom och spelade tv-spel. Vi suckade och satte oss på golvet och tittade på. Helt plötsligt ringer min mobil. Jag tar upp den och svarar:

- Ah det är Mathilda?
- HEJ GULLUNGE. Vad händer?! hörde jag en röst säga.
- Vem är det? frågade jag försiktigt.
- Vadå vem är det? Hör du inte det?! sa personen igen.
- Nej... sa jag och skrattade.
- Men åh, det är Caleb! sa rösten igen. - Du vet, vi var tillsammans i 5 månader... fortsatte han sedan.
- CALEB, ÄR DET DU?! ÅH, VAD JAG HAR SAKNAT DIG! Vänta, jag ska bara gå ut på balkongen, sa jag glatt och reste mig. Justin gav mig en blick men jag ignorerade den bara.

Justins perspektiv:

- Vem fan är Caleb? frågade jag Christal.
- Hennes ex, svarade hon och skrattade. - Dom var tillsammans i 5 månader, sen var han tvungen att flytta, fortsatte hon sen.
- När gjorde dom slut? frågade jag och kollade på henne.
- Några veckor innan Chaz och Mathilda blev tillsammans. Hon låg bara i sängen hela dagarna, det var bara av en ren slump att hon ville gå till stranden den där dagen. Jag blev alldeles förvånad, sa hon sen och skrattade. Ryan började flina och kysste henne på munnen. 

Helt plötsligt började min dosa vibrera. Jag kollar snabbt upp mot tv:n och såg att jag hade förlorat.
- Helvete, sa jag och slängde dosan på marken. Clara började skratta. Jag gav henne en blick, men sedan började även jag skratta. Efter ett tag började även Christian, Caitlin, Chaz, Christal och Ryan skratta.

Vi satt och skrattade åt ingenting och helt plötsligt kom Mathilda in. Hon kollade på oss, sedan fortsatte hon gå emot dörren.
- Vart ska du? frågade Chaz. 
- Näeh träffa en person bara, sa hon och gick ut från dörren. Chaz kollade på mig och jag reste mig upp och gick efter henne. Jag gick ut till korridoren och kollade åt vänster. Helt plötsligt hoppar någon på mig på ryggen och skrattade. Jag hörde att det var Mathilda, så jag släppte ner henne och vände mig om. Hon kramade mig. 
- Varför gick du ut för? frågade jag efter några sekunder.
- Jag kan väl inte bara säga att jag vill att du kommer med mig så jag kan mysa med dig ifred eller? Va bra att du är smart och kommer på såna där meddelanden Justin, sa hon och skrattade. Jag skakade på huvudet och tog hennes hand och gick in till deras rum.

När båda hade kommit in stängde jag dörren och låste den. Jag gick emot Mathilda och kramade henne. Sen började jag kyssa henne. Hon besvarade kyssen och sen började vi hångla. Hon började sedan backa bort mot sängen. Hon la sig ner på rygg och drog mig över henne. Vi låg och hånglade ett tag tills min telefon började ringa. Jag tar upp telefonen och svarar, det var Usher.

- Var är du? Soundchecken börjar om 30 minuter! sa han stressat. Jag kollade på mobilen och skrek helvete.
- Jag kommer snart! sa jag och la på. Mathilda kollade konstigt på mig, sedan började hon skratta.
- Vad är det? frågade jag förvånat.
- Du är söt när du är stressad. Är det soundcheck du ska på? frågade hon sedan. 
- Ah, vill du hänga med? frågade jag och log.
- Hm... jag väntar nog till konserten ikväll istället! sa hon och kysste mig på kinden. Sedan gick hon emot dörren och vinkade till mig, förmodligen menade hon att jag skulle komma. 

Jag gick emot henne och när jag stod bredvid henne vände jag kinden emot hennes ansikte. Hennes huvud närmade sig kiden och precis när hon var på väg att pussa mig vänder jag på huvudet så att hon pussar mig på munnen. Hon började le och skakade på huvudet. 

Mathildas perspektiv:

Justin och jag gick in till killarnas rum. Justin sa hej då och sen stack han. Alla andra beslöt oss för att kolla på konserten istället. Jag satte mig i soffan och helt plötsligt fick jag ett sms...


Who's that? ;) Kom igen, kommentera nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååhh från Caleb kanske? du är grym! meraa!! :D

2011-01-03 @ 21:57:26
Postat av: Anonym

SJUKT BRA, MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MERMER

2011-01-03 @ 22:14:24
Postat av: Anonym

SJUKT BRA, MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MERMER

2011-01-03 @ 22:14:57
Postat av: Siis

CALLEBB? o:

2011-01-03 @ 22:15:39
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: annaa

DU ÄR SÅ JÄVLA BRA! ursäkta mina ord.. Du är helt amazing på att skriva. En av de bästa noveller jag läser. Vet inte hur jag ska uttrycka mig, bara att du är sjukt duktig på det du gör! Om du någon gång överlägger att sluta skriva så tänk om :o Du kan inte sluta, de skulle vara katastrof eller nått ;o keep it up girl! Du äger! :D

2011-01-03 @ 23:16:39
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pls mer idag!

okej, det är en halvtimme kvar på dagen, det var inte riktigt genomtänkt, men... :D ♥

2011-01-03 @ 23:32:34
Postat av: Anonym

Omg, meer idag :D

2011-01-04 @ 00:03:01
Postat av: Laura

aaaaah! Meer idag :D

2011-01-04 @ 00:03:25
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du skriver asbra! Mer :D

2011-01-04 @ 12:20:51
URL: http://www.sofiai.devote.se
Postat av: Liv

MEEEER!! :D sjukt bra som vanligt!! ;)

2011-01-04 @ 23:30:15
Postat av: Anonym

Caleb tror jaag

MER MER MER MER MER MER MER MER !!!!!

2011-01-04 @ 23:33:33
Postat av: Siis

MEERRRR !! (:

2011-01-05 @ 12:14:32
URL: http://siisoayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0