Wherever you are, episod 14

- Tycker du det är roligare att shoppa än att gå på basket? frågade jag förvånat.
- Chaz, dom är tjejer... svarade Ryan och log.



- Haha, just ja, huuuuur kunde jag glömma? svarade jag och blinkade med ögat. 
- Jaaaa, du kanske är hungrig, sa Mathilda och log. 

När Justin spelat klart gick alla och tog på sig ytterkläderna och sedan gick vi till Justins bil, hoppade in och började köra ner mot stan. Vi hade svårt att välja var vi ville äta, för mig var det självklart - McDonald's! Efter att jag hade tjatat tillräckligt länge så åkte vi dit och som tur var var det inte så mycket folk där. När alla bestämt vad det ville äta så gick vi och satte oss och åt. Alla pratade om allting och vi hade det trevligt. Plötsligt blev klockan halv fem, så alla killar började gå mot bilen. Vi sa hej då till tjejerna som gick till köpcentret. Hoppas dom har kul, tänkte jag för mig själv och log.

Mathildas perspektiv:

När killarna hade åkt iväg började jag och Christal gå till köpcentret. Vi gick och kollade i massa affärer, och när vi var klara kom vi ut med minst 15 kassar var. Jag kollade på klockan och såg att hon redan var 20. Vi tog bussen hem till mig, och satt och pratade om allt möjligt. Jag märkte att Christal gillade Ryan, men hon vägrade erkänna det. När klockan blev nio stack Christal hem, och jag satte mig vid datorn. Helt plötsligt öppnas dörren och mamma och pappa kom hem. Jag sprang till hallen och kramade om båda 2 jättelänge. Vi satte oss i köket och pratade, och jag berättade allt som hade hänt. Sedan gick mamma till hallen och hämtade något till mig - ett paket. Jag blev genast jätteglad och rev upp papperet. Dom hade köpt en iPhone 4 till mig! Jag började skrika och mamma och pappa skrattade bara.

- Blev du glad nu? frågade pappa samtidigt som han skrattade.
- Haha, jaaaaaaaaa! skrek jag ut och kramade båda två. Mamma och pappa är verkligen världens bästa föräldrar. Jag bråkade aldrig med dom, och jag brukar oftast få göra saker när jag frågar. Och dessutom kan jag prata med båda två om allt, och oftast ger dom mig dom bästa tipsen. När jag hade kramat färdigt båda två gick jag upp på mitt rum. Jag la mig i sängen och började tänka på morgondagen... Efter ett tag somnade jag.

Nästa morgon.
Jag vaknade upp och kollade ut. Jippie, spöregn... Jag gick upp och duschade sen klädde jag på mig. Jag kollade på klockan en snabbis, klockan var bara 9? Oj shiet, då hade jag lång tid att vara med Chaz. Om han har vaknat såklart. Jag gick ner och hälsade på mamma och pappa, sen hämtade jag min telefon ur fickan i jackan. Jag skickade ett sms till Chaz: "Ska vi hitta på något innan du åker?". Jag fick ett svar efter någon minut: "Jaaa, självklart! Kan du komma till Justin nu eller? :)", jag svarade på en gång: "Javisst. ;) Är där om 20 minuter! :)" Jag började gå till Justin. När jag stod utanför hans hus såg började tänka, att jag kan ju alltid vara vän med Justin... Jag gick upp på gården och knackade på. Efter någon minut kom Justin och öppnade, han log när han såg att det var jag.

- Hej Mathilda! Kom in, sa han och fortsatte att le.  


JAG VET INTE VAD JAG SKA SKRIVA. :o
Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske att Justin och Mathilda blir kära??????

Elleer chaz gör slut.. typ :D

2010-12-12 @ 19:04:42
Postat av: d'

chaz gör slut, det är därför justin e glad? :O

iallafall, meer!!! :D

2010-12-12 @ 19:33:35
Postat av: Karro :)

bra skrivet:)

Haha, jag har också en novell och det känns som att man sitter med en tom hjärna medans när man läser andra noveller få man tankar på hur man tycker det ska forsätta i deras novell, vad dom ska skriva osv :P<3

2010-12-12 @ 19:36:06
URL: http://bbejber.blogg.se/
Postat av: Celine

Mer!

Men Mathilda kanske börjar gilla Justin mer och mer under dagen och de kysser varandra utan att tänka på vad de egentligen gör mot Chaz. Ska de hålla det hemligt, ska de berätta, kommer Chaz på dem?



Hehe ett litet förslag bara :)

2010-12-12 @ 19:43:52
URL: http://lovetobieber.blogg.se/
Postat av: Siis

Det blir liksom konflikt när hon är där och Chaz och Mathilda hittar på ngt och så är Justin tvungen att följa med vilket ställer till den sista dagen.

2010-12-12 @ 20:06:28
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Anonym

det kan ju typ bli något bråk med chaz innan han åker & så typ finns justin där för henne så dom kommer närmare & så :):) LOOOOVEE THISS BLOG!

2010-12-12 @ 20:23:19
Postat av: Anonym

om du typ har problem att skriva eller något eller om du vill ha någon som gästbloggar, eller skriver lite då&då, så har du min mail haha :D

2010-12-12 @ 20:27:29
Postat av: laura

asså det är så bra! :D

2010-12-12 @ 22:48:42
URL: http://fevrierkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0