Wherever you are, episod 41

Varför ångrar hon sig efter varenda kyss?! Åh, nu blev hon säker sur... Men, jag kommer väl till skolan imorgon då, tänkte jag och gick till bilen.



Mathildas perspektiv:

- Varför ångrar du dig? Man ser på dig att du gillar honom, sa Christal och satte sig i sängen.
- Jag vet... men... jag vill inte att det ska gå för fort fram, och... Jag vet inte om jag fortfarande har känslor för Chaz, sa jag och tröck ner huvudet i kudden.
- Men då finns det ju bara ett sätt att ta reda på det! sa Christal och log. 

Hon gick sedan till mitt fönster och kollade ut.
- Han har inte åkt än... Spring ner och säg att du vill bli mer än en vän med honom, sa Christal.
- Men jag vet ju inte om jag vill det! Det kommer bara bli problem eftersom han är känd och så... svarade jag.
- Ja, men om du vill säga det face to face bör du nog säga det nu och inte i skolan imorgon, sa Christal och satte sig i sängen igen.
- Men vänta då! skrek jag och sprang ner till bilen där Justin fortfarande satt.

Jag skrek hans namn och han kollade upp. När han såg mig gick han ut ur bilen och gav mig en blick. 
- Vad är det? frågade han sedan.
- Det är så att... Jag gillar dig, och... Jag vet inte hur jag ska säga det! Jag... 

Mer hann jag inte säga förrän hans kysste mig. Jag släppte ner händerna och besvarade kyssen. Vi stod där i 5 minuter och kysste varandra, men sen kom det paparazzis. Vi sprang in i huset och där stod Christal och log, hon gav mig en blick som jag tolkade; vad var det jag sa. Hon sa hej då och stack hem. Jag och Justin satte oss i soffan och började prata lite smått.

- Såååå... är... du redo för ett... liksom, förhållande än? frågade Justin och kollade på mig.
- Jag... ja, det är jag, sa jag och log.
- Så... skulle du vilja... liksom... sa Justin och rodnade.
- Jag skulle gärna vilja bli tillsammans med dig Justin, men du ska bort i 2 månader nu. Det... Kanske när du kommer tillbaka, sa jag och kollade på honom.
- Åh... men, du kan ju följa med! sa Justin och kollade hoppfullt på mig.
- I 2 månader? Jag har skola Justin, och jag känner inte dig så bra än, sa jag och jag såg hur besviken han blev.
- Du blir ju hemskolad med mig... Och när vet du att du vet tillräckligt om mig? sa Justin.
- Hemskolad, haha, jaså. Men... det känns inte rikt...
- Du blev tillsammans med Chaz efter 2 dagar... Seriöst, jag har känt dig i typ 3 veckor, kom igen, sa Justin och kollade på mig.
- Öhm... jag vet. Men jag kommer inte få för mina föräldrar, sa jag och reste mig för att gå in i köket.
- Dom kan prata med mamma. Mamma följer med vart jag än reser, sa Justin och följde efter mig.
- Jag vet men...

Helt plötsligt öppnades dörren och in kom min mamma, fan va olägligt...

- MATHILDA, KAN DU STÄDA TOALE... Oj, hej Justin, jag visste inte att du var här... sa mamma och skämdes lite. 
- Hej! Jag kom nyss typ, jag kan gå upp på ditt rum Mathilda, sa Justin och log emot mig. Jag nickade bara nervöst och kollade sedan på mamma.
- Öh... Jo, mamma. Vad skulle du säga om.... jag åkte iväg 2 månader med... Justin..? frågade jag osäkert.
- Med Justin? Känner du honom så bra? frågade mamma förvånat.
- Men asså... under tiden så lär vi ju känna varandra... liksom... sa jag osäkert. 
- Nej, Mathilda, för det första måste jag prata med pappa och för det andra måste du gå i skolan, sa mamma bestämt.
- Men... jag blir ju hemskolad med Justin under turnén, sa jag och log osäkert.
- Vi får se Mathilda, jag lovar absolut ingenting, sa mamma och började göra i ordning mat.

