Wherever you are, episod 15

Jag började gå till Justin. När jag stod utanför hans hus såg började tänka, att jag kan ju alltid vara vän med Justin... Jag gick upp på gården och knackade på. Efter någon minut kom Justin och öppnade, han log när han såg att det var jag.

- Hej Mathilda! Kom in, sa han och fortsatte att le.


Jag gick in, tog av mig skorna och jackan och sedan gick jag in till dom andra. Caitlin var också här, så jag satte mig bredvid henne och snackade. Helt plötsligt kom Chaz och drog upp mig och sedan satte han sig och tog ner mg i hans knä. Jag log mot honom och lutade mig bakåt. Vi satt och pratade allihopa, tills Justin sa att dom var tvungna att åka till flygplatsen. Jag och Christal följde med för att säga hej då.

När vi kom dit så började jag genast känna hur ledsen jag blev. Jag fick tårar i ögonen, och började tänka massa onödiga tankar, som: tänk om det tar slut, om han hittar någon annan som han blir kär i... Chaz märkte att jag blev orolig, så han tog min hand och kysste mig på kinden. Jag log, men sedan föll den första tåren. När vi kom fram till stället där Chaz och Ryan skulle gå vidare, började jag stor-böla. Jag bara kände känslan av att inte höra hans dåliga skämt... Tänk så snabbt jag lärt känna honom, på bara 3-4 dagar.

Efter att jag kramat Chaz i 5 minuter gick dom in. Jag började krama Justin på en gång, för att jag ville ha någon att krama. På Justins andra sida dök Christal upp och grät hon också.
- Så dom lämnar dom tjutande brudarna till mig? frågade Justin och skrattade lite lätt.
- H-håll k-käften J-justin, grät både jag och Christal till svar.
- Ha, vi sticker hem till mig så kan jag laga mat till er, sa han och skrattade lite lätt. Han var verkligen snäll ändå.
- T-tack Justin. Du är verkligen snäll, fick jag fram.
- Awwww, äntligen erkände du! sa han och la armen om mina och Christals axlar. Helt plötsligt hör vi skrik bakom oss. Justin kollar bak och vänder sig sedan om.
- Är ni beredda på en springtur tjejer? frågade han och flinade.
- V-vaddårå? frågade båda och släppte taget.
- Kolla bak, sa Justin och började springa. Jag och Christal blev alldeles förvånade. Vadå kolla bak? Vi gjorde som han sa och såg en grupp på ca 50 tjejer springa emot oss.

- Kommer ni eller? ropade Justin emot oss.
- VI KOMMER! skrek vi och började springa. Alla människor kollade på oss, men vi skrattade bara. När vi kommit ut till parkeringen sprang vi in i bilen och Justin startade den. Vi åkte snabbt iväg och efter 10 minuter var vi hemma hos Justin. Vi gick in och jag och Christal satte oss i köket.

- Vad vill ni käka då? frågade Justin.
- Jag skulle gärna vilka ha pasta tack, sa jag med en ledsen röst.
- Jag med... pasta är det enda som hjälper, sa Christal.
- Vilken tur att ni bor hos en pasta-älskare då! svarade Justin och flinade.
- Okej Justin, är inte du ett dugg ledsen över att dom har åkt? frågade Christal.
- Jo, det är klart. Men det blir aldrig bättre över att man sitter och deppar över det. Tro mig, jag har varit med om det här 100 gånger, det går över. Skratta och ha roligt, det hjälper, svarade han och log.
- Vi ska försöka... hörde jag Christal mumla.
Efter ett tag var pastan klar, jag och Christal hade hjälpts åt att duka bordet, och nu satt vi och åt.

*Nu har det gått en vecka*

Jag vaknade av att klockan ringde. Åh, va jag hatar skolan, suckade jag för mig själv. Jag gick in i badrummet och tog en dusch, sedan klädde jag på mig - jeans och t-shirt. Jag kände verkligen inte för att sminka mig idag, så jag var helt naturlig. Jag gick ner och åt frukost, och sedan gick jag till busshållplatsen. Där står någon jag känner igen... Justin! Jag hade inte sett honom på en vecka! Jag började springa och jag ropade hans namn. Han vände sig om och log.
- Hej M! sa han glatt.
- Hahaha, M? skrattade jag frågande.
- Det är så jobbigt att säga ditt namn för det är så långt, så jag säger M istället, sa han och gick närmare mig. Han gav mig en lätt kram, och jag hörde hur det blixtrade bakom mig. Jag vände mig om och såg massa paparazzis (?) stå och knäppa kort.
- Helvete.. mumlade Justin.
- Hur orkar du  med allt det här? frågade jag och suckade.
- Ingen aning. Här, håll väskan för ansiktet så syns du inte på korten.

Efter ett tag kom bussen och jag hoppade på och satte mig längst bak. Justin kom och satte sig bredvid mig. Vi började snacka om Chaz. Jag kände hur det började komma tårar i ögonen, men jag höll tillbaka dom. Efter ett tag kom jag fram till skolan, så jag sa hej då till Justin och gick sakta in till skolan. Jag gick direkt till mitt skåp, och efter ett tag ringde klockan. Jag stack in på lektion och var redan trött. Skoldagen gick på, och när jag kom hem loggade jag in på twitter, facebook och skype. Jag gick även in på en kändis-sida jag följer flitigt. Till min stora förvåning så var det en tjej som såg ut som... mig högst upp på sidan. Rubriken var: "Justin Bieber - ny flickvän?" HELVETE!!
Innan jag visste ordet av det ringde min telefon, och jag såg att det var Chaz. Jag blev glad och svarade:

- Hej baby!
- Hur kunde du Mathilda. Jag gillar verkligen dig...
- Eh, va? frågade jag och blev orolig. Vad menade han?
- Jag såg på Internet, du och Justin, sa Chaz och det lät som om att han grät.
- Nej Chaz, det är INTE som du tror! skrek jag till honom.
Kommentarer
Postat av: Celine

Mera!!:D

2010-12-12 @ 21:52:04
URL: http://lovetobieber.blogg.se/
Postat av: laura

OMG! MEER :D

2010-12-12 @ 22:55:43
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Clara

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER !!! :D

2010-12-13 @ 09:47:52
URL: http://claran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0