Wherever you are, episod 6

Christal och Justin satt och snacka, medan jag drack min smoothie och åt min bulle. Helt plötsligt ser jag Chaz stå i fönstret, han såg ledsen ut...


Varken Justin eller Christal verkade ha sett Chaz, men jag såg honom. Han gick iväg, snabbt, så jag sprang efter honom.

- CHAZ! VÄNTA! skrek jag samtidigt som jag sprang. Chaz började springa, och jag hörde även fotsteg bakom mig. Jag saktade ner och vände mig om, Christal och Justin sprang efter mig. Jag suckade och började springa igen. 
- CHAZ, VÄNTA! fortsatte jag att skrika. Alla människor kollade konstigt, men jag brydde mig inte. Jag lipade åt en tjej som bitch-blickade mig, och hon blev alldeles förvånad. Sedan såg hon Justin, så hon slutade kolla på mig. Jag fortsatte att springa, genom hela köpcentret. Vad hade hänt med honom? Jag satt ju bara på ett fik med Christal och... Justin. Inte kan han bli så ledsen pga. det? Han kanske tror att Justin gick på en dejt med mig. Men nej, han såg väl Christal? Jag måste springa snabbare.

Chaz perspektiv:

Jag visste att Justin skulle göra det. Jag visste det! Men jag trodde inte Mathilda gillade honom, det var nog därför jag blev förvånad. Så jag sprang det snabbaste jag kunde ut. Jag hörde hur hon ropade efter mig, det kanske inte var som jag trott? Jag saktade ner, och sedan satte jag mig på en bänk, Mathilda kom efter mig och satte sig bredvid mig. Hon pustade ut lite först sedan började hon prata. 

- Varför sprang du iväg?! sa hon och var anfådd.
- Jag blev ledsen, jag trodde du och Justin var på dejt, svarade jag tyst. 
- Men hörde inte du när jag sa att jag inte ville gå på en dejt med honom? Jag vill inte ha nå drama runt mig, och det är uppenbart att man får det när man är kompis med en kändis, eller hur? svarade hon. Hon lär sårad. 
- Förlåt... men jag fick bara känslan av att... ni var på det. Varför var ni ensamma isåfall då? sa jag, fortfarande tyst.
- Vi var inte ensamma, det var Christal som tvingade mig att ta med honom, jag lovar! sa hon. Hon lät fortfarande ledsen, hon också.
- Jaha... men, asså. Det verkar som att du inte gillar honom.. och... han är min bästa kompis, kan du inte låta snällare emot honom? Även fast han är känd har han känslor, sa jag tyst. Jag kollade sedan upp på henne, hon satt och stirrade på mig. 
- Öhm, visst... svarade hon. Sedan log hon och kramade mig. Jag besvarade kramen, och sedan sa jag att jag var tvungen att dra. Jag tog min cykel och stack.

Mathildas perspektiv:

Hoppas att han fattade att det inte var en dejt! Jag vill inte såra honom. Hm, nu ska jag bara göra som han bett mig göra. Vara snäll mot Justin...


Okej, det här var super-kort. xD Skriver en till strax! :)
Kommentarer
Postat av: d'

mer nu!! :D

2010-12-09 @ 21:05:20
Postat av: Denice

Yes ;) Hehe, en fråga bara.. Om du har lust kan du ju läsa mina 3 kapitel och kanske få lite inspiration? Man vet aldrig... Eeh, håller på med 4:an om du undrar HAHA :O

2010-12-09 @ 21:07:18
URL: http://deniices.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0