Wherever you are, episod 42

- Gick det?!
- Asså... jag får inte åka i 2 månader, men någon vecka skulle gå bra sa dom, hörde jag Mathilda säga.
- Men... Jag får ju i alla fall se dig i någon vecka! Hellre det än ingenting, sa jag och var lite glad ändå.
- Ja, så kan man ju också tänka det... Men jag måste sova nu, jag ville bara att du skulle veta det, god natt, sa Mathilda och la på. Jahapp, lika bra att sova själv då. Jag tänker ju fortfarande svänga förbi hennes skola imorgon...



Mathildas perspektiv:

Jag vet att mamma och pappa tänker på mitt bästa, och... nej, äh, jag är glad för att jag får åka åtminstone någon vecka. 

Jag hade vaknat före väckarklockan, men jag orkade inte gå upp. Efter 20 minuter började den jävel pipa, så jag stängde av den och gick upp. Jag klädde på mig jeans och en tröja, sen gick jag ner och åt frukost med mamma.

- Du är inte sur för att du inte fick åka i 2 månader va? sa mamma bakom tidningen.
- Nej, det skulle nog bli för mycket med 2 månader, sa jag och började bre min macka. 
- Ah, bra att du förstår, sa mamma och fortsatte att läsa tidningen. 

Jag åt upp mackan och drack sen ett glas o'boy. Efter det stack jag upp och borstade tänderna, sen så gick jag ut till bussen. Som vanligt gick jag längst bak och satte mig. Samma visa, Caitlin hoppade på och kom och satte sig vid oss. 

- Såååååååååå. Ni är tillsammans nu eller? frågade Caitlin och knuffade mig lätt sidan.
- Jag vet inte. Jag... jag tror det, svarade jag och kollade på henne.
- Men.. hur ska det bli med er nu då? Han ska ju på turné i 2 månader, sa Christal och kollade på mig.
- Jag fick inte följa med i 2 månader för mamma, men jag ska dit någon vecka eller så, svarade jag och log.
- Åh, vill du verkligen med på turnén? Så fort man går ut från något hotell eller något så är man omringade av massa skrikande tjejer... sa Caitlin och kollade framför sig.
- Haha, ja du sitter bredvid en, skrattade jag och kollade på Christal.
- Det var INNAN jag kände honom, sa hon till sitt försvar. 

Jag och Caitlin började skratta och sen stannade bussen. Vi var alltså framme vid skolan. Vi gick av och alla gick till sina klassrum. När jag kom in i klassrummet kommer Lizzie fram till min bänk och frågar 10000000000 frågor om Justin. 

- Hur är det att vara tillsammans med honom? frågade hon sedan när jag sagt jag vet inte på varenda fråga.
- Hur det du att vi är det? svarade jag och kollade på henne med en... förvånad blick.
- Justin skrev det på twitter igår! sa Lizzie och såg på mig.
- Jaha... men, ah det är väl bra, men jag måste plugga nu, hej då! sa jag och vände ner huvudet emot böckerna. 

Hon gick iväg och jag satt fortfarande med huvudet ner i boken. Tankarna for igenom mitt huvudet och... är vi ens tillsammans? Ah tydligen. 

Timmarna gick och tillslut var det lunch i skolan. Justin hade inte dykt upp än, men det kom väl. Jag och Christal började gå ner till matsalen när någon helt plötsligt hoppar upp på min rygg. Jag blev så rädd så jag skrek och släppte ner personen. Det visade sig vara Caitlin. Jag började skratta och slog henne lätt på armen. Vi fortsatte att gå till matsalen och när vi kom dit tog vi mat och satte oss vid ett bord.

När vi ätit upp började vi gå till min och Christals korridor hör jag hur alla tjejer börjar skrika.

- Jag tror han är här nu, sa Caitlin och började skratta. Christal och jag hängde på, som vanligt. Vi gick och satte oss i en soffa och snackade. Vi kollade åt vänster och där ser vi Justin komma och springa. Han stannade och tröck ner sig i soffan mellan mig och Caitlin, tog på sig sig luva och glasögon. Tjejerna sprang bara förbi, haha. 

- Puuuh. Dom gillar verkligen mig här, sa Justin och pustade ut.
- No shit, sa Christal och alla skrattade. Sen vände sig Justin om till mig och kramade mig.
- Hello shawty, sa han och log. Jag pussade honom på munnen och sa hej.
- Äh, kom Caitlin, vi låter turturduvorna vara ifred, sa Christal och reste sig upp. - Vi börjar om 20 minuter M, sa hon sedan och gick iväg.
- Hej då Justin, syns om 2 månader! sa Caitlin och kramade om Justin snabbt. Hon gick iväg sen också. 

Vi satt och kollade på varandra i någon minut, sen kramade han mig. Jag besvarade kramen och visade i hans öra:

- Vi har varit tillsammans i 1 dag typ, men jag kommer sakna dig Justin.
- Äh, ta det lugnt, månaderna kommer gå fort! Och du ska ju hälsa på i 1 vecka också! sa Justin och släppte taget om mig. Sen kysste han mig på munnen och tog min hand i sin. Jag avslutade kyssen och la mitt huvud på hans bröstkorg. Vi satt och pratade ett tag, sen var jag tvungen att gå. 

Vi reste oss upp och han följde med mig till klassrummet. Vi stod utanför dörren och han kramade mig. Jag pussade honom snabbt på munnen och sa hej då. Jag öppnade dörren och gick och satte mig.

Justins perspektiv:

Efter 3 veckor var hon äntligen min. Min shawty. Jag gick långsamt ut från skolan efter att vi sagt hej då. Jag satte mig i bilen och körde hemåt. Jag ville komma på en överraskning till henne under tiden jag var borta, men vadå?


Soooo, what's gonna happen? Börjar skriva mer nu, och kom igen, kommentera för mera!
Kommentarer
Postat av: frida

meeer!! skitbra1!:)

2010-12-25 @ 16:00:16
Postat av: Anonym

superbraa !! skrivmer

2010-12-25 @ 16:04:52
Postat av: sandra

helt seriöst, detta är den bästa bieber novellen av alla!

2010-12-25 @ 16:14:46
Postat av: Siis

Icomment ! (: Kuligt avsnitt :D

2010-12-25 @ 17:04:42
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Biglovebieber

Meeeer! :D

2010-12-25 @ 17:24:39
URL: http://biglovebieber.blogg.se/
Postat av: Neejra<3'

Jättebra meer?!

2010-12-25 @ 17:34:14
Postat av: Lise

Skit bra! :D vill bara ha meeer!

2010-12-25 @ 17:42:57
Postat av: Anonym

asbra! :D mera!!

2010-12-25 @ 17:50:18
Postat av: Karin

asbra mer :)

2010-12-25 @ 19:09:48
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: sofia

as bra!!! mer mer mer mer mer!!! måste få veta vad överraskningen är!! :P <3 :D

2010-12-25 @ 23:07:42
Postat av: Amandisen!

as bra!! och du vet ju redan va jag tycker om din blogg!

love u and ur blogg! <3

2010-12-26 @ 01:12:34
URL: http://amandinhaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh meeera meeraa!! :D

2010-12-28 @ 17:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0