Perfect - 1 - Bring it on



Jag är Serena. En 16 år gammal tjej som bor i Toronto hos en fosterfamilj. Anledningen till det är för att mina föräldrar dog i en bilolycka. Det går inte en dag utan att jag tänker på dom. Hur jag tänker på hur allt var den där kvällen, då hela min familj skulle åka hem från mormor och morfar. Hur bilen slirade till så att vi flög runt och sen in i ett träd... Min mamma, pappa och lillebror dog, så nu är det bara jag och min lillasyster Liz kvar. Hon är 6 år och förstår fortfarande inte vad som har hänt. Jag hatar att inse att hon aldrig kommer få träffa mamma och pappa igen. Hur hon dag in och dag ut frågar efter var dom är. Hur förklarar man för en 6 åring att hennes föräldrar är döda?
Det går inte, så ni vet. Hur som helst. Fosterfamiljen jag bor hos är väl... Okej. Jag får hjälpa till väldigt mycket här "hemma". Men jag får vara nöjd, det kunde ha varit värre. 

- Serena! hörde jag någon skrika. Jag suckade och la undan pennan på skrivbordet. Alltid detta tjat.
- Ja? ropade jag till svar.
- Skulle du kunna hjälpa mig med tvätten? Det är ett tv-program som börjar nu som jag vill se, hörde jag någon skrika igen. Men nu visste jag åtminstone att det var Claire, min fostermamma.
- Visst, jag kommer, ropade jag tyst tillbaka. Jag reste mig upp från stolen och gick ut till köket. 

Jag tog fram ett glas och gick till kylskåpet och tog fram den stora vattenflaskan. Jag gick sedan tillbaka till mitt rum och tog fram min medicin låda. Jag tog fram dom tre pillren jag skulle äta, och stoppade dom sedan i munnen. Grimasen kom automatisk och jag svalde fort ner vattnet för att få bort det mesta av smaken. Jag gick med snabba steg tillbaka till köket och ställde glaset i diskmaskinen.

- Tog du dina tabletter just? hörde jag en röst säga. Jag röck till och vände mig om. Där stod Claire.
- Ja, sa jag och log lite. 
- Har du känt dig sämre dom sista dagarna? frågade hon oroligt. Det är lika bra att ljuga.
- Nej då, jag mår bättre! sa jag och hoppades att det lät trovärdigt.
- Säkert? fortsatte hon.  
- Ja, sa jag och nickade. Hon gick fram till mig och kramade mig. Vad har hänt med henne? Jag besvarade till slut kramen och hon backade sedan bak.
- Jag tar hand om tvätten. Gå ut med Liz istället. Hon behöver komma ut lite, sa Claire och klappade mig på armen.

Jag blev helt plötsligt väldigt glad, och nickade glatt. Jag sprang till vardagsrummet där Liz satt och ritade samtidigt som hon tittade på tv.
- Liz, ska vi gå till lekparken? sa jag glatt. Hon tittade förvånat upp från ritblocket och nickade ivrigt.
- Ja! sa hon och reste sig upp. Hon sprang till hallen och tog på sig sina rosa sandaler. Jag skrattade lätt och tog på mig mina lila converse. Jag tittade ner på mina kläder och funderade på om jag skulle byta om. Jag hade på mig ett par trasiga jeans och en tröja. Jag kliade mig i håret och ropade sedan på Claire;

- Är det varmt ute? 
- Ja, det är det. Faktiskt 24 grader. Det är inte så vanligt vid den här tiden, sa hon.
Jag funderade ett tag till och sprang sedan till mitt rum och tog fram ett par jeansshorts och ett skärp. Jag slängde snabbt av mig jeansen och drog sedan smidigt på mig jeansshortsen - som var lika sköna som jag mindes. Jag fixade till skärpet och gick sedan till spegeln och tittade. Jag log mot mig själv men suckade sedan direkt. Att jag aldrig kan få vara nöjd över hur jag ser ut. Jag ruffsade till håret och gick sedan tillbaka till hallen där Liz stod och väntade.

- Ska vi gå nu? frågade hon och log sitt gulliga leende. Hon var det sötaste ungen jag visste. Hennes mörkbruna hår och ögon matchade till hennes rosa läppar. 
- Ja, kom nu! sa jag och tog hennes hand samtidigt som jag öppnade dörren. Vi kom ut till trapphuset och gick lugnt ner till porten.

När vi väl var ute kände jag hur värmen snabbt letade sig fram och jag blev varm. 
- Wow, det var varmt ute, sa jag och fläktade med händerna framför ansiktet. Jag fick inget svar från Liz så jag tittade snabbt ner för att se var hon var - men hon var inte vid min sida. Jag tittade förskräckt upp och kollade runt omkring. Helt plötsligt såg jag henne stå och pratade med en annan liten tjej som såg yngre ut. Jag suckade och sprang snabbt fram till Liz.

- Liz, du får inte gå ifrån sådär! sa jag surt.
- Men jag vill leka med tjejen, sa hon och log sött. Ni vet ett sånt där leende som man inte kan bli arg över?
- Jaså, vem är det då? frågade jag sedan och satte mig ner på huk. - Vad heter du lilla tjejen? 
- Jazzy, kom hit! Du får inte sticka såd-

Jag tittade upp och såg en kille komma springandes. 
- Oj, hej! sa han och drog ner sin keps lite.
- Hej, sa jag och log. Han såg ut att vara ganska orolig över något, men det var inget jag gav någon större uppmärksamhet till.
- Vem är den här lilla tjejen då? frågade killen och satte sig ner på huk precis som mig.
- Liz, svarade Liz och log sådär sött igen. Sedan backade hon och ställde sig bakom mig.
- Förlåt, men vi ska nog gå vidare nu, sa jag och reste mig upp. Jag tog Liz i handen och började gå därifrån.


Anna is back. Jao. Vad tyckte ni? Btw, Matildas hårddisk har crashat och jag vet inte när hon kan skriva nästa. Det beror på om hon kommer på att dom har en stationär dator eller inte. x)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitbra!

meeeeeeeeeer!

2011-06-04 @ 01:27:44
Postat av: Anonym

ÄLSKAR (L)

2011-06-04 @ 01:28:05
Postat av: Anonym

Bra skriv meeer! ;D

2011-06-04 @ 02:05:38
Postat av: Marielle

Kanon!! <3

2011-06-04 @ 09:25:44
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: elena

bra fortsätt

2011-06-04 @ 09:54:33
Postat av: Neejra<3'

Yay(a'



Anna issssss baaaaaaaccck ;)<3

2011-06-04 @ 10:52:52
Postat av: Anonym

Kommer ni fortsätta med Right girl??:D

2011-06-04 @ 11:11:58
Postat av: Anonym

skit bra!! fortsätt skriva ::D:D

2011-06-04 @ 12:07:51
Postat av: Stina

Meeeer

2011-06-04 @ 12:16:19
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0