Wherever you are, episod 2

- Vet du inte vem han är? samtidigt som han skrattade.
- Nej, borde jag det? sa jag tillbaka och log.
- Han är ju typ världens mest kända tonåring, sa han och skrattade fortfarande.
- Tydligen inte, svarade jag och la mig ner igen.

Christal andades fortfarande jättesnabbt, men satte sig ner hon också.


- Vad är det som är så speciellt med honom? visade jag och frågade Christal.
- Öhm, han sjunger som en gud, han är söt, han är snygg och han är bara helt underbar, viskade hon tillbaka. Dock viskade hon väldigt högt, så jag vet inte ens om det räknas som en viskning, för killarna hörde henne och började skratta. Christal blev alldeles röd i ansiktet, så hon slutade prata och la sig ner och lyssnade på musik igen. Jag orkade inte sola mer, så jag gick ner i vattnet istället, för att bada. 

När jag precis var påväg att gå i känner jag någon bakom mig, som tar mig i min hand. Jag vänder mig förvånat om, och där står den lilla killen igen. 

- Hej, jag glömde nog att presentera mig, men jag är Christian, sa han lugnt och log.
- Eh, hej, svarade jag försiktigt. Var det något du ville? fortsatte jag.
- Oj, ja, just ja! Jag och mina vänner undrar om du skulle vilja vara med och spela amerikansk fotboll med oss, sa han sedan.
- Öh... nja... jag kan inte spela det, svarade jag tillbaka. Och jag hade tänkt bada nu...
- Men jag kan lära dig! sa han flörtigt tillbaka, och sedan blinkade han med ena ögat.
- KOM IGEN NU CHRISTIAN, SLUTA FLÖRTA! hörde man killen med chokladen skrika.
- Vad pratar ni om? hörde jag en kille fråga bakom mig. Jag vände mig om, det var killen i blåa badshorts. Han log försiktigt.
- Jag försöker få henne att spela med oss, sa Christian tillbaka.
- Jaha, va kul, sa killen igen. Sedan gick han fram och ställde sig bredvid Christian. 
- Öh, asså, jag vet inte om jag vill... fortsatte jag.
- Jooo, kom igen nu! sa Christian.
- Ehm, jag måste nog säga nej, svarade jag och gick ut i vattnet.
Jag hörde ett plaskande bakom mig, så jag kollade bak. Det var den där killen igen.

- Asså, vad vill du? frågade jag lite sur. Dom började bli dryga nu.
- Jo, jag tänkte bara fråga dig vad du hette, svarade han och log sexigt.
- Mathilda, durå? sa jag.
- Hm, inte ofta jag får den frågan. Justin, Justin Bieber, svarade han och blinkade.
- Om du ska skryta så kan du gå någon annanstans, sa jag och dök ner under vattnet. När jag kom upp till ytan igen stod han och stirrade häpet på mig. Sedan gick han upp ur vattnet. Äntligen tänkte jag för mig själv.

Jag simmade några vändor i vattnet, sedan gick jag upp på stranden, fällde upp en solstol och satte mig bredvid Christal. Hon hade nog somnat, för hon rörde inte en fena. Jag tog upp en läsk, och sedan märkte jag att killen med choklad kom och satte sig vid deras handdukar.
- Gillar du choklad eller? frågade jag honom och skrattade.
- Haha, just nu ja, men det är nog bara för att jag är socker-sugen, svarade han och flinade. Han hade ett fint leende.

