Wherever you are, episod 9

- Okej, syns väl imorgon, sa Ryan och log. 
- Precis, sa jag och log mot alla. Hej då, skrek jag innan jag stängde dörren.


Jag gick i raskt tempo, och kom till lekparken ca 20 minuter senare. Där satt Chaz på en gunga och tittade ner. Han såg verkligen ledsen ut. Jag gick fram till honom och satte mig på en gunga. Han kollade upp om tittade på mig, han hade till och med tårar i ögonen.

- Gillar du henne så mycket, efter redan en dag? frågade jag förvånad.
- Jaaaa, hon är ju underbar. Men jag vill inte... såra henne med att vara borta så länge, svarade han sorgset. 
- Jag förstår.. men... hur ska du göra då? frågade jag och tittade på honom. Det gjorde ont att se sin bästa kompis så ledsen...
- Jag vet inte. Det bästa sättet är väl att bara... glömma henne, sa han och tittade ner. 
- Men asså Chaz, hur kan du gilla henne efter bara en dag? 
- Ja, hur kan jag inte? Jag ser ju att du också gör det, sa han bestämt tillbaka. Jag blev paff, syntes det så tydligt? Men jag känner henne ju inte ens. Det kan inte stämma... eller?
- V-va? Det gör jag inte alls, svarade jag.
- Det syns Justin, och du har tur, du bor åtminstone i samma stad som henne, och i samma land, sa Chaz och stirrade tomt framför sig. Jag hörde helt plötsligt ett knak bakom mig, så jag vände mig om och där stod Mathilda. Hon såg också ledsen ut, hade hon också känslor för honom? Fan, vilken jävla otur jag har!

Mathildas perspektiv:

När Justin sa att han skulle snacka med Chaz om en sak så förstod jag att det var om mig. Jag började rodna när han kollade med sitt fina ansikte mot mig, så jag vände bort huvudet. Sen gick han ut, och dom andra började prata som om att inget hade hänt. Jag satt och stirrade på en fluga på diskbänken, när Christal sedan började viska med mig.

- Du vet att du kan alltid smyga efter och höra vad dom pratar om, viskade hon och såg allvarlig ut.
- Nej, det är fel att göra så... i alla fall att smyga... sa jag och flinade lite. Hon började också att flina, och skrattade lite lätt.
- Så vad väntar du på? sa hon tyst till mig.
- Jag vet inte... Men jag ska gå och fixa en sak, sa jag högt så att alla hörde. Dom nickade och började sedan prata igen. 

Jag gick ut och såg sedan Justin gå ca 200 meter framför mig. Jag började gå snabbt efter, och efter ca 20 minuter var jag framme. Jag satte mig bakom ett träd, men jag kunde inte höra något, så jag gick fram, och när jag tog det sista steget så var det en gren där, och Justin vände sig om. Han såg mig i ögonen så förmodligen märkte han att jag var tårögd. Jag vände mig om och sprang iväg. Jag hör att någon springer efter mig, så jag förmodar att det var Justin. Jag sprang hela vägen hem och när jag kom in satt alla och pratade fortfarande. Jag sprang upp på mitt rum och la mig i sängen. Jag grinade. Hur hade jag kunnat fallit för Chaz på en dag?! Jag kollade på klockan, och såg att den var halv tio på kvällen. Jag tog upp min mobil och skrev ett sms till Christal. "Kan ni inte snälla gå hem eller nått, jag mår dåligt. Kom inte upp på mitt rum, snälla". Efter någon minut fick jag ett svar: "Okej... ring mig imorgon!". Jag struntade i att svara och jag la telefonen på byrån. Sedan tog jag på mig min pyjamas och la mig i sängen. Jag somnade ganska fort. 

Jag vaknade dagen efter och kollade på klockan. HALV TRE?! Oj, jag hade sovit länge. Jag gick och duschade en lång och skön dusch, och sedan klädde jag på mig. Efter det gick jag och kollade på mobilen, 3 missade samtal. Alla var från Chaz. Sedan var det ca 5 meddelanden, 3 från Chaz och 2 från Justin. Vad vill dom mig egentligen?


Det kommer bli dålig uppdatering ikväll, förmodligen så kommer det inte bli ett till inlägg förrän imorgon, för jag ska bort. Sorry!
Kommentarer
Postat av: Laura

O-M-B! så braa! :D

2010-12-10 @ 14:09:36
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Karro ;)

svar: Sorry för sent svar, men har varit verkligen super oaktiv denna veckan vilket jag också förlåter för! :)<3



Ny episode finns ute :)

2010-12-10 @ 15:56:07
URL: http://bejber.blogg.se/
Postat av: anna

synd att de inte kommer mer idag :/ längtar tills imorgon och nästa del, good work :D

2010-12-10 @ 17:01:38
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Siis

oohh, gillar denna novell annorlunda jämfört med andra noveller. Älskar att Mathilda gillar Chaz, börjar gillar Chaz mer och mer nu (: Han är väl den brunhåriga på bilden där uppe? (:

2010-12-10 @ 17:54:06
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag gillar din novell den är mycket bättre än dom andras,där blir dom kära i Justin direkt.Men här är Matilda kär i Chaz,och hon kommer inte från sverige och hon känner inte till Justin Bieber,drf är din mycket bättre än dom andras,snälla..upptatera mer!!<3

2010-12-11 @ 10:16:23
URL: http://saarapaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0