Wherever you are, episod 32

- Han kan väl stanna om han vill, jag bestämmer inte över honom... sa hon tyst och kollade inte på mig.
- Mathilda... förlåt. Jag skulle inte sagt så, sa jag och kollade ner i golvet.
- Nej det skulle du inte, sa hon.
- Förlåt, sa jag och sedan gick jag upp för trappan.. Jag hade verkligen sårat henne MER än vad Chaz redan hade gjort...



Jag gick emot Christians rum, och när jag var påväg att öppna hörde jag hur något lät där inne. Jag tvekade med att öppna dörren, och tur var det för det lät... väldigt mycket där inne. Jag började skratta, och sedan gick jag ner igen. Jag gick förbi vardagsrummet och emot hallen för att klä på mig, men precis innan jag öppnade dörren hörde jag hur Mathilda skrek efter mig. 

- Justin vänta! skrek hon. Jag vände mig om och hon kom och sprang till mig. Hon hoppade upp i min famn och sa förlåt hela tiden. Jag hade ingen aning om vad hon menade, men jag kramade henne tillbaka. Efter ett tag släppte jag ner henne, och kollade frågandes på henne.
- Vad var det där? fick jag tillslut fram. Ett leende satte sig fast på mina läppar.
- Jag kände mig så elak... och du hade ju... rätt i vad du sa, sa hon och kollade ner på sina fötter. 
- Aha... sa jag och kollade mig omkring. - Var det något mer du ville? fortsatte jag efter ett tag.
- Jo, jag ska sova här inatt, och jag undrade om du kanske... också ville stanna här? sa hon och bet sig i läppen. Jag började le som en jävla idiot och tackade genast ja. Alla tre satte sig i soffan och pratade om vad som hänt. Det var kul att veta att Caitlin och Mathilda blivit så bra vänner... Sen kom jag och tänka på Ryan.
- Åkte Ryan med... Chaz... hem eller? frågade jag och kollade på Caitlin.
- Nej, han skulle vara kvar hos Christal, sa Caitlin och log. Jag nickade. Vi fortsatte att prata om olika saker, och vid åtta-tiden kom Christian och Clara ner. Så fort jag såg dom började jag asgarva. Alla 4 började kolla konstigt på mig, och sedan sa jag:
- Vad höll ni på med där uppe då? 

Både Clara och Christian blev alldeles röda i ansiktet. Efter någon minut började Mathilda och Caitlin skratta lika mycket som jag, så Christian gick och slog mig på armen och skrattade. Dom gick upp på hans rum igen, medan vi andra fortsatte att skratta. När vi skrattat klart (ca 5 minuter senare) började jag känna hur trött jag var. Det hade hänt så mycket under dagen, så jag beslöt mig för att gå upp till ett av gästrummen och sova. När jag lagt mig i sängen och var på väg att somna, hör jag hur dörren öppnas och någon kommer in. 

- Kan jag sova med dig eller? hörde jag en röst säga. Rösten lät precis som Mathildas röst.. Jag började le.
- Självklart shawty! sa jag snabbt.
- Så bra då, sa hon tyst och kröp ner bredvid mig. Jag började tänka. Var det dags att säga vad jag känner för henne nu eller? Jag funderade ett tag, och bestämde mig för att säga det.
- Öhm... Jo, Mathilda det har varit en sak jag har velat berätta för dig, sa jag tyst och letade efter hennes ögon i mörkret. 
- Och det är? sa hon lugnt.
- Jag... öhm... liksom... undrar... om du... eh... sa jag nervöst.
- Justin, säg vad det är, sa hon och suckade.
- Jag... ska på turné om 2 veckor, sa jag snabbt. Va fan, varför jag kan inte bara säga det för?!
- Och du berättar det här för mig för att..? sa Mathilda och började fnittra.
- J... jag vet inte. God natt, sa jag och smekte henne... något som jag nuddade i alla fall. Jag tror det var hennes arm.

Jag somnade kort därefter. Mitt i natten vaknar jag av att någon skriker. Jag hoppar upp ur sängen och känner hur jag kliver på något blött och ramlar ner. Helt plötsligt tänds lampan och Caitlin och Mathilda står och asgarvar. Jag tar försiktigt ner handen för att känna på det jag ramlat i, och det var sirap. Jag blängde surt på Mathilda och Caitlin, men dom skrattade bara. Efter ett tag började även jag skratta. 

- Kan någon hjälpa mig upp? sa jag mellan skratt-attackerna. 
- Javisst! sa Mathilda och gick emot mig. Hon sträckte fram handen så att jag skulle ta tag i den, men istället drog jag ner henne i sirapen. Vem fan kommer på att lägga sirap på ett golv? Jag kollar närmre på golvet och ser att det var massa plast mellan golvet och sirapen. Så mycket för att skrämma mig lite lätt? Jag började skratta. Sedan reste jag mig upp och drog upp Mathilda. Hon började gå ut till badrummet, och jag följde med henne in. Hon log emot mig när hon började ta av sig tröjan för att duscha. Jag bet mig i läppen och kollade på henne från topp till tå. Hon gick in i duschen i underkläder utan att bry sig om att jag stod där. 

Mathildas perspektiv:

Jag tror jag har känslor för Justin... Hur kan jag ha det? Jag gillar fortfarande Chaz, men Justin är rolig, omtänksam och... med honom känner jag mig trygg helt enkelt. Jag gick in i duschen och såg hur Justin stirrade på mig. Jag stack ut huvudet bakom dusch-draperiet och sa:
- Har du aldrig sett en tjej i underkläder förut?
- Jo, men inte en som är så snygg som dig! sa Justin och blinkade med ögat. Jag skakade på huvudet och slog på vattnet. När jag duschat klart tog jag på mig en handduk runt om kroppen (dah) och sedan tog jag mina kläder in till Caitlin. Jag fick låna rena kläder och var glad över att hon och jag kommer så bra överens. När jag går ut från Caitlins rum känner jag hur någon tar tag i min hand...
Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeeeeeer

2010-12-19 @ 02:15:09
Postat av: Karin

Awsome! :)

2010-12-19 @ 02:58:30
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Julia

mer skitbra

2010-12-19 @ 09:52:25
Postat av: frida

meer!! as bra!!!:)

2010-12-19 @ 09:53:21
Postat av: jovana

detta är fan den bästa novell bloggen ja läser ´, vill hhaaa meeer <3

2010-12-19 @ 10:45:39
URL: http://justindrewbeebs.blogg.se/
Postat av: Julia

asbra , mer :)

2010-12-19 @ 11:02:37
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: anna

mer mer mer mer :D en av dom bästa novellerna lätt!

2010-12-19 @ 11:03:24
Postat av: Siis

Whiihhii meerr :D

2010-12-19 @ 11:06:19
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahha fettbraaa sen börjar de grovhååånglaa hahahah

2010-12-19 @ 11:23:30
Postat av: Anonym

Meeeeer ! :D

2010-12-19 @ 11:35:20
URL: http://biebstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha det är säkert justin x)

2010-12-19 @ 11:50:31
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!! DÖR!

2010-12-19 @ 12:07:41
Postat av: Karin

Meeer snälla!! :)

2010-12-19 @ 12:41:34
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh, jag vill att justin och mathilda ska bli tillsammans, NUU! :D

det skulle va bra, och att chaz o hon blev vänner :D

2010-12-19 @ 12:43:00
Postat av: Anonym

OMB SNÄLLA MER :D

2010-12-19 @ 14:42:29
Postat av: Laura

Så jävla bra! meer :D

2010-12-19 @ 14:42:56
URL: http://fevrierkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0