Jag gick med tunga steg upp för trappan och in till mitt rum.

image%5B21%5D

När jag kom in i rummet satt Justin vid min dator och kollade twitter. När han såg att jag kom in vände han sig om och frågade hur det gick.

- Ja du, hon skulle fråga pappa, men hon var inte direkt jättepositiv på det... sa jag och la mig i sängen. 
- Aha... men om dom pratar med min morsa kanske det går bättre? sa Justin och la sig bredvid mig.
- Kanske... Men Justin? sa jag och kollade in i hans ögon.
- Japp? svarade han och la sig närmre mig.
- Varför vill du ha med mig egentligen? sa jag, och han stannade upp mitt i rörelsen.
- För att jag gillar dig, och om jag inte kommer få vara med dig dom här 2 månaderna kommer kanske något hända, och då kanske jag aldrig kan få dig tillbaka... sa Justin och började röra sig närmre mig igen.
- Jaså, som vad skulle hända? Att du hånglar med Jasmine eller? svarade jag och la mig på rygg.
- Nej, det skulle aldrig hända, sa Justin och la sig på rygg han med.

Sen tog han min hand. Jag började le och sedan rullade jag så att jag kom över honom. Jag satte mig på hans mage och böjde ner huvudet så att jag kysste honom. Helt plötsligt rycks dörren upp och in kommer mamma. Jag hoppar av Justin fort och blir alldeles röd i ansiktet. Justin drar över min kudde över huvudet och fnissar tyst.

- Oj, förlåt om jag störde. Jag tänkte bara fråga om du ville äta med oss Justin, sa mamma och flinade åt mig.
- Öh. Ja t-tack, sa Justin under kudden. 
- Okej, då vet jag, sa mamma och stängde dörren och gick ut.

Precis när hon stängt dörren började jag asgarva och kort därefter började Justin skratta. När vi skrattat klart gick jag upp från sängen och satte mig vid skrivbordet. Jag gick in och kollade på Justin's mentions på twitter, och jag tror jag tappade hakan. Han kom och ställde sig bakom mig.

- Shiet, du får ju typ 200 tweets i minuten! sa jag förvånat.
- Haha, jag vet. Det är kul! sa Justin och började hålla på med mitt hår. Jag ryste lite lätt, sen loggade jag ut från hans twitter och in på min och kollade runt lite. Mina followers hade ökat nå grymt. Jag började le och sen skrev jag: "Hänger med @justinbieber in tha roooooooom, vad händer själv? ;)" Efter någon minut hade jag ca 50 personer som skrivit till mig.

Justin började skratta och sen så tog han bort mina händer från tangäntbordet och loggade ut från min twitter. Sen loggade han in på sin och skrev: "Är med @mathildataylor och hänger i hennes rum... ;)" Jag började skratta. Han gick in på sina mentions och där var det MINST 500 på bara några sekunder. Han loggade ut och sedan skrek mamma att det var mat.

Vi sprang ner för trappan och satte oss vid bordet. På en gång började mamma prata om turnén och Justin svarade på saker som hon frågade på en gång. Jag började skratta så mamma och Justin kollade på mig. Jag skakade bara på huvudet och började äta igen. När jag och Justin ätit upp var Justin tvungen att åka hem. Jag nickade och följde med honom till dörren.

- Jag måste få ett svar fort vet du... Jag åker ju imorgon... sa Justin och kollade ner.
- Jag ringer dig så fort jag har ett svar. Klockan är ju bara halv sju, så jag har ganska lång tid på mig, sa jag och log. Jag gick fram och kramade honom och sen sa han hej då och gick ut. 

Jag gick in och satte mig i köket och mamma började prata om något jobb hon kanske skulle få. Efter ett tag tröttnade jag på det och gick upp och satte mig vid datorn. Jag gick in på twitter och såg att jag... vänta... är det säkert? Jag hade 1 fucking miljon följare, pga. Justins tweet? Holy shit. Jag skrev: "Wow, kul att så många vill veta mer om min vardag..." Jag skrattade, loggade ut och slog på en film. Jag flyttade datorn till sängen och låg där och kollade istället. Efter ett tag somnade jag.

