Wherever you are, episod 37

Nu var allt kört. Helvete!



Mathildas perspektiv:

När jag vaknade nästa morgon var klockan 11 på förmiddagen. Jag kollade på andra sidan sängen och där låg Caitlin och sov. Jag steg upp ur sängen och tog på mig kläder, sen gick jag ner till köket där Ryan och Christal satt och åt frukost. Dom log när dom såg mig komma in genom dörren.

- Så, vad ska vi göra idag då? frågade jag efter ett tag.
- Jag vet inte. Hur länge stannar ni? frågade Ryan och kollade på mig.
- Tills på lördag tror jag det var, sa jag och började äta igen.
- Åh, va nice! Men jag vet inte, ni kanske vill se er omkring? sa Ryan och kollade nu på Christal.
- JA, FAN VA KUL! skrek både jag och Christal så att Ryan var tvungen att hålla för öronen.

Efter någon minut kom Caitlin ner och såg ut som en zombie. Vi skrattade åt henne och hon kollade på oss. Sen kollade hon sig i spegeln och började skratta själv. Hon satte sig ner vid bordet och började äta frukost. Vi berättade dagens planer för henne och Caitlin tyckte det skulle vara kul!

Efter att vi åkt och kollat på Ryan's skola, affärer och andra ställen så bestämde vi oss för att åka till stranden. Klockan var runt halv 3 så det var fortfarande varmt ute. Vi gick och satte oss i sanden och pratade. Jag hade verkligen kul här...

Justins perspektiv:

Okej... klockan är nu tjugo i fyra. Jag ringer Ryan.

- Ah det är Ryan? hörde jag i andra änden.
- Tja, det är Justin! sa jag.
- Heeej, vad händer? sa Ryan glatt.
- Jorå, undra en sak bara... sa jag försiktigt.
- Som vaddå? sa Ryan och lät förvånad.
- Är det okej om jag kommer till Kanada och är där med er eller? frågade jag så snabbt som möjligt.
- Du? Till Kanada? Med oss? Som fan, när kommer du?! hörde jag Ryan säga. Han lät väldigt uppspelt. 
- Ja, det går ett plan 5, jag kan ta det, sa jag och var lättade.
- Nice, ring när du är framme så kan jag komma och hämta dig! sa Ryan. - Måste dra nu, ring sen, hej då! sa han sedan och la på.

Jahapp, nu ska jag bara packa då. Och säga till mamma...

- MAMMA! skrek jag så högt jag kunde.
- Ja? Skrik inte, om du vill mig något får du komma ner, sa hon. Jag suckade och gick ner för trappan och in i köket. - Vad är det gubben? sa mamma när hon såg att jag kom in i köket.
- Öhm. Jo, det är såhär att jag ska till... Kanada om 1 timme och... 20 minuter typ... Går det bra? sa jag tyst och kollade ner i golvet.
- När bestämde du det här? Och vet din pappa om det? frågade mamma.
- Jag ska bo hos Ryan och jag bestämde det nyss... 
- Jaha, ja men. Ta det försiktigt! Okej? Ska jag skjutsa dig till flygplatsen? sa mamma och kollade på mig.
- Gärna! Tack mamma! sa jag högt och sprang och kramade henne, sedan stack jag upp och packade.

Det gick på 10 minuter så jag satt och kollade på tv resten av tiden. När jag kollade på klockan såg jag att det var 40 minuter innan planet skulle gå. Jag fick panik och sprang ner med väskan och ropade på mamma. Mamma kom och vi började köra iväg till flygplatsen. När vi var där kramade jag henne hej då och sprang in. Tur att inga fans visste att jag skulle vara här idag. Jag sprang till check-in disken och sedan sprang jag till gaten.

Mathildas perspektiv:

- Vem är det som kommer? frågade Caitlin och kollade på Ryan.
- Justin, jag hoppas det går bra, sa Ryan och kollade på mig.
- Åh va kul! sa jag snabbt och log.
- Värst vad du blev glad då! sa Christal och skrattade. Sedan reste hon sig upp och tog av sig kläderna och sprang ner till vattnet i underkläderna.

