Wherever you are, episod 8

Puuuuuhh. Jag blev lite sårad där... Oh, just ja, det ringde på dörren, jag gick ner och öppnade, och där stod...



Christian...

- Nämen, hej... sa jag försiktigt. 
- Asså, du tycker det här wierd jag vet, men Chaz ville att jag skulle snacka med dig om något? Vad vet jag inte, bara att jag skulle snacka med dig... sa Christian och flinade.
- Öööh, hahahahahaha, okej?! sa jag och skrattade. Jag sa åt honom att komma in, och vi satte oss vid matbordet och pratade. Vi pratade faktiskt mycket om Chaz och Justin. Att jag ens pratade OM Justin var ett stort framsteg. Men det var kul, för Christian berättade om olika saker dom gjort och hur kul Justin är. Jag började tänka om, shit va elak jag har varit emot honom. Jag tog upp telefonen och skrev genast ett meddelande till honom: "Förlåt för att jag har varit så... elak emot dig, men jag känner inte dig, och du är känd och om man umgås med dig då så blir allt bara... konstigt". Kanske var smset konstigt? Nej, jag skickar det ändå. Ooooooch där så var det skickat. 

Jag hörde att Christian sa att han skulle gå på toa, men innan han gick in på toaletten frågade jag om han ville ha något att äta. Han sa visst och log, sedan sa han att han kunde ringa och bjuda Ryan, Chaz, Justin och Christal. Han frågade även om hans syster Caitlin kunde komma. Jag hade ingen aning om vem det var, men jag nickade glatt emot honom. Hmm, nu kommer bara det svåra. Vad ska man äta? Mitt i mina tankar hörde jag hur någon skrek mitt namn...

- Mathilda!!! Det var Christian som ropade.
- Aah, vad är det? ropade jag tillbaka.
- Öhm... Har du några plasthandskar? frågade han.
- Hhahahaha, till vaddå?! skrattade jag. 
- Jag råkade liksom... tappa min telefon i toaletten... svarade Christian lite tyst.
- HAHAHAHAHAHAHHAHAHA, ÄR DU SERIÖS?!?! HAHAHAHAHAHA, ah vänta jag kommer! ropade jag skrattandes tillbaka.
- Ah, tack.. Kan du skynda dig lite..? svarade Christian. 

Jag sprang till toaletten med ett par långa plasthandskar på. Som tur var hade han inte... gjort sina behov (hahahahahah, det där lät bara sååååååå fail) så det var ingen äckligt precis. När vi fått upp telefonen plockade vi isär den och la den under en lampa så att den skulle torka. Fast om jag var Christian skulle jag nog köpa en ny telefon istället... Eftersom att hans telefon inte funkade så fick jag ringa. Inte för att det gjorde så mycket, men jag känner ju inte Caitlin. Men hon verkade trevlig, och ville gärna komma. Hon skulle ta med sig lite mat, och det skulle dom andra också göra. Det blev som ett knytkalas! (RANDOM VARNING). 

Efter att alla utom Chaz hade kommit, frågade jag Justin var han var. Han hade ingen aning. Hm, konstigt...

Justins perspektiv:

Undra var Chaz var? Han gillade ju verkligen Mathilda, och man såg att hon blev lite ledsen när han inte kom. Jag försökte verkligen sluta tänka på henne, men det gick inte. För att försöka sluta tänka på henne gick jag till Caitlin och pratade. Jag hade inte sett henne på evigheter! Vi pratade om min turné och andra saker, men det var fortfarande spänt mellan oss. Jag var lite sårad, måste jag erkänna. Vi var tillsammans i 7 månader, och nu är hon tillsammans med någon annan. Jag känner mig lite ensam... Efter ca 10 minuter när alla pratat klart började vi laga mat. Det blev som en buffé, och det var väldigt gott. Det här skulle Chaz verkligen gilla, tänkte jag för mig själv och flinade. 

- Vad tänker du på? Eftersom att du flinar asså, frågade Mathilda och kollade på mig.
- Va, eh, nej. Jag bara tänkte på att Chaz skulle gilla den här måltiden, svarade jag och flinade. Alla andra började skratta förutom Mathilda.
- Vet du var han är någonstans? Han har inte hört av sig... sa hon lite sorgset.
- Jag tror då knappats någon har hänt, men jag kan smsa honom, svarade jag och log. 
- Tack Justin, sa Mathilda och log. 

Ooookej, sa hon just tack, till mig? Framsteg måste jag säga! Undra varför hon inte gillar mig. Är det för att jag är känd eller? Just ja... hon skrev ju det i ett meddelande. Mina läppar bytte genast "form" från glad till ledsen.

- Vad är det, har det hänt något? sa Christian. Han hade tydligen sett när jag blev ledsen.
- Nej, jag såg bara ett sms, svarade jag och kollade på Mathilda.
- Har du ens smsat? frågade Ryan med en speciell blick.
- Nej, jag håller på, sa jag och började skriva smset. "Var är du? Alla är hemma hos Mathilda, det är asmkt mat här, kom hit!" Efter någon minut fick jag svar. "Kan inte komma, sitter och funderar ut hur jag ska göra med Mathilda...". Jasså, jag kanske borde prata med honom... "Var är du då? Jag vill prata med dig". "Jag är vid lekparken utanför ditt hus", hahha, på lekparken? "Jag kommer dit nu, syns snart" 

- Jag måste gå nu, ska prata med Chaz om en grej, sa jag och kollade på Mathilda igen. Hon började rodna och tittade bort.
- Okej, syns väl imorgon, sa Ryan och log. 
- Precis, sa jag och log mot alla. Hej då, skrek jag innan jag stängde dörren.
Kommentarer
Postat av: annaa

super duper bra :D mera!

2010-12-10 @ 10:53:06
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Clara

you rock girl!!! Den här bloggen gör min dag bättre :D !!!

2010-12-10 @ 11:36:47
URL: http://claran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0