Justins perspektiv:

Från att ha varit världens sämsta dag blev den här dagen faktiskt ganska lyckade. Jag hade numera en tjej, eller liksom... Ja, vi var på G som människor så fint kallar det. Och hon skulle kanske följa med på min turné. I 2 månader! Hoppas det gick...

Jag åkte hem direkt och gick upp på mitt rum och la mig i sängen. Jag la telefonen på sängbordet och hämtade sen min datorn. Efter att ha kollat på film i någon timme ringer min telefon. Jag tar upp telefonen och ser att det står Mathilda på displayen. Jag svarar snabbt:

- Gick det?!
- Asså... jag får inte åka i 2 månader, men någon vecka skulle gå bra sa dom, hörde jag Mathilda säga.
- Men... Jag får ju i alla fall se dig i någon vecka! Hellre det än ingenting, sa jag och var lite glad ändå.
- Ja, så kan man ju också tänka det... Men jag måste sova nu, jag ville bara att du skulle veta det, god natt, sa Mathilda och la på. Jahapp, lika bra att sova själv då. Jag tänker ju fortfarande svänga förbi hennes skola imorgon...


Så, okej... det var inte så långt som jag trodde det skulle vara, men jag visste inte vad jag skulle skriva! Så, vad tycker ni? Ska det bli kul att Mathilda ska med på turnén? ;) Minst 15 kommentarer AV OLIKA personer (haha) innan nästa kommer. :) God jul!
Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du fattar inte hur bra du är på att skriva :)

2010-12-24 @ 23:24:50
Postat av: sofia

as bra!!! fortsätt!! <3 <3 :D

2010-12-24 @ 23:29:03
URL: http://vonsofia.blogg.se/
Postat av: sese

meeeeer,,,, snälla meeeer jag kan inte vänta jag vill läsa meer nu nu nu skriv kapitel 42 nu snälla jag kommer inte att kunna sova om jag inte läser kapitel 42 meeeer du är ju jätte bra på att skriva man blir så nyfiken meeer snälla<3<3<3<3

2010-12-24 @ 23:32:32
Postat av: rebeccasvensson - i will never say never.

ahh , meer !

2010-12-24 @ 23:33:06
URL: http://rebeccasvenssonn.blogg.se/
Postat av: JB STORY

MER :D

2010-12-24 @ 23:42:51
URL: http://belieberstorys.blogg.se/
Postat av: biebers shawty

helt awesome! skriv mera :)

2010-12-24 @ 23:44:41
Postat av: Anonym

mera ikv! :D

2010-12-24 @ 23:48:27
Postat av: Anonym

jättebra,mer!!

2010-12-24 @ 23:50:11
Postat av: C H A L L I E

så bra, jag dör, haha du äger, hejdå :)

2010-12-25 @ 00:01:35
URL: http://charlottekristoffersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

just give me some more dude ;) så sjukt bra :D

2010-12-25 @ 00:03:29
Postat av: Laura

Meer!! Så braa! :D

2010-12-25 @ 00:05:25
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Neejra<3'

JÄTTEBRA<3'

2010-12-25 @ 00:07:18
Postat av: C H A L L I E

jag är typ beroende av den hära bloggen, så jävla bra!!! vet att jag skrev förut men ändå, Den här novellen är bara så otroligt bra :D

2010-12-25 @ 00:08:11
URL: http://charlottekristoffersson.blogg.se/
Postat av: d'

:D!!!

2010-12-25 @ 00:19:34
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/
Postat av: frida

mer mer mer skitbra!!:)

2010-12-25 @ 00:50:41
Postat av: Anonym

As bra! fortsätt skriva :D

2010-12-25 @ 01:19:50
Postat av: Karin

As bra!!

2010-12-25 @ 01:27:48
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Amandisen!

mer!! så jävla bra!!!

as bra att hon inte fick åka med i två månader, mer trovärdigt då!!

keep going!

2010-12-25 @ 02:52:47
URL: http://amandinhaa.blogg.se/
Postat av: ellinor

jättebraaaaaaaa! :D mermermer!

2010-12-25 @ 11:31:08
Postat av: Siis

Jaah kuul :D

2010-12-25 @ 11:41:52
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Anonym

AS BRA MER :D

2010-12-25 @ 20:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0