Right Girl | Part 2 | Justin and Ryan

Vi hoppade in i bilen och körde hem till The Somer's house. Jag hade igång min iPod igen och log för jag hade fortfarande Taylor Swift på. jag hade pratar med Lucas hela flygresan så hade inte behövt iPoden. Jag böt till The Ready Set för det kändes bara konstigt att lyssna på Love story när jag tänkte på Lucas.




- Så kussen, vad hade du tänkt göra med rummet? frågade Chaz efter maten när vi stog uppe i det tomma sovrummet. 
- Ingen aning, vad tycker du? frågade jag honom. 
- Du, fråga inte mig för då blir du inte nöjd, sa han och skrattade. Jag gick runt lite och öppnade sen fönstret.
- Jag har alltid velat ha citat målat på väggarna... sa jag och pekade mot den största väggen där jag täbkt ha sängen. Mamma hade gett mig pengar som jag kunde handla möbler till. 
- Affären har fortfarande öppet om du vill gå och handla, sa Chaz och jag sken upp. 
- Skulle vara kul med en säng, men blir det inte tungt?
- Äh, kom så går vi! sa han och vi sprang ner mot stan. 

Vi gick runt inne i möbel affären i minst tio minuter innan vi hittat något. Men vi hittade en iallafall som vi betalade för och sen fick hjälp med den ut ur butiken. 

Det hade gått fem minuter att komma till affären men det tog över en timme att komma hem igen. uppförsbacke och en stor säng ihop gick inte så bra, speciellt inte när det var Chaz och jag som gjorde det. Men tillslut så kom vi fram och efter mycket slit fick vi in den på rummet. Båda Chaz och jag låg halvt döda på golvet när Brian kom in med några gamla bord, stola och annat som jag kunde ha.

- Tack så mycket! sa jag och tog glatt emot grejerna. Den bästa var en två meter hög anslagstavla. Jag har ingen aning om hur Brian eller Chaz kunde ha hittat den men den har perfekt. Jag älskade att teckna och fota så den skulle snabbt bli full. 

Omkring midnatt hade jag och Chaz nästan blivigt helt klara i rummet. det enda som saknades var en av väggara som skulle målas svart och sen ett stort vit målat citat. Jag skulle också fixa tavlor och annat smått men jag var hur nöjd som helst. 

- Aja, jag är helt död så ses imorrn, sa Chaz och gick ut. 
- Go natt, sa jag och stängde dörren om honom. Vi hade hittat en hängare som vi satt upp på dörren också så där hängde lite jackor och sjalar. 

Jag snurrade några varv i rummet och la mig sen på sängen som var bäddad i turkosa lakan och täcken. Jag böt snabbt om till sov kläder och sjönk ner mellan de svala lakanen. 

Justins perspketiv
Jag hade precis vaknat och hela mitt rum var en enda röra. Jag gnuggade sömngruset ur ögonen och böt fort om till något. Svarat mjukisbyxor och en lila T-Shirt fick räcka. Jag skulle bara möta Ryan och Chaz ju. Jag tog min mobil och sprang ner. Chaz hade alltid mat hemme så jag kunde ju äta något där. så gjorde jag alltid. Plus jag var ensam hemme tills på söndag, tisdag idag, och orkade inte städa undan efter mig i köket.

Jag sprang förbi Ryans hus och knackade som en galning på hans sovrumms fönster tills han vaknade. Han var inte så glad över väckningen men tillslut vart han klar och vi gick till Chaz hus. 

Chaz pappa Brian öppnade dörren och vi gick vant in till köket där Chaz så klart skulle sitta och äta fruost med TV:n på. Men Chaz hade inte TV:n på och han var inte ensam. En mörkhårig, smal... söt tjej med stora bruna ögon satt bredvid honom i en stor, grå tröja och ett par röda mjukisbyxor med New York City i svart text längs sidan på benet. Hon och Chaz skratatde åt något som dom... ja jag vet inte vad dom skratatde åt efterosm jag just kom. 

Hon reste sig upp när hon såg oss, snälla var inte ett crazy fan. 
- Oj, um jag går upp till mig, sa hon och Chaz vinkade nå kontigt hejdå. Vänta, upp till mig? Vem var det där? 

- Chaz, veeem var det? frågade Ryan innan jag hann. 
- Min kusin, sa Chaz. 
- Har du en kusin? Som är tjej!? sa Ryan totalt chockad. 
- Men ja, Justin har ju en lilla syster, inget wierd eller?
- Nej men... började ja men ångrade mig fort
- Men vadå? 

Ryan och jag tänkte nog samma sak. Hon var snygg. Men det var Chaz kusin, vi kunde ju inte säga det... eller?

- Är de grym fel att säga hon var het? sa Ryan helt plötsligt och chaz blev helt galen och nästan flög på Ryan. 
- Ryan om du rör henne så! hotade Chaz och båda Ryan och jag backade några steg. 
- Sorry, sorry okej jag ska inte dra upp det igen men.. wow! 
- Ryan! skrek Chaz igen
- Förlåt! ropade Ryan tillbaka och gömde sig bakom mig. 

Plötsligt kom hon ner igen och kollade konstigt på oss. 
- Vad skriker ni om? Skrämer fan livet ur mig, sa hon och gick sen upp igen. 
- Sorry Jess. Jess, Jess, det var... fint. Justin, det är Chaz kusin! Lägg av och nöj dig med dom andra. Oj, dom andra... som Clarie. 

- Shit! skrek jag helt plötsligt. Chaz och