Wherever you are, episod 25

Hon reste sig och gick satte sig bredvid mig i sängen. Hon lutade sitt huvud emot mig, och jag la min arm om henne. Vi satt så i säkert 10 minuter, tills jag hörde hur ytterdörren öppnades igen. Jag kollade på klockan, hon var tjugo i tio... Jag hörde hur någon gick upp för trappan, och helt plötsligt öppnades dörren. Jag blev förstelnad när jag såg vem det var...



Chaz. Vad gör han här? Bakom honom stack Ryan fram huvudet. Jag släppte fort armen om Mathilda som satt alldeles stilla bredvid mig. Jag kollade på Ryan, han skakade besviket på huvudet. Mathilda flög upp och sprang fram till Chaz.

- Jag lovar dig, han tröstade mig bara! sa Mathilda med gråten i halsen. Chaz sa ingenting, utan stirrade bara på mig. 
- Chaz. Jag tröstade henne för att hon var ledsen för att du inte var här, det var det enda. Och det där med att jag kysste henne... vet jag inte hur jag ska förklara mig... sa jag och kollade honom i ögonen. Chaz började gå emot mig och jag reste mig från sängen. Han höjde handen, och precis när han skulle slå mig så drar Ryan bak Chaz. Han ställde sig emellan oss båda och pratade med oss.
- Skärp er. Sluta sloss, ni är för fan bästa vänner.
- C-chaz... Sluta... hörde jag Mathilda säga tyst vid hörnet. Chaz gick emot henne sakta, och när det var ca 3 meter emellan dom sprang Mathilda och hoppade upp i hans famn. Jag kände hur det högg till i hjärtat. Varför har jag sumpat alla chanser för?

Mathildas perspektiv:

Jag var så glad över att han var här. Jag som hade tänkt åka till honom, precis som i drömmen. Jag kramade om honom, hårt. Han kramade mig tillbaka, och jag kände hur min tårar droppade i hans nacke. Han släppte ner mig och kysste mig på munnen. Vi stod säkert så i 2 minuter, sedan släppte han taget och kramade om mig igen.

- Förlåt... jag skulle inte ha lämnat dig... viskade han i mitt öra.
- Det är inte ditt fel, viskade jag tillbaka.
- Okej, turturduvor, kan vi dra hem till Christal också eller? Jag vill träffa henne! sa Ryan och lät glad. 
- Ryan, hate to break the news, men klockan är tio i tio. Jag tror hon sover nu eftersom att vi har skola imorgon, och hon sover alltid över om hon lägger sig försent, sa jag till honom. Hans leende försvann... - Men ni kan ju alltid träffas imorgon! sa jag och lät glad. 
- Ah visserligen, men ändå... SÄG INTE ATT JAG ÄR HÄR! Jag vill överraska henne! sa Ryan och log. Vi nickade och sen satte sig Chaz på golvet. Han drog ner mig i hans knä och jag lutade huvudet mot hans bröstkorg. Alla 4 satt och pratade ett bra tag, och när jag kollade på klockan fick jag panik! Hon var redan halv elva!
- Öhm, hur länge ska ni stanna här? frågade jag försiktigt.
- I en vecka! sa Chaz och var jätteglad.
- Va?! Men har ni inte skola?! frågade jag förvirrat.
- Haha, jo, men vi tog ledigt! sa Ryan och log. 
- Åååh, fan va glad jag blir! skrek jag nästan rakt ut och slängde mig i Chaz famn. Han kramade om mig och skrattade.
- Men... ska inte du sova då? Eftersom att du har skola imorgon? frågade Justin och kollade på mig.
- Jo... men vi kan väl ses imorgon? frågade jag snabbt.
- Ja såklart, vi ska ses varenda dag! sa Chaz och kysste mig. 
- Så bra... Men. Det är för sent för er att gå hem, så ni kan få sova här om ni vill. Alla tre asså... sa jag och kollade runt på dom.
- Finns det rum då? frågade Justin. 
- Ah, ni 2 kan sova i mina brorsors sovrum, dom kommer ändå inte hem förrän om 1 månad eller nått, sa jag och blinkade.
- Men vart ska jag sova då? frågade Chaz oroligt. Alla började skratta.
- Vad tror du? frågade Ryan och skrattade. Han slog Chaz löst på armen.
- Ahaaaa! Smart där, sa Chaz och skrattade.

Jag visade killarna var dom kunde sova, och sen gick jag och bytte om till pyjamas. Jag gav killarna en varsin tandborste och sedan gick jag och hämtade min egen. Jag var själv på toan och stod i endast trosor och ett linne. Jag borstade tänderna, och helt plötsligt kommer Justin in.