- Haha, jaså? svarade jag och blinkade med ögat.
- Jaru, vill du ha lite? frågade han och kom emot mig.
- Ja, när du frågar så snällt, så varför inte, svarade jag.
Jag tog upp en stol till honom, och han satte sig vid den.
- Innan jag ger dig chokladen vill jag veta vad du heter, sa han.
- Mathilda, svarade jag. Vad heter du då?
- Chaz.
- Aw, sött namn, sa jag lugnt och skrattade.
- Haha, ditt med, sa han och log. Sedan fick jag choklad biten.
Vi satt och pratade lite om allt möjligt, när sedan Justin kommer upp till oss.
- Så det är här du är och flirtar, sa Justin och slog Chaz lätt på armen. Jag såg hur Chaz blev röda om kinderna, så jag skrattade och sa till Justin:
- Ja han är då bättre än dig iaf, sa jag och skrattade. Jag tog upp en klave vindruvor från kylväskan och började äta.
- Haha, oooooh, BUUUURN, skrek Chaz och gjorde en highfive emot mig. Jag smällde till hans hand och sedan kollade jag på Justin.
- Så du ska inte med och spela då? frågade han och log. Han verkade inte ha brytt sig att jag nyss sa det där.
- Jag måste nog fortfarande tacka nej, men tackar som frågar, svarade jag utan att kolla på honom.
- Så synd då, sa han och gick iväg.
- Wow, du är verkligen cool. Det är inte varje dag han får dissen av en tjej, sa Chaz och satt som sten i stolen.

Han såg så rolig ut så jag började skratta, så alla vindruvor jag hade i munnen sprutades ut över Christal. Hon vaknade och kollade på mig med en ond blick.
- Vafan gör du Mathilda?! sa hon argt.
- Förlååååååt, men Chaz gjorde en så rolig min sa jag samtidigt som jag skrattade.
- Jaha, men kan du räcka mig handduken i väskan? frågade hon lugnt.
- Javisst, här! sa jag och sträckte mig efter handduken. Tydligen så låg min mobil i handduken, så den flög ur samtidigt. Jag tog upp mobilen, och sedan kastade jag handduken till Christal.
- När du ändå har telefonen uppe, kan man få be om ditt nummer? frågade Chaz och rodnade.
- Självklart, svarade jag och gav honom numret. Han sa sedan sitt, och vi fortsatte att prata.

Justins perspektiv:

Shit va het den där bruden va, tänkte jag för mig själv. Sedan kände jag vilken smärta jag fick i min mage. Jag kollade upp och såg hur Christian och Ryan stod och skrattade.
- Sluta dröm och ta bollen istället, skrattade Christian. Jag började flina och skaka på huvet, sedan fortsatte jag att kasta bollen.

Men, sitter Chaz fortfarande och pratar med henne? Han hade verkligen tur, jag skulle lugnt vilja lära känna den där tjejen. Vad hette hon nu igen? Just ja, Mathilda! Sött namn tänkte jag för mig själv. Tänk att hon inte kände igen mig. Det måste nog vara den första tjejen på 6 månader som INTE visste vem jag var.

- JUSTIN!!!!!!!!!!!!!!!!!! skrek Christian.
- V-va? svarde jag.
- Ska du spela eller drömma? fortsatte han.
- Ähm, vi slutar spela och käkar nått istället, svarade jag.

Det enda jag fick tillbaka var flin av både Christian och Ryan. Vi gick till våra platser, och jag såg hur Chaz pratade med Mathilda. Dom såg ut att ha trevligt... Men jag ska nog inte prata med Mathilda så mycket, eftersom att hon snäser åt mig hela tiden. Jag slutade tänka på henne och pratade med Christian och Ryan istället. Sedan slutade Ryan prata med oss och började prata med den andra tjejen. Hm... vad ska jag och Christian prata om då..?
Kommentarer
Postat av: annaa

säg till då du skrivit mer igen, hehe :)

2010-12-08 @ 21:33:39
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra skrivet :D

2010-12-08 @ 21:47:27
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh kan inte du skriva en tiilll :D MEEEER!vad duktig du är!

2010-12-08 @ 21:52:45
Postat av: lina,Jennie,Olivia o Jasmine

BÄÄÄSTA SKRIIVET!!

jag älskar det !! :D största bitchen mathilda är hahha :D skriiv en till ;)

2010-12-08 @ 22:02:09
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0