Wherever you are, episod 48

Vafan hade hänt egentligen? Mathilda och Chaz... borta... Jag reste mig från golvet och hämtade telefonen ur sängen. Jag skickade sedan ett sms till Caitlin: "Har ni hittat dom?!" Efter någon minut fick jag svar: "Ring mig. Du måste prata med Mathilda.."

Jag tittade på displayen ett tag, sen ringde jag upp Caitlin. Hon svarade efter någon signal:

- Det är Caitlin?
- Ah.. det är Justin. Kan jag prata med henne nu eller? frågade jag försiktigt.
- Ah visst, svarade hon och jag hörde hur hon räckte över telefonen.
- H-hallå? hörde jag Mathilda. Men det verkade som om att hon grät.
- Hej shawty. Vad är det som har hänt? Är du sur på mig? frågade jag oroligt.
- Jag är inte sur på dig... jag tror på dig... men jag... har gjort något... hemskt, Justin, sa hon jag kände hur min kropp stelnade till.
- S-som vadå? fick jag fram.
- Jag kan inte ta det över telefon... men... vi har ju höstlov nästa vecka, så jag tänkte om jag, och alla andra, kunde komma och hälsa på då. I några dagar... sa hon sedan.
- Jag kan prata med Scooter om det... men vad är det som har hänt? sa jag och blev lite gladare. Jag skulle få träffa mina vänner igen.
- Jag kan inte ta det över telefon, och vi måste dra nu. Klockan är 5 över 12 så vi ska dra hem. Puss, sa hon och la på.

Jag tog sakta ner telefonen från örat, och sen tröck jag av samtalet. Jag gick och la mig i sängen och tänkte på vad som kunde ha hänt... 

Mathildas perspektiv:

Jag ångrar det verkligen... att jag kysste honom alltså. Har jag fortfarande känslor för honom? 

Helgen har nu gått och Mathilda, Chaz, Ryan, Christal, Caitlin, Christian och Clara är nu beredda att ge sig iväg till Tyskland där Justin ska ha sin konsert. Dom ska sedan åka vidare till Italien.

- Så, du har allt med dig? frågade mamma mig. 
- Japp! sa jag glatt. Jag gick fram och kramade henne, sen gick jag efter Christal som börjat gått emot flygplatsen. När vi kom in till flygplatsen letade vi efter dom andra. Efter ett tag hittade vi dom vid ett café. Vi hejade snabbt och sen gick vi och checkade in allt bagage. Planet var försenat, så jag och Caitlin satt och spelade kort i väntan på att vi kunde gå på. När planet äntligen kommit så gick vi på. Jag satt bredvid Chaz och Caitlin. 

Planet lyfte och vi flög i 8 timmar. När vi kom ut från planet kände jag en en kall vind emot mina ben. Jag hade åkt i enbart jeans-shorts och en långärmad. Jag huttrade lite, sedan fortsatte jag ut. Vi hämtade våra väskor och gick sen ut. Det var verkligen mycket folk på den här flygplatsen.

Vi gick i en stor klunga och efter ett tag ser jag ett hår jag känner igen. Det pirrade till i magen. Jag släppte väskorna och skrek Justin. Han vände sig om och kollade mig rätt i ögonen. Han började le och även jag. Jag sprang emot honom och när jag var 2 meter ifrån honom öppnar han armarna och jag hoppar in i hans famn. Jag kramade honom hårt och sedan kysste jag honom länge. Efter ett tag märker vi att dom andra står och skrattar åt oss. Jag blev lite röd i ansiktet, sen gick jag ut ur hans famn och ställde mig bredvid Chaz, som hade tagit min väska. Alla förutom Chaz gick fram och kramade Justin. 

Jag kollade upp på Chaz och såg att han var tårögd. Jag kände mig elak, igen... Jag tog upp handen och smekte honom på kinden. Han hoppade till lite, sen log han emot mig. Jag kollade på Justin och han såg också ledsen ut. Jag gick fram emot honom med väskan rullandes bakom mig, sen tog jag hans hand och började gå. Lite längre fram ser jag Kenny gå. Jag och Justin började prata om hans konserter och hur jag har haft och så. Jag bestämde mig att vänta med att berätta om... kyssen.

