Perfect - 7 - Guess who's coming

- Du vet tjejen vi träffade i parken? Det är hon, sa jag och log slängde mig i soffan.
- Jaså, tjejen. Hon var ju riktigt söt! sa pappa och flinade åt mig. Jag lipade som svar och reste mig sedan upp. - Öh, du Justin? sa pappa sen. 
- Ah? 
- Selena är uppe på ditt rum, sa han kort. Där rök intresset att vara med Serena resten av veckan...



Serenas perspektiv:

Jag suckade och drog långsamt fram kläder att ha på mig. Idag skulle Justin åka tillbaka till Stratford, och jag har bara hunnit träffa honom en enda gång, och då var hans flickvän, Selena, med. Det var inte samma sak, men alltid något. Efter att jag klätt på mig tog jag fram mobilen och tröck fram 'Skriva nytt'. Jag skrev ett kort meddelande och öppnade sedan kontakerna.

Jag bläddrade snabbt ner till J, och tröck på hans namn. Jag var så nervös. Tänk om han bara hade gett sitt nummer till mig för att jag inte skulle känna mig totalt mobbad? Jag skakade på huvudet och tröck på den röda luren. 'Är du säker på att du vill avsluta utan att spara?' Ett pop-up fönster kom. Jag tröck enkelt i 'Ja' och slängde sedan telefonen på sängen. 

Jag kunde i alla fall trösta mig med att Justin var den som hade tagit kontakt den gången vi skulle ses. Jag suckade och reste mig upp från sängen. Jag tog mobilen ännu en gång och var påväg att gå ut från mitt rum när Claire öppnade dörren.

- Michael kommer att komma och hälsa på idag, sa hon och log. - Du vet, din mammas systers son? 
- Ska han? Ååååh, va glad jag blir! TACK CLAIRE! sa jag snabbt och kramade henne. Jag började le. Michael. Fina, snälla, gulliga Michael. Min mammas syster (min moster dårå) har alltid varit så snäll mot mig, men när dom flyttade till Miami för 2 år sen tappade vi kontakten.

Dom kom till begravningen och då var det första gången jag såg dom på 1½ år. Michael och jag hade såklart pratat genom internet, men det var inte samma sak. Det var inte många som trodde på att vi var kusiner, eftersom att han var... vit och jag var mer mörk. Min pappa kommer från Mexico, så det är därför jag har det latinska utseendet, medan min mamma kom... härifrån. Från Kanada. 

----------------------------------------------------------------------------

- Serena, han är här nu! ropade Clair glatt från köket. Jag hoppade upp från soffan i vardagsrummet och sprang till hallen, där Liz redan stod och hoppade för att nå upp till dörrhandtaget. Jag började skratta och lyfte bort henne från dörren. Jag sprang sen fram och öppnade dörren snabbt. Och där stod han, Micheal och log som han alltid gör.

Jag slängde mig runt halsen på honom och sa hej minst 10 gånger. Han skrattade och besvarade både kramen och alla min välkommnande ord.

Jag flyttade mig sedan så att han kunde lyfta upp Liz och kramade henne. Det var något speciellt med min mammas släkte. Tyvärr var min morfar och mormor, samt farmor och farfar, döda - men vi andra höll alltid ihop. Ibland undrade jag varför vi inte fick flytta till Miami istället för att bo här, men det var något jag snabbt struntade i att fortsätta tänka på. 

- Va roligt att se er igen! sa han glatt och kramade mig ännu en gång.
- Jag håller helt klart med dig! sa jag och log med hela ansiktet. 
- Michael, så länge sen! hörde jag Claire säga. Hon kom fram och kramade honom innan hon gick in igen och fortsatte med maten. 
- Så, Serena, Justin Bieber? sa han och blinkade med ögat.
- Va? sa jag chockat. - Hur v-
- Internet Serena, internet, sa han och skrattade. - Jag tyckte ni passade riktigt bra ihop, men han har ju redan flickvän... sa han och började fundera.
- Skärp dig, sa jag och rodnade. - Men kom in! Du ska sova i mitt rum och jag har redan bäddat där, så du behöver bara ställa in din väska! sa jag glatt och gick in i lägenheten. 

