Wherever you are, episod 27

"Nej... någon aning om var han kan vara?". Jag suckade efter att jag skickat smset... Jag fick svar efter någon minut: "Han kanske är på stranden?". Åååh, varför tänkte ja inte på det?! Såklart att han är där! Jag vände om och gick i rask takt till stranden. När jag kom dit såg jag en kille sitta på en stol och gråta. Jag sprang dit, men jag visste inte vad jag skulle säga. Hade jag kanske känslor för Justin?



- Chaz... förlåt! sa jag tyst och gick och satte mig bredvid honom. Han sa inte ett ord. Han kollade inte ens på mig. Han satt så i säkert 5 minuter, innan han vände huvudet och kollade på mig. Hans ögon var alldeles röda och det kändes som att någon sköt mig när jag såg hur ledsen har var. Ledsen över något jag hade gjort.
- Mathilda... sa Chaz och harklade sig.
- J-ja..? svarade jag och kände hur tårarna började rinna.
- Det funkar inte. Jag kan inte lita på att du och Justin inte gör något mer med varandra. Och jag vill... inte förlora honom som vän för att han sårar mig. Och... det funkar inte med att vi bor så långt ifrån varandra. Förlåt... sa Chaz och reste sig sedan. Han kysste mig på pannan, sedan gick han iväg. 
- Chaz! Du kan inte göra såhär, skrek jag efter honom. 
- Jo, det kan jag. Jag är ledsen, men jag blir sårad faktiskt. Du kanske inte trodde att jag hade några känslor? Att jag var en person som man kan leka med? skrek Chaz tillbaka. Han hade vänt sig om och såg verkligen ledsen ut.
- Chaz, du vet att jag inte gjorde det med flit. Jag var bara ledsen över att du inte... pratade med mig pga den där VÄN-kramen. Du får inte, jag... jag gillar dig, och... du får bara inte! skrek jag tillbaka. Jag stod och storbölade på stranden. 
- Mathilda. Hur ska jag kunna veta att det inte händer igen? fortsatte Chaz. Han skrek inte den här gången.
- J-jag vet att det inte kommer hända igen! skrek jag. Jag kanske inte hade känslor för Justin. Han var mer som en.. väldigt bra vän. Tänk om han slutade prata med mig pga att Chaz dumpade mig? Jag började gråta ännu mer. 
- Mathilda... nej. Det funk... Eller vafan! Om du sårar mig en gång till är det slut! sa Chaz och gick emot mig. Jag sprang till honom och hoppade upp i hans famn. Han kysste mig och jag besvarade kyssen. Vi gick över till hångel, och vi stod där i 5 minuter. Helt plötsligt hör vi ett knak bakom oss. Vi slutar att hångla och vänder oss om. Där stod Justin och grät. Vad har hänt nu då?

Justins perspektiv:
(Lite tidigare)

Efter att Chaz och Mathilda hoppat ut så åkte jag, Ryan och Christal hem till Christal. Vi satt där och snackade, och efter ett tag smsade jag Mathilda för att se om hon hittat Chaz. Hon hade ingen aning, så jag kom på. Han kanske hade gått till stranden? Där vi träffade Christal och Mathilda. Jag smsade henne att han kunde ha gått dit, och efter det fick jag inget svar. Jag satt kvar hos Christal ett tag till, men sedan beslöt jag mig för att sticka till stranden. När jag kom dit hörde jag hur det var några som skrek på varandra. Var det Chaz och Mathilda? Jag gick närmre, och jag hade rätt. Jag kände hur jag började gråta. Mathilda skrek att det aldrig skulle hända igen att hon kysste mig. När hon sa det så kändes det... som om att jag bara ville försvinna. Jag gillade verkligen en tjej, som var förälskad i en annan. Lika bra att jag skjuter mig själv. Sedan började Chaz säga något om att han inte skulle veta om det hände igen. Jag spetsade öronen, dumpade han henne? Mathilda skrek något tillbaka, och helt plötsligt hoppade hon upp i hans famn och dom stod där och kysste varandra. 

Det var som att någon puttade mig ut för ett berg. Jag skulle vända mig om, och såklart så låg det en kvist där. Det knakade jättehögt, så Chaz och Mathilda vände sig om och kollade på mig. Helvete, jag hade fortfarande tårar i ögonen. Jag torkade bort tårarna, och sedan ser jag att Chaz började gå emot mig. Okej, om han slår mig nu, har jag ingen aning om vad han ska göra. 

- Justin, om du någonsin rör henne igen, så... kan något hända. Jag vill inte skada dig, men Justin. Hon är min flickvän och du är min bästavän. Jag måste kunna lita på dig? sa Chaz.
- Jag lovar, inget ska hända, svarade jag lugnt. Vi gjorde vårt handslag, och sedan kom Mathilda emot oss. Vi började snacka om allt möjligt och helt plötsligt ringde min telefon. Jag svarade, och det var...

 

Kommentarer
Postat av: Siis

Jasmine? (:



meen, ohh din story är bara bässtt (:

2010-12-17 @ 17:07:26
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Karin

Aaaa meer! :)

Får aldrig nog

2010-12-17 @ 17:49:53
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Julia

asbra , mer :)

2010-12-17 @ 17:59:28
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: REBECCCAA !

DET SKA JU VARA JUSTIN OCH HON JU :D!

2010-12-17 @ 18:04:06
URL: http://rebeccasvenssonn.blogg.se/
Postat av: Laura

OMG! Meer!! :D

2010-12-17 @ 18:26:13
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Anonym

mera as bra kan inte vänta till nästa!!!:D

2010-12-17 @ 18:32:32
Postat av: Karro ;)

svar: haha yepp, men vore inte kul om han hade varto en ängel hela tiden :P<3 eller? ;)

2010-12-17 @ 18:43:15
URL: http://bbejber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0