Wherever you are, episod 29

Efter att vi suttit på Christians rum i säkert 2 timmar, började jag undra hur det var med Caitlin. Jag gick ner till vardagsrummet, men där fanns inte en enda människa. Jag gick till hallen och såg en lapp på dörren. Det stod: vi har stuckit ut för att ha lite skoj, ring inte!. Jag skrattade och gick upp igen. När jag kom upp så var inte Christian, Chaz eller Clara. Jag gick runt i huset, men hittade dom aldrig. Vart hade alla tagit vägen?

 

När jag hade letat i 10 minuter bestämde jag mig för att gå på toa. När jag öppnar dörren var det alldeles mörkt, så jag tänder lyset och då ser jag Clara, Chaz och Christian sitta på golvet och... sova. Haha, skulle dom skrämma mig eller? Jag sprang till Christians rum och letade i hans byrå, jag vet att han har en mask här någonstans... Där var den! Jag sprang tillbaka till badrummet och släckte lyset. Jag tog fram min mobil och satte på lampan där. Jag betade på Chaz och satte lampan under ansiktet.

Han kollade förvånat runt omkring sig, och sedan kollade han på mig. Han började skrika som en tjej så Clara och Christian  hoppade förskräckt upp. Sedan såg dom på mig och började skrika dom också. Jag tog av mig masken och började asgarva. Efter några sekunder började även Clara och Christian skratta. Jag tror att Chaz var i någon sorts chock, men efter ett tag började han också skratta. Vi låg på golvet och skrattade ett bra tag, tills vi hörde ytterdörren öppnas. Alla blev tysta och kollade på varandra.

Vi hörde steg i trappan, och mitt hjärta började klappa hårt. Helt plötsligt kommer Ryan in och när han ser oss 4 på golvet, livrädda, började han skratta. Vi kollade på varandra, och sedan började vi skratta igen. Den här kvällen var faktiskt kul! Undra bara vart Mathilda och Caitlin tagit vägen...

- Vet ni vart Mathilda och Caitlin stuckit? frågade Chaz precis när jag tänkte på det.
- Det satt en lapp på dörren att dom stuckit ut och vi skulle inte ringa, svarade jag och gjorde en konstig mig. Clara började asgarva. Jag log emot henne, hon var rolig. Tur att Christian hade hittat en tjej som hade samma... dåliga humor som honom. Vi satt alla och pratade på golvet ett tag, och när jag kollade på klockan var hon 3 på morgonen. Oj, mumlade jag tyst för mig själv.
- Asså, vi kanske borde ringa Caitlin eller Mathilda så vi vet att dom är okej... klockan är liksom 3 på morgonen... sa jag till alla. Jag fick nickningar till svar.
- Vem ska ringa då? frågade Christian, sedan gäspade han stort. - Bara så ni vet så kan ni sova här, ni vet vart gästrummen är. Kom Clara, vi går och lägger oss. God natt! sa Christian och drog upp Clara. 
- Öh, han brydde sig inte så mycket... sa Ryan och flinade. Jag log och skakade på huvudet, sedan tog jag upp telefonen och skrev in Caitlins nummer. Efter några signaler svarade hon.
- Ah det är Caitlin?
- Hej. Det är Justin, vart är ni? sa jag lugnt.
- På en fest, men vi är på väg hem nu. Kom nu Mathilda, hörde jag henne säga. Puh, dom är okej åtminstone. 
- Ah bra, kom hem till dig med Mathilda också, vi ska sova här, sa jag och la på. 
- Vart var dom? frågade Chaz och spärrade upp ögonen som han alltid gjorde när han var trött. Jag började att skratta, sedan svarade jag:
- Dom var på en fest, men dom kommer hem snart. 
- Aha, okej, svarade Chaz. Vi satt tysta i någon minut, sen gick vi ner till vardagsrummet och la oss i en varsin fåtölj. Vi satt och pratade jättelänge. Jag hade verkligen saknat dom... även fast det var en vecka sen jag såg dom sist. Efter 10 minuter sov Ryan och Chaz. Jag skrattade lite lätt, sedan somnade även jag.

