Wherever you are, episod 36

Helt plötsligt börjar någon banka på dörren och skriker åt mig att öppna...



Det var Chaz, och han lät inte glad.

- Justin jag måste lägga på, vi hörs, hej då! sa jag till honom och la på. Jag gick till dörren och låste upp den, sedan öppnade jag den. Där ser jag Chaz stå och glo.
- Du kan ju inte bli sådär sur! Vi är ju inte ens tillsammans... längre... sa Chaz och kollade ner.
- Aha, ah, okej. Så du skulle inte bli sårad om jag skulle vara här med Justin nu eller? sa jag bitchigt och kollade på honom.
- Asså, jo, men...
- Just det. Jag orkar inte med dig längre, sa jag bestämt och gick ut till vardags rummet där Christal, Caitlin och Ryan satt och stirrade.
- H-hur är det? frågade Christal chockat.
- Jorå, det är bra. Men det skulle vara snällt om du skulle kunna säga till Chaz att sticka härifrån och aldrig med prata med mig, sa jag till Ryan.
- Öööhh... Jo, Chaz... Du kanske ska... gå nu... sa Ryan och kollade osäkert på Chaz.
- Ta det lugnt, jag stannar inte längre än vad jag behöver! skrek Chaz tillbaka till Ryan. - Jag vet att du inte kommer förlåta mig, och jag förstår dig inte? Vi träffades ju bara, men du ska veta att jag saknar dig, sa Chaz och kollade på mig. Sedan gick han ut ur rummet och jag hörde hur ytterdörren smälldes igen.

Jag satte mig ner på golvet och stirrade tomt framför mig. Jag kände en hand på min axel och såg att det var Ryan. Jag log och ställde mig sedan upp. Jag kramade honom och sedan Christal, sen stack jag in till sovrummet och la mig i sängen.

Jag låg i sängen och halvsov ett tag, tills jag fick ett sms: "Jag vet att det är sent, men du ska veta att jag saknar dig, och att jag gillar dig mer än som en vän. Och, det är så töntigt att göra det över sms, men jag kan inte säga det... direkt till dig." Det var från Justin. Jag blev tårögd så jag sprang ut till vardags rummet där Caitlin, Christal och Ryan satt.

- Han... Han... HAN GILLAR MIG! skrek jag ut och log en stort leende emot dom.
- Vem gillar dig? sa Caitlin och kollade på mig.
- Justin! sa jag och log ännu mer.
- Redan Mathilda, det har jag vetat enda sen första gången jag såg dig, sa Ryan och flinade.

Jag lipade emot honom och sedan gick jag och la mig i sängen igen. Jag tog upp telefonen och började smsa tillbaka till honom: "Jag... har fortfarande känslor för Chaz (fast dom kommer "slockna", believe me) men jag har också känslor för dig. Jag ringer dig när jag kommer hem härifrån". Jag log och sedan la jag telefonen på sängbordet. Efter några minuter kom Caitlin in och la sig i sängen. Vi låg och pratade om allt och sedan somnade jag.

Justins perspektiv:

Jag är i ett chock-tillstånd. Efter ett tag läste jag meddelandet igen. Hon gillade mig! Jag skrek rakt ut. I flera minuter. Tillslut sprang mamma in i rummet och undrade vad fan jag höll på med. Jag började rodna och sedan somnade jag om. Tänk, hon gillade mig.

Chaz perspektiv:

Nu var allt kört. Helvete!


Asså, förlåt förlåt förlåt för dålig uppdatering och en kort episod, MEN JAG VET INTE VAD SOM SKA HÄNDA.
Kommentarer
Postat av: Laura

Ideé: Nu kan ju Justin och hon börja dejta och sen så kommer Chaz när dom är påväg att bli tillsammans och då så får Mathilda känslor för Chaz och vet inte vem hon ska välja.. typ

Asså det är en så sjukt bra novell! Meer :D

2010-12-22 @ 00:01:23
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: C H A L L I E

Det är chill, inte alltid så lätt med uppdatering ;) plus att det här är typ den bästa novellen jag läser av alla och du uppdaterar bättre än alla andra också :)) men den här novellen är stört bra! älskar den :D ♥

2010-12-22 @ 00:19:14
URL: http://charlottekristoffersson.blogg.se/
Postat av: d'

o-m-g mer!

2010-12-22 @ 10:34:30
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/
Postat av: Siis

öhhm .. har inget tips men som Laura säger så borde hända ngt sånt, triangeldrama helt enkelt (:



2010-12-22 @ 10:36:04
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer mer mer typ att chaz blir avundsjuk elr nått

2010-12-22 @ 10:50:05
Postat av: Anonym

Ja, eller att Mathilda inte vet hon ska "välja" för båda vill ha henne, jag vet inte men det är sjukt bra, så fortsätt! :D

2010-12-22 @ 11:05:10
URL: http://josefindaahl.blogg.se/
Postat av: Celine

Mer!:D

2010-12-22 @ 12:02:04
URL: http://lovetobieber.blogg.se/
Postat av: frida

skit bra meeer!!:)

2010-12-22 @ 12:11:55
Postat av: Anonym

ide: jag tycker att Justin och Matilda ska börja dejta, ( ganska länge ) dom får känslor för varandra osv.. men sen kommer typ chaz och ställer till lite problem... :)

2010-12-22 @ 12:31:56
Postat av: Maja <3

idee: hon ska välja Justin och dem börjar ''dejta'' och hon glömmer Chaz totalt sen så....

resten bestämmer ni :)

2010-12-22 @ 12:41:38
Postat av: sara

typ att hon börjar va med justin sen försöker chaz få tillbaka henne och gör något dumt men hon blir med justin men hon måste vara svårflörtad :o hihihi roligare då :D

2010-12-22 @ 13:07:03
URL: http://saaranilssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med maja och sara :)

2010-12-22 @ 13:38:52
Postat av: Ida

som Laura tycker jag :D



AS BRA NOVELL ÄLSKA !

2010-12-22 @ 13:42:03
URL: http://idacmjohansson.blogg.se/
Postat av: Lise

Grymt bra novell, och som alla andra redan skrivit att hon och justin ska börja dejta, och sen att chaz kommer och ställer till med något! ;) Helt klart bästa novellen av alla jag läst! :D

2010-12-22 @ 14:17:27
Postat av: ellinor

Neeej jag vill att hon och Chaz ska vara tillsammans! :o

2010-12-22 @ 14:36:33
Postat av: Felicia

jag tycker att hon och justin ska bli tillsammans och tillslut blir chaz och hon bara vänner.. och chaz får en ny flickvän. sen tycker jag att det ska typ hända kärleksproblem mella hon och justin.. eller först har dom mysigt och så men sen börjar dom bråka o sen blir de sams igen.. men dom ska inte bråka typ om chaz. det är lite mycket ''chaz'' nu. och jag tycker de ska bli mer JUSTIN! :D haha.. det vill nog många. men för de är den grym. det var bara en ide för jag vill att hon o justin ska bli tsm. men du får ju göra preciiis hur du vill. det är lika bra ändå.. vad du än skriver :)

2010-12-22 @ 16:22:46
URL: http://ffeliciarosenborg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0