- Oj förlåt, jag väntar, sa han och gick ut igen.
- Justin, jag borstar bara tänderna. Kom in, sa jag och log. Han gav mig ett leende och gick in igen. Han stod bakom mig hela tiden, och jag tror att han stirrade på min rumpa. Jag vände mig och hade rätt. När han såg att jag vänt mig om kollade han upp och log ett leende. Jag kunde inte låta bli att skratta. Jag kastade tandkräm i ansiktet på honom. 
- Vafan göru? sa Justin och skrattade hysteriskt. 
- Jag... jag vet inte, förlåt! sa jag medan jag skrattade. Jag gick och hämtade en handduk och gav till Justin. När jag borstat klart tänderna gick jag in till mitt sovrum, och där låg Chaz redan i sängen och sov. Han måste vara trött, tänkte jag och log. Jag la mig i sängen och somnade ganska snabbt.

Nästa morgon:

Jag vaknade av alarmet. Fyfan va trött jag var. Jag gick upp och öppnade garderoben. Vad skulle jag ha på mig idag då? tänkte jag för mig själv. Jag tog på mig ett par tights och en tunika, sedan gick jag till toaletten och plattade mitt hår. När jag var klar med det gick jag ner och satte mig vid bordet. Mamma hade redan dukat fram allting. Vi satt nere och pratade lite och sedan kom jag på att fråga:

- Jobbar du idag?
- Nej, är ledig hela dagen, svarade mamma och log.
- Okej, kan du säga till killarna när dom vaknar att jag stack till skolan, och att Chaz ska va hemma senast kvart över två idag? fortsatte jag och blinkade med ögat.
- Haha, vilken mamma du är då! Men det gör jag så gärna, svarade mamma. Sedan återgick hon till att dricka sitt kaffe. När jag var klar med frukosten gick jag upp och borstade tänderna. Jag tittade in i mitt rum och Chaz sov fortfarande. Jag pussade honom på munnen och sedan stack jag ner till bussen. 


Bra/dålig? :)
Kommentarer
Postat av: Julia

BRA MEEER

2010-12-16 @ 21:55:44
Postat av: Amanda

as bra!! mer mer mer!! :)

2010-12-16 @ 21:57:57
URL: http://amandinhaa.blogg.se/
Postat av: d'

awsome! :D

2010-12-16 @ 22:00:10
Postat av: Clara

fyfan va awesome :D Känner hur min SomersFever blir större än min bieberfever :D

2010-12-16 @ 22:05:55
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: evelina

skitbra! snälla mer! :D

2010-12-16 @ 22:16:08
Postat av: Laura

OMG! SÅ BRAA! meeer :D

2010-12-16 @ 22:16:38
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Ida

hur bra som heeeeeelst !

men är fortfarande orolig för att chaz ska vli sårad ... :(

2010-12-16 @ 22:16:41
Postat av: Celine

Jättebra! Mera!!:D

2010-12-16 @ 22:18:39
URL: http://lovetobieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra! <3

2010-12-16 @ 22:38:15
Postat av: Karin

Grymt!:D längtar redan tills nästa kommer ut!

2010-12-16 @ 22:45:46
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: REBECCCAA!

tycker att justin och hon ska bli tsm ! :D

2010-12-16 @ 22:49:39
URL: http://rebeccasvenssonn.blogg.se/
Postat av: Anonym

den är asbra!!!!!!

synd att det inte är hon & justin bara.. haha, men det är bra att din novell är lite annorlunda än alla andras ;D

2010-12-16 @ 23:32:04
Postat av: amanda

det var jag som skicka kommentaren över, haha :D

2010-12-16 @ 23:32:34
URL: http://aamandaolivia.devote.se
Postat av: bieber's shawty

Helt awesome! Skriv mera, ååh vad jag vill att det blir nåt mellan henne & Justin, :]

2010-12-16 @ 23:53:34
Postat av: victoria

meeeerr!!!!Men tycker det börjar bli lite för mycket chaz och för lite justin.men sen när chaz åker hem så kan han väll typ hitta en ny tjej och Mathilda blir helt förkrossad så hon blir tsm med justin eller nått :]

2010-12-17 @ 07:28:59
Postat av: nike (:

jag fattar inte, varför är det en justinblogg om det inte handlar om han så mkt. ): / p.s i have bieberfever. <3

2010-12-17 @ 09:41:19
URL: http://photobynike.blogg.se/
Postat av: Belibieber

Jätte bra blogg!!! Älskar den :D, är en av dom bästa jag någonsin läst.



Kolla våran också :D <3

2010-12-17 @ 10:20:36
URL: http://onetime.webblogg.se/
Postat av: nike - www.onlyjustin.blogg.se

jo jag förstår, haha.. men jag vill licksom ååh, jag älskar justin .. men det är inte det att det är förlite med han, jag menar att jag vill att han ska bli tsm med nån så vi kan följa han och hon som e tsm. haha ! :D

2010-12-17 @ 12:53:37
URL: http://photobynike.blogg.se/
Postat av: L I N N E A ♥

Hej!!! vill ni läsa bieber novell gå då in på min blogg: justinbieberandme.blogg.se episode 4 är uppe!! och episode 5 snart :)

2010-12-17 @ 14:08:35
URL: http://justinbieberandme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag älskar det här med att justin och hon inte är tillsamans!! Det blir mycket mer spännande då!!

2010-12-17 @ 14:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0