Mathildas perspektiv:

Vi hade verkligen kul på den där festen jag och Caitlin. Jag hoppas att Caitlin inte tänkte för mycket på Jason... När vi kom hem så var det alldeles tyst i huset. Vi skulle gå och sätta oss i vardagsrummet, men där låg killarna och sov. Vi började fnittra, och sedan sa Caitlin att hon skulle hämta en sak. Hon gick till köket och öppnade kylskåpet. Hon tog ut något och sedan stängde hon kylen och kom tillbaka. Hon höll i sprutgrädde. Jag började skratta, men höll mig för munnen för att inte väcka killarna.

Jag tog upp mig mobil och började filma. Caitlin gjorde mustascher, skägg och polisonger. Jag trodde jag skulle dö av skrattanfall. När vi var klara sprang vi upp till Caitlins rum och slog på hennes dator. Hon loggade in på youtube och la upp filmen. Efter 5 minuter hade videon redan fått över 2000 views. Vi började skratta så att vi föll ner på golvet. Tur att inte Caitlins föräldrar var hemma... När vi lefat och skrattat på golvet i några minuter hör vi hur dörren öppnas. Där står Chaz, Justin och Ryan och kollar argt på oss. Caitlin kollade på mig, och vi började skratta ännu mer. 

- Vart har ni varit?! sa Justin.
- Haha, på en fest, svarade Caitlin och jag samtidigt.
- Asså, är ni fulla eller? sa Ryan och kollade snett på oss.
- Va? Nej? Vi har bara jävligt kul, skrattade Caitlin som svar. Jag skrattade med henne. Killarna skakade på huvudena och gick till gästrummen. 

Caitlin reste sig från golvet och gick till sin garderob och gav mig en t-shirt som jag kunde sova i. Jag tackade och log, sedan gick jag och kollade i vilket rum Chaz låg i. Jag gick in i rummet och la mig bredvid honom. Han pussade mig på pannan, sedan somnade. När klockan var 6 på morgonen vaknar jag stört över att jag ligger på golvet. Chaz låg och sprattlade i sömnen... Förmodligen drömde han nått. Jag skakade på huvudet och gick ut till korridoren. Jag gick in i närmsta rummet, och brydde mig inte om att kolla om vem det var. Jag gick och la mig i sängen.

Jag somnade på en gång, men vaknade sedan av att Chaz skakade om mig hårt. Jag kollade nyvaket upp, sedan kollade jag på min vänstra sida. Där satt Justin och stirrade på mig...

Kommentarer
Postat av: Igeland

sv: haha, ja ;)

2010-12-18 @ 10:53:21
URL: http://igeland.blogg.se/
Postat av: Celine

Mera!:D

2010-12-18 @ 11:17:02
URL: http://lovetobieber.blogg.se/
Postat av: Siis

Ojj, MERRAA (:

2010-12-18 @ 11:21:47
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: frida

meeer!!:D

2010-12-18 @ 11:32:01
Postat av: Anna

meeeer! :D

2010-12-18 @ 11:57:32
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Felicia

gud vad bra det är! :D den är väldigt annorlunda, eftersom det är tjejen och chaz som är tillsammans och inte justin och tjejen. men jag tycker lite synd om justin :( haha.. skulle vara bra om justin och mathilda blir tillsammans tillslut.. :)älskar den här bloggen! :D

2010-12-18 @ 12:21:30
URL: http://ffeliciarosenborg.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

asbra , mer :)

2010-12-18 @ 12:36:29
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Ida

asså så jävla bra !!!!!!!!!!

nu kommer chaz bli arg , AHHAHAHAHAHAH !

älska shawtyymane.blogg.se <3

2010-12-18 @ 13:27:32
Postat av: Laura

OMG stackars Chaz! Meer :D

2010-12-18 @ 14:17:00
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Sara

MEEERRRR!!:D

2010-12-18 @ 14:18:01
URL: http://biebersmileismile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0