Chaz perspektiv:

Det kändes som om att någon sköt mig när Mathilda sprang fram till Justin och kramade honom. Det kommer förmodligen kännas konstigt hela tiden vi är här. Varför följde jag med egentligen? Men det kommer nog bli roligt ändå. Jag vill varken förlora Mathilda eller Justin så jag måste vara glad. Glad för deras skull. 

Ryans perspektiv:

Awkward moment... Undra hur den här resan kommer vara...

- Hur tror du Chaz känner? hörde jag helt plötsligt Christal fråga Clara och Caitlin.
- Hm... Krossad, död och ensam? sa Clara.
- Han kommer komma över det. Jag känner honom... sa jag och kollade på tjejerna. Dom kollade på mig en lång stund.
- Är du säker? För det verkar som att han inte är över henne än, sa Caitlin och nickade emot Chaz.
- Låt det ta tid. Han kommer komma över henne, jag lovar! sa jag sedan och log.

Tjejerna började också le. Efter ett tag känner jag hur någon tar min hand. Jag kollar ner och ser Christals hand i min. Jag började le och kysste henne på kinden.

- Det känns som att den här semestern kommer bli långtråkig... sa Caitlin och suckade.
- Varför då? frågade Christian.
- För att alla har någon att mysa med, förutom jag och Chaz, fortsatte hon och såg ner. Jag tyckte lite synd om henne.
- Äh, ta det lugnt Caitlin, du kommer hitta någon att "mysa" med, sa jag och log emot henne.
- Ah, annars får vi ta och leta reda på en sån där ful fisk till dig, ni vet en sån med lampa i pannan? Den skulle nog gilla dig Caitlin! sa Christian och skrattade åt sitt dåliga skämt. Clara slog honom på armen och gav honom en arg blick.
- Du har bara tur att du har Clara Christian, sa Caitlin och himlade med ögonen.
- Förlåt, men erkänn.. Det var kul! sa Christian sen. Alla skakade på huvudet och fortsatte gå.




Justins perspektiv:

Åh va härligt det var att hålla henne i handen, se på henne, känna hennes lukt och allt. Hon är underbar! Men jag undrar vad det är hon har gjort... Vi gick ut till mini-bussen vi hade kört hit med. Sen slängde alla in deras bagage i bakluckan och Kenny körde iväg. Det tog ca 20 minuter att komma till hotellet vi skulle bo på. Helt plötsligt kom jag på, hur ska vi sova?!

- Hallå, hur ska vi sova nu då? frågade jag och kollade bak på dom andra.
- Kan vi inte sova tjejerna med tjejerna och killarna med killarna? Det blir lättast så, och då hinner vi sakna dom andra under tiden, sa Mathilda och log.
- Ja, smart! sa Caitlin och gjorde en high five emot Mathilda. Jag skrattade och vände mig sedan framåt.

När vi kom fram till hotellet fick tjejerna en nyckel till deras rum. De gick in och började packa upp. Jag och killarna stack in till mitt rum och dom började också packa upp. 
- Vad är det som är så hemskt som Mathilda har gjort egentligen? frågade jag och kollade på killarna. Christian och Ryan ryckte på axlarna, men Chaz kollade bara ner. - Chaz... Är du inblandad? frågade jag honom.
- Asså. Mathilda får berätta, sa han och svalde osäkert.
- Jaha.. okej... ah jag går in till dom och hämtar Mathilda. Kommer snart, sa jag och reste mig från sängen.