Alla 3 satt och stirrade på henne, sedan gjorde vi samma sak. Vi lekte i vattnet och hade det jättekul. Efter en stund gick vi upp och åkte hem till Ryan. Jag, Christal och Caitlin duschade av oss medan Ryan åkte och hämtade Justin. 

När jag hade duschat klart gick jag och tog på mig ett par jeansshorts, en t-shirt och ett par converse. När jag kom ner till nedervåningen satt Caitlin och Christal och spelade xbox. Dom slängde en dosa till mig, så vi satt och spelade xbox alla tre. Vi var så dåliga så vi skrattade hela tiden. Helt plötsligt öppnas dörren och Ryan och Justin kliver in. Vi kollar upp från spelet och säger hej, sen fortsätter vi. Ryan och Justin sätter sig i soffan och kollar på och kommenterar hela tiden hur dåliga vi är. Efter ett tag får vi nog och börjar jaga dom runt i huset. När vi jagat dom i ca 10 minuter lägger sig alla ner på golvet och andas tungt. Jag känner hur någon tar tag i min hand och ser att det är Justin. Han ler mot mig och jag ler tillbaka. 

När vi pustat ut ett tag reser sig alla och börjar gå mot köket för att göra mat. Vi kokade pasta och värmde lite köttfärssås. När alla ätit upp känner jag hur det vibrerar i min ficka. Jag tar upp telefonen och ser att det är ett sms från Justin: "Vill du följa med till stranden och kolla på solnedgången?" Jag log och nickade emot honom. Han började le och reste sig från stolen. Vi gick ut till hallen och innan vi gick ut skrek vi att vi ska ut ett tag. 

Under tiden vi gick till stranden pratade vi om allt möjligt, och jag berättade även om Chaz. Han blev lite ledsen när jag berättade allt, men jag tog hans hand och då började han le igen.

- Förlåt för att jag sabbade allt mellan dig och Chaz... Det var inte meningen... hörde jag Justin mumla.
- Det är lugnt, sa jag och tog tag i hans hand hårdare. Efter någon minuter var vi framme. Det var verkligen fint. Vi satte oss ner i sanden och sa inte ett ord. Vi kollade bara på solen som sakta åkte ner emot vattnet. Helt plötsligt reser sig Justin och drar upp mig. Han står och kollar in i mina ögon, sedan kysser han mig. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

MER IDAG DET ÄR DU SKYLLDIG MIG HAR SUTTIT VID DATOR HELA DAN FÖR ATT VÄNTAA PÅ ETT KAPITEL

2010-12-22 @ 17:25:08
Postat av: Anonym

Jag har gjort likadant som den över, typ iaf. hehe.

Pls ett till, typ nu ? :D

2010-12-22 @ 17:27:22
URL: http://josefindaahl.blogg.se/
Postat av: Sara

Mer mer !!!!!

2010-12-22 @ 17:55:56
Postat av: JB STORY

MEEER :D

äntligen så är det Matilda och Justin.. eller iallafall lite, eller nästan, ehehehhe

2010-12-22 @ 18:09:46
URL: http://belieberstorys.blogg.se/
Postat av: Julia

meeeeeeeer

2010-12-22 @ 18:21:36
Postat av: d'

M-E-R! :D

2010-12-22 @ 18:28:39
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/
Postat av: Siis

Aww :D

2010-12-22 @ 18:40:38
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Felicia

NAAW! ja mathilda och justin! :D

2010-12-22 @ 18:58:26
URL: http://ffeliciarosenborg.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

gud så bra det är !!!!



älskar eran novell !

2010-12-22 @ 19:12:26
Postat av: Julia

snälla jättebra mer meer

2010-12-22 @ 19:33:03
URL: http://jdblovestories.blogg.se/
Postat av: ale

38annn ikvälll plz plz plz ooo hon fåååår inte förstöööra kysseeen nej nej nej!!

2010-12-22 @ 19:49:31
Postat av: Laura

Omg meer :D

2010-12-22 @ 21:03:57
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Karin

Awww va gulligt!!

2010-12-22 @ 22:16:21
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

meer

2010-12-22 @ 23:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0