Wherever you are, episod 26

- Haha, vilken mamma du är då! Men det gör jag så gärna, svarade mamma. Sedan återgick hon till att dricka sitt kaffe. När jag var klar med frukosten gick jag upp och borstade tänderna. Jag tittade in i mitt rum och Chaz sov fortfarande. Jag pussade honom på munnen och sedan stack jag ner till bussen.



Bussen skulle precis gå, men när busschauffören såg mig springa stannade han. Jag hoppade på bussen och satte mig längst bak bredvid Christal. Vi började prata lite smått, och jag var nära på att försäga mig. När vi var framme vid skolan stack vi in och började första lektionen. Dagen fortsatte, och när vi var på väg till vårat klassrum för att sitta och prata, hör jag hur alla tjejer börjar skrika. Jag och Christal kollar på varandra, men fortsätter att gå. Helt plötsligt hör vi att skriken kommer närmre så vi kollar bak. Där kommer Chaz, Ryan och Justin springandes. Vi började asgarva. Dom sprang ännu snabbare, och när dom kommit fram till oss tog Chaz min hand och Ryan tog Christals hand och började springa igen. Vi sprang enda ut till parkeringen, och där stod Justins bil. Han låste upp den och vi sprang in i bilen och stängde dörrarna. Justin startade bilen och började köra iväg. Vi pustade ut, men efter ett tag började Christal skrika. Vi kollade alla på henne, men sedan kom jag på varför hon skrek - Ryan var här. Jag log och skakade på huvudet. Helt plötsligt vänder hon sig om och tittade på mig. Hon började sedan prata:

- Visste du om det här?
- Haha, ja, dom kom till mig igår kväll, men jag fick inte säga något till dig, för Ryan ville överraska dig, sa jag och blinkade med ögat. Hon nickade och log, sedan vände hon sig om till Ryan. Jag la mitt huvud på Chaz axel och blundade med ögonen. Efter någon minut kom jag på, hur ska det bli med skolan?
- Men hallå, hur ska vi göra? Vi måste ju tillbaka till skolan, sa jag  snabbt.
- Det är chill, vi pratade med eran rektor och hon sa att det var okej, sa Chaz och log.
- Aww, ofta ni frågar, sa jag och skrattade en stund.
- Ofc. Måste ju spendera så mycket tid som möjligt med dig! sa Chaz och pussade mig på näsan. Jag log, men sedan tittade jag fram till Justin. Han satt där med en ledsen min. Jag tog min hand på hans axel. Han kollade bak och log emot mig.
- Det är lugnt Justin, du kommer också träffa någon som INTE gillar dig pga att du är en kändis... sa jag och log.
- Mmm, var hans enda svar. Jag kollade på Chaz, men han gjorde ingen min.

Jag lutade tillbaka huvudet och började sedan prata:
- Okej, ni två måste sluta vara så jävla tjuriga på varandra. Dom kollade på mig med en konstig blick, men sedan började Justin prata.
- Asså. Jag har sagt förlåt Chaz, det ska inte hända igen! 
- Jag bryr mig inte, man kysser inte ens bästa väns flickvän, sa Chaz kort.
- Chaz... det var inte bara Justins fel. Jag liksom... besvarade... kyssen... sa jag och kollade ner. Efter ett tag kollade jag upp på Chaz. Jag såg en tår falla från hans öga. Jag torkade bort den med tummen. 
- Justin, stanna bilen, sa Chaz helt plötsligt. Justin stannade och tittade frågandes på honom.
- Vart ska du? frågade Ryan oroligt.
- Bort från dom här 2, sa Chaz och klev ur. Han smällde igen dörren, och sen var han borta. Jag tittade på Justin, och sedan öppnade jag dörren och sprang ut. Jag såg honom inte någonstans. Jag sprang i 20 minuter och letade efter honom. Jag fick sedan ett sms, från Justin: "Har du hittat honom? :(", jag svarade snabbt: "Nej... någon aning om var han kan vara?". Jag suckade efter att jag skickat smset... Jag fick svar efter någon minut: "Han kanske är på stranden?". Åååh, varför tänkte ja inte på det?! Såklart att han är där! Jag vände om och gick i rask takt till stranden. När jag kom dit såg jag en kille sitta på en stol och gråta. Jag sprang dit, men jag visste inte vad jag skulle säga. Hade jag kanske känslor för Justin?
Kommentarer
Postat av: Clara

meeeeeeeer :D på nåt konstigt sätt så börjar jag gråta varje gång du skriver att nån av killarna gråter :D !!

2010-12-17 @ 16:06:07
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: Laura

OMG MEER! så jävla bra! :D

2010-12-17 @ 16:19:41
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Julia

asbra novell och blogg , älskar både din novell och blogg ;)

mer :)

2010-12-17 @ 16:33:44
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: REBECCCAA !

MEEEEEEER! :D

2010-12-17 @ 16:33:53
URL: http://rebeccasvenssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0