Liz satt i vardagsrummet och tittade på... Ahh, Fairly Odd Parents. Jag älskade det programmet, men jag var för glad för att sitta och titta på det. 
Precis när jag skulle säga något plingade det till på dörren och jag suckade. 
- Jag kommer snart, sa jag och log mot Michael.

Jag gick ut till hallen och öppnade dörren. Där stod en man och log.
- Kan jag hjälpa dig? sa jag osäkert.
- Är Clair här? Hon glömde det här på jobbet, sa han och sträckte fram en tröja.
- Åh, vill du tala med henne? sa jag och tittade på tröjan innan jag tveksamt tog emot den. 
- Nej, det är lugnt, sa han och log. - Men jag ska bege mig vidare nu, hej då! sa han och vinkade. Jag vinkade tillbaka och gick sen tillbaka in och slängde tröjan på Claires säng.

Jag gick tillbaka till mitt rum och såg Michael stå och titta på familje-porträttet, det som även Justin fastnat på.
- Jag saknar dom så mycket, sa Michael och drog händerna under hans ögon - han grät.
- Jag med, sa jag och la mitt huvud mot hans axel. 

---------------------------------------------------------------------

- Så vad ska ni hitta på nu då? sa Claire och log mot oss.
- Gå ut en stund? sa Micheal och tittade på mig. Jag nickade intresserat, eftersom att jag hade mat i munnen.
- Jaj vill me! hörde jag Liz säga. 
- Nej, du får stanna hemma, sa Claire bestämt. 
- Men jaj vill föja med! sa hon tillbaka.
- Nej sa j-
- Vi kan gå till lekparken med henne, sa Michael snabbt.
- Nja... Okej då, sa Claire och reste sig från bordet. - Ni bör nog gå nu, det kommer bli mörkt snart. 

Jag reste mig från bordet och ställde min tallrik på diskbänken, sen lyfta jag ur Liz från hennes stol och gick ut i hallen. Michael kom snabbt efter och tog på sig sina skor. När vi var klara skrek vi hej då till Claire och gick sen ut. 

När vi var framme vid lekparken såg jag några personer jag kände igen. Det var Justin, Selena, Jaxon, Jazmyn och Jeremy. (Jävla många namn på J där :') Jag hörde hur Liz skrek till så att alla vände sig om mot vårt håll, toppen... 

Justins perspektiv:

- Serena! skrek jag glatt innan jag satte ner Jaxon på marken och sprang mot henne, men jag saktade genast ner farten när jag såg att hon hade en kille med sig. Jag gick fram den sista biten och log falskt. Vem var han? 
- Hej Justin, sa Serena blygt. - Det här är min kustin Michael, sa hon och pekade på killen. Alltså var det en släkting, härligt, tänkte jag snabbt innan jag återgick till att le på riktigt.


Förlåt för dålig update men jag har varit borta och inte orkat uppdatera x) 

Kommentarer
Postat av: pauu

grymt :)

2011-07-25 @ 10:09:02
URL: http://jdbieberstoryy.blogg.se/
Postat av: emma

Galet bra :D

2011-07-25 @ 11:17:35
Postat av: Amanda

SJUKT BRA! :D SUPEEEEEEEEEEEER DUPER BRA! tkr bara att ni nt brukar göra så jätte många upptaderingar :P

2011-07-29 @ 00:21:50
Postat av: Anna

asbraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :D

2011-07-29 @ 21:24:58
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

det har varit ett tag sen du bloggade nu. Har väntat lite, men såklart. Den som väntar på nått bra väntar aldrig förlänge. Ja tycker du/ni gör ett skit bra jobb. För de är svårt att hitta folk som bloggar och gör ett bra och spännande verk. Dom flästa har ingen fantasi och går allt för fort fram. Men inte ni/du. Så keep going!

2011-07-30 @ 10:35:59
Postat av: Anonym

vilka jb noveller brukar du läsa? sjukt bra! älSKAR :D

2011-07-30 @ 11:22:07
Postat av: Anonym

Btw ni har nt skrivit på läääänge , nästan en hel vecka :o

2011-07-31 @ 00:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0