Wherever you are, episod 24

Jag ropade hej då och började springa. Jag öppnade grinden och kom ut på gatan. Jag kollade åt båda håll och åt vänster ser jag en tjej gå. Jag sprang allt jag hade fram till tjejen och tog tag i armen så att hon vände sig om. Men, det var inte Mathilda... Det var...

 

Någon helt annan än vad jag trodde. En blond tjej med blåa ögon. Hon stod och stirrade på mig, och jag log ett tveksamt leende.

- Eh, ursäkta. Du var inte den jag trodde du var... sa jag och vände mig om. Sedan tänkte jag en stund. Jag kunde ju alltid fråga om hon ville kanske prata eller något? Fast det kanske var fel? Äh, det var värt ett försök. När jag vände mig om igen stod tjejen och kollade på mig, fortfarande.
- Eh... hallå? sa jag och knäppte med fingrarna framför hennes ansikte. Hon blinkade till och sen började hon skrika. 
- OMB, DU ÄR JUSTIN BI..... jag tröck för handen för munnen, precis som jag hade gjort på Christal den där dagen på stranden. 
- Sluta skrika... sa jag lugnt och försiktigt. Sen... Nej det kanske inte var så bra att möta en annan tjej när jag gillar en annan. Jag ångrade mig, jag tog bort handen och sa lite snabbt:
- Förlåt för det där. Jag måste gå nu, roligt att träffas! 

När jag vände mig om kände jag hur hon drog mig i armen så att jag vändes om igen, sen kände jag hennes läppar mot mina. Va fan höll hon på med? Innan jag hann avsluta kyssen hörde jag hur det lät massa klickljud. Jag slutade att kyssa henne och kollade upp. FAN! Massa paparazzis! Helvete. Jag gav tjejen en blick, sen började jag springa. Jag hörde hur alla paparazzis började springa efter mig så jag sprang ännu snabbare. Efter ett tag hörde jag även massa skrik - fans. Jag vände tillbaka huvudet och tittade bak. Dom var hur många som helst! Helt plötsligt springer jag in i någon, och jag ramlar ner på marken. Jag reser mig snabbt upp och säger förlåt, sedan börjar jag springa igen. Människan jag sprungit in i tog tag i min arm och sprang upp för en trappa, jag kände igen den. Jag kollade upp på personen och såg att det var Mathilda. Hon låste upp dörren och drog in mig i huset.

- T... tack, sa jag andfått och log.
- Hur jävla dum är du inte?! frågade hon argt.
- Vaddå? svarade jag förvånat.
- Är du så dum att du är på stan utan livvakt?! sa hon argt.
- Eh, jaha... Jag trodde jag skulle klara en dag utan det, sa jag och log blekt. 
- Du är ju dum. Och svettig, gå upp och duscha. Tredje dörren till vänster, sa hon och gick upp för trappan. Jag följde efter. Hon visade mig badrummet, sedan gick hon in i ett annat rum. Förmodligen hennes eget. Jag gick in i badrummet och tog av mig kläderna och började duscha. 

Mathildas tankar:

Jag satte mig vid datorn och loggade in på twitter. Kollade runt lite, eftersom att jag inte suttit vid datorn ett tag. Efter ett tag blev jag sugen att kolla hur många följare jag hade. Jag gick in på min profil och tappade hakan. Från 200 till 28'000! Hur kan människor vara så besatta av en människa? Tänkte jag snabbt innan jag skrev ett tweet:
Jag saknar dig @ChazSom3rs. Ring mig! Undra om han skulle göra det... Jag stängde ner twitter och slog på lite musik, helloooo Usher! OMG spelades och jag höjde ljudet. Jag la mig i sängen och började läsa en skvaller-tidningen. Jag bläddrade sakta, och helt plötsligt kom en bild upp när Justin och Jasmine kysser varandra. Var det den kyssen hon menade? Haha, varför skulle jag ens bry mig? Jag fortsatte att läsa tidningen och helt plötsligt slogs dörren upp. Där stod Justin med handduken runt höften. Mina ögon gled ner mot hans mage och jag tror att... jag slutade andas. Justin gick närmre mig och knäppte med fingrarna framför mina ögon. Jag ruskade på huvudet och fortsatte att läsa i tidningen. Justin gick till det andra hörnet i mitt rum och började klä på sig. Jag kunde inte låta bli att kolla, så då och då sneglade jag dit. Awwww, han hade rosa kalsonger! Men, Mathilda, sluta! 

Justins perspektiv:

Jag tror inte Mathilda märkte att jag märkte det, men jag såg att hon kollade på mig när jag bytte om. Jag började flina och sedan när jag var klar satte jag mig vid hennes säng kant. Vi började prata om olika saker, och helt plötsligt hoppar båda till - ytterdörren öppnades. Det var någon som skrek, förmodligen hennes mamma. Mathilda reste sig upp och gick till dörren, hon vände sig om och frågade:

- Ska du följa med ner eller? Du kan få käka här om du vill. 
- Öh, ah visst, sa jag och gick efter henne. Vi gick ner för trappan och jag hälsade på hennes mamma. Hon frågade om jag var Chaz och när hon sa det kollade jag på Mathilda. Hon såg så ledsen ut.. Jag förklarade vem jag var och sen gick vi in och hjälpte till med maten. Efter en halvtimme kom hennes pappa hem och vi satt alla och åt mat och hade det trevligt. 

När jag och Mathilda ätit upp gick vi och ställde tallrikarna på diskbänken och sedan gick vi upp. Jag gick och satte mig i sängen och Mathilda i data-stolen. Hon började helt plötsligt gråta.

- Mathilda, var är det? frågade jag oroligt.
- Jag tror Chaz kommer... dumpa mig pga kyssen... sa hon mellan alla tårar. Hade hon berättat? Helvete!
- Va? Nej... det tror jag inte, han gillar dig, sa jag lugnt tillbaka.
- Men ändå... sa hon. Hon reste sig och gick satte sig bredvid mig i sängen. Hon lutade sitt huvud emot mig, och jag la min arm om henne. Vi satt så i säkert 10 minuter, tills jag hörde hur ytterdörren öppnades igen. Jag kollade på klockan, hon var tjugo i tio... Jag hörde hur någon gick upp för trappan, och helt plötsligt öppnades dörren. Jag blev förstelnad när jag såg vem det var...

Kommentarer
Postat av: Clara

omg ! meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer !!! Du gör min dag bättre med den här bloggen :D

2010-12-16 @ 20:27:59
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: Linnea

Omb, Mer... NU!!!!!! :D

2010-12-16 @ 20:33:07
URL: http://musikochfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

OMG MER MER MER!!!!

2010-12-16 @ 20:53:05
Postat av: victoria

snääälllla en till idag!!!!:)

2010-12-16 @ 20:53:56
Postat av: anna

aaa mera :DDD

2010-12-16 @ 21:05:22
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Siis

Ohh,Chaz eller? :D

2010-12-16 @ 21:07:38
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Ida

OH HERREGUD MER NU ! !!!!!!!!!!!!!!!!! :D

2010-12-16 @ 21:14:44
Postat av: Laura

SÅ BRAA!! :D

2010-12-16 @ 22:12:32
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Anonym

Neeeeeeeeeeer :D

2010-12-16 @ 22:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0