Jag gick ut ur rummet och gick till tjejerna. Jag knackade på och efter någon sekund öppnar Mathilda dörren. Hon började le och kramade mig sen. Jag besvarade kramen men slutade sedan.
- Berätta vad som har hänt nu... sa jag sedan tyst.
- Ö-öhm... jo... det är såhär att... jag... och Chaz...
- Du och Chaz gjorde vad? frågade jag och kände hur mina ögon började fuktas.
- Vi kysstes... sa Mathilda och kollade ner. Jag såg en tår falla ner från hennes kind. Jag blev helt plötsligt jättearg och sprang tillbaka till killarnas rum.
- VARFÖR KYSSTES NI FÖR?! skrek jag till Chaz och gick emot honom. Precis när jag tänkte slå honom hoppade Ryan emellan och stoppade mig.
- Wow, mannen, du ska inte säga något. Du gjorde precis samma sak som Chaz gjorde, sa Ryan och kollade in i mina ögon. Han hade rätt. Jag röck åt mig armen och kollade sedan på Chaz.
- Förlåt... sa jag och vände mig. Där stod Mathilda och kollade på mig. Hon gick emot mig och kramade mig. Sen slutade hon och gick vidare till Chaz.
- Förlåt för att jag kysste dig... du... jag vet att du kommer hitta en tjej som du kommer älska, hörde jag henne viska till honom.
- Får vi hoppas, sa Chaz och besvarade kramen. Dom slutade sedan kramas och Mathilda kom emot mig, kysste mig snabbt på munnen och sedan gick hon vidare in till tjejernas rum. 

Mathildas perspektiv:

När jag kom in i rummet igen, stängde jag dörren och gled ner för den. Clara, Christal och Caitlin kom emot mig och gav mig en frågade blick.
- Jag... är inte säker på mina känslor längre...


Piccaouuuuuuuuuuu. Vad händer nu? Nu skrev jag fan ett långt inlägg för er! Minst 15 kommentarer för mer, I know you can do it. :) Ge gärna tips på vad som kan hända!
Kommentarer
Postat av: Anonym

nej hon får ju inte tappa känslorna för justin.. gör typ så att hon bara va trött på att han reser så mycket och vet inte om hon orkar med det men sen gör hon det ändå hahahahhaaaah MEN HON FÅR INTE TAPPA KÄNSLORNA FÖR JUSTIN för då kommer berättelsen vara förstörd..

2011-01-03 @ 01:00:46
Postat av: Elin

Moreish! ;)

2011-01-03 @ 08:54:17
Postat av: Anonym

Meeeer och snälla, kommentaren längst upp? Gör inte som den sa snälla, skulle bli Skittråkigt. Hon borde typ va me båda o så. Så bjuder båda killarna ut henne, SAMTIDIGT. Och då får hon trubbel och hon går till den hon verkligen älskar. Så ropar killarna typ: vem tar du mathilda? Så måste hon bestämma sig.

2011-01-03 @ 09:45:19
Postat av: annaa

Sjukt bra :D älskar drama!

2011-01-03 @ 10:12:31
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: nike

varför måste du ha så mkt kommentarer? det kanske inte är så kul at skriva kommentarer när man liksom sitter och vill ha mer!! ;DDD OMG justin.. och du?! varför kan dom inte bara vara ihop? o; och puuuussas. 8)

2011-01-03 @ 10:51:57
URL: http://nikesfoto.blogg.se/
Postat av: d'

mmmeeer!

omg, hon måste gilla Justin :o

2011-01-03 @ 11:38:15
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/
Postat av: Siis

hiitt, O: Jag tror hon fortfarande har känslor för Chaz men hon erkänner det inte .. Eller så gillar hon Justin mer nu xDD

2011-01-03 @ 12:00:35
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhh vad händer nu då?! det måste ju va Mathilda oh Justin!! meeraa!! :D

2011-01-03 @ 12:55:43
Postat av: frida

meeeer!! det får inte bli chaz och matilda det ska vara justin och matilda!!:) <3 skitbra!!

2011-01-03 @ 13:07:25
Postat av: sandra

det är svårt att inte bli beroende av denna novellen.. AS BRA, meeer! :D

2011-01-03 @ 15:50:01
URL: http://jbiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Anna

mer :D

2011-01-03 @ 16:52:35
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

gryyyymmmttt!

2011-01-03 @ 17:03:40
Postat av: Anonym

Asbra! :D komigen, ge oss meeeeeeer ! :D

2011-01-03 @ 18:00:35
URL: http://josefindaahl.blogg.se/
Postat av: Celine

Jättebra! Mer!:D

2011-01-03 @ 18:33:06
URL: http://celinejaa.blogg.se/
Postat av: Laura

Mer :D

2011-01-03 @ 19:21:26
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Sanna

åhh vad bra skriivet! du är asduktig på att skriva! jag hoppas det kommer en till ikväll :D undrar om hon tvekar på sina känslor till Justin? :/

2011-01-03 @ 19:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0