Wherever you are, episod 31

Helt plötsligt började hennes mobil ringa. Hon tar upp den och svarar. Jag tror det var Christal, för hon började berätta allt som hade hänt. Jag drog henne tätt intill mig och bara satt där på bänken.



När Mathilda lagt på var hon lite bättre humör, så hon reste sig upp och började gå till en lekpark lite längre bort. Jag reste mig och gick efter henne. Hon satte sig på en gunga och stirrade tomt framför henne. Sedan började hon prata:

- Det var Caitlin som ringde...
- Var det? Jag trodde det var Chr... mer hann jag inte säga innan hon avbröt mig.
- Hon sa att Chaz hade åkt hem med första bästa flyg... sa Mathilda och började gråta igen. Okej, dom hade inte varit tillsammans så länge, varför gråta så mycket?
- M... Ni var tillsammans i lite mer än en vecka. Varför är du så ledsen egentligen? Ni hann inte direkt göra så mycket, sa jag och kollade sedan på mig. Hon gav mig en arg blick och sedan reste hon sig upp och sprang iväg. 

Jag kanske inte skulle sagt så? Jag reste mig upp och sprang efter henne. Men vart hade hon tagit vägen? Jag kollade åt alla håll och sen bestämde jag mig för att gå åt höger. Jag gick en lång stund och tillslut kom jag fram till Caitlins hus. Jag knackade på och Caitlin kom och öppnade. Hon såg också ledsen ut.

- Vad gör du här? sa hon kallt. Vad är det med henne nu då?
- Vad är det med dig? Jag undrade om Christian var hemma, sa jag och kollade henne i ögonen.
- Du borde inte vara här. Hur fan kan du säga en sån där sak till Mathilda när dom just gjort slut?! väste hon argt.
- Är hon här? sa jag och tryckte mig in igenom dörren. Där satt hon i soffan och grät. 
- Mathilda, ska han gå eller kan han stanna? sa Caitlin och kollade på Mathilda.
- Han kan väl stanna om han vill, jag bestämmer inte över honom... sa hon tyst och kollade inte på mig.
- Mathilda... förlåt. Jag skulle inte sagt så, sa jag och kollade ner i golvet.
- Nej det skulle du inte, sa hon. 
- Förlåt, sa jag och sedan gick jag upp för trappan.. Jag hade verkligen sårat henne MER än vad Chaz redan hade gjort...


Asså, jag har typ ingen aning om vad som ska hända? Kan någon ge tips?

(Vet att den här episoden sög)
Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej kanske att Mathilda blir arg och går iväg,(för ett brk) och då kanske ngt dramtasikt händer (olycka, misshandel, m.m) =))? MERA IKV BA:d

2010-12-18 @ 21:36:08
Postat av: d'

mathilda förlåter honom och sedan blir de tillsammans, och chaz blir arg på justin :d

2010-12-18 @ 21:53:16
Postat av: Anonym

att justin ber henne prata enskilt o säger förlåt o hon förlåter honom sen ler han sitt vackra leende o hon tttänker hur snygggggg han e o hon går fram till honom och sätter säg på hans knäää å börjar HÅNGLA MED HONOM :D :D

2010-12-18 @ 21:56:44
Postat av: annaa

as bra, de sög ju inte alls!

jag tycker som dom andra skrev :D

2010-12-18 @ 22:04:58
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Sara

Omg vadå sög det va asbra! Skriv mer ikväll snälla :(

2010-12-18 @ 22:30:33
URL: http://saaranilssons.blogg.se/
Postat av: jovana

den var riktigt bra!

det kan väll vara så att, hon typ går upp för att prata med justin, och typ vill prata med han ensam, och hon typ erkänner att hon har känslor för honom, och justin vill ha henne ännu mer, men så kommer han att tänka på chas... elr ngt :S



kolla min jb novellblogg! www.justindrewbeebs.blogg.se

2010-12-18 @ 22:57:20
URL: http://justindrewbeebs.blogg.se/
Postat av: Amanda&Ida

den sög inte alls !

tycker INTE att det ska ske någon olycka , bara överdrivet .

tycker dramat ska komma genom att dom blir tsm och chaz blir arg , lite mer verkligt då ...

tycker att han ska göra något speciellt men inte något överdrivet utan något som vilken kille som helst kan göra för att få henne att förlåta honom!

kramiiiiis :D

Postat av: Laura

Så bra! meer :D

2010-12-18 @ 23:49:46
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: JB STORY

Sög inte alls! :)

jag tycker verkligen att Justin och Matilda borde bli tillsammans!

Typ att Chaz hittar en ny tjej efter några dagar, så blir Matilda as arg! så går hon till Justin istället!! :DDDDD

ASS BRA

2010-12-19 @ 00:37:32
URL: http://belieberstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0