Wherever you are, episod 38

- Förlåt för att jag sabbade allt mellan dig och Chaz... Det var inte meningen... hörde jag Justin mumla.
- Det är lugnt, sa jag och tog tag i hans hand hårdare. Efter någon minuter var vi framme. Det var verkligen fint. Vi satte oss ner i sanden och sa inte ett ord. Vi kollade bara på solen som sakta åkte ner emot vattnet. Helt plötsligt reser sig Justin och drar upp mig. Han står och kollar in i mina ögon, sedan kysser han mig.



Jag avbryter kyssen och skakar på huvudet.

- Inte än Justin...
- Förlåt, det kändes som ett bra tillfälle bara... sa han och kollade ner. Sedan tog han min hand och vi började gå tillbaka till Ryans hus. Vi pratade nästan ingenting på vägen tillbaka. Precis när vi tänkte svänga in till Ryan drar han i min arm och vi fortsätter gå. Jag höjde ena ögonbrynet och kollade på honom.

- Vi behöver inte gå in än, sa han och flinade. 
- Men vart ska vi då? sa jag och kollade på Justin.
- Hm, vi kan hälsa på min pappa om du vill? sa Justin och log.
- Ja, varför inte? sa jag. Helt plötsligt fick jag en flash-back från drömmen. Creepy. 

Vi fortsatte att gå i ca 20 minuter till sedan kom vi till ett tegelhus. Vi gick in på gården och Justin plingade på. Efter någon minut kom en man och öppnade, förmodligen Justins pappa. Han kollade på Justin innan hade fattat att han verkligen stod där. Han sprang fram och kramade Justin. Det var så sött så jag trodde jag skulle börja gråta vilken sekund som helst. När de slutat krama varandra kollade Jeremy på mig. 

- Nämen, vem är det här då? frågade han och kollade på mig. 
- Mathilda heter jag, svarade jag och log.
- Jasså, roligt att träffa dig! Men hur känner ni två varandra? frågade hans pappa och kollade på Justin och sedan på mig.
- Jag, Ryan, Christian och... Chaz... träffade henne och hennes vän Christal på stranden för några veckor sen, svarade Justin och log. Jag log tillbaka. Sedan gick vi in och fick fika.

Efter någon timme ringde telefonen, så jag svarade.

- Ah det är Mathilda? 
- Hej, det är Caitlin, vart är ni någonstans?!
- Hej, öhm, hos Justins pappa. Fast jag ska nog dra nu, hörs snart, hej då, sa jag snabbt och la på.
- Ska du gå? sa Justin och såg ledsen ut.
- Ja, ska du med eller sova här? sa jag och log emot honom.
- Jag hänger med, du kommer tappa bort dig annars, sa Justin och blinkade till mig. Jag suckade och gick ut till hallen.
- Vi får väl se om vi träffas någon mer gång! sa Jeremy och kramade mig. 
- Haha, ja, det var trevligt att träffa dig, sa jag och log. Sedan sa Justin och Jeremy farväl och jag och Justin gick till Ryans hus. 

- Jag tror mig farsa gillar dig, hörde jag Justin säga och skratta.
- Haha, jaså? Vadårå? sa jag och log emot honom.
- För att du dels gillar JETS och så... sa Justin och skrattade. 

Även jag började fnittra. Vi fortsatte att skratta hela vägen hem, och tillslut var vi framme! Vi gick in och tog av oss ytterkläderna. Vi gick in till vardags rummet där alla andra satt och flinade åt oss.

- Vad är det? frågade jag irriterat.
- Vad har ni gjort då? frågade Christal och flinade åt mig. Jag började skratta.
- Vi var först på stranden och sen drog vi hem till Justins pappa, vaddårå? sa jag och skrattade.
- Ååååååååh. Din pappa är het! Jag har alltid velat träffa honom! sa Christal. Efter ett hon sagt det började hennes ansikte gå över till en röd nyans. En mycket röd nyans. Alla andra satt och asgarva i soffan medans hon höll för ansiktet.
- Du kan nog få träffa honom om du vill, sa Justin när alla skratt-attacker hade lugnat ner sig.
- Ha-ha. Tack, sa Christal och reste sig upp.
- Ska du gå och lägga dig? sa Ryan och reste sig upp.
- Ah, god natt alla, sa Christal och gäspade. 
- Ah, god natt! sa Ryan och gick efter Christal. 

Jag, Caitlin och Justin stannade kvar inne i vardagsrummet och slog på en film. Efter ett tag somnade jag, och jag kände hur Justin la sig bakom mig. Nästa morgon vaknar jag av att någon tar mig i handen. Jag märker att jag sovit i soffan med Justin bakom mig hela tiden. Men vart var Caitlin?

- God morgon, sa Justin och log.
- God morgon, sa jag och gäspade. - Vart är Caitlin? 
- Tror hon gick och la sig i sängen, sa Justin och flinade. 
- Ah, okej, sa jag snabbt och reste mig.

Jag gick in till mitt och Caitlins rum och såg Caitlin ligga i sängen och... gråta. Jag sprang snabbt fram till sängen och frågade vad som hänt:

- Vad har hänt Caitlin?
- Jag... jag saknar Jason så mycket, sa Caitlin mellan tårarna. 
- Gumman då, kom! sa jag och öppnade famnen. Hon kröp in och satt där och kramade henne länge. Vi pratade om allt och efter någon timme och Christal och öppnade dörren. När hon såg att Caitlin grinade sprang även hon fram till sängen och kramade henne. Efter att vi pratat i 1 timme gick vi ner till köket och åt frukost. 

- Jag kom på en grej... Vi tjejer kan ha en tjej-dag idag! Shoppa och mysa och så, sa jag och kollade på Christal och Caitlin.
- Ja, varför inte?! sa Christal och log. 
- Ja, det skulle vara trevligt, sa Caitlin och log. - Känner mig verkligen shopping-sugen! fortsatte och sedan och skrattade. Vi andra skrattade med henne. När killarna sedan kom in i dörren berättade vi sedan att vi skulle ut på stan. Dom sa hej då och vi stack till närmaste busshållplatsen. När vi kom till shopping-centret ser jag ett ansikte som jag känner igen...
Kommentarer
Postat av: Laura

Meer! Så sjukt jävla bra :D

2010-12-22 @ 23:58:13
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2010-12-23 @ 00:18:47
Postat av: Ida

så bra !

MEEEEER :D

2010-12-23 @ 00:25:52
Postat av: C H A L L I E

så bra! mera :D

2010-12-23 @ 10:45:08
URL: http://charlottekristoffersson.blogg.se/
Postat av: Maja <3

Hahaha nu kommer det va chaz ansikte så kommer hon välja chaz ist. ju! ;)

2010-12-23 @ 11:30:30
Postat av: Biglovebieber

Meer! :D

2010-12-23 @ 11:30:52
URL: http://biglovebieber.blogg.se/
Postat av: frida

meer!! skitbra!!:)

2010-12-23 @ 11:31:43
Postat av: Anonym

asbra, mer! :D

2010-12-23 @ 12:03:11
Postat av: d'

meeer! :D

2010-12-23 @ 12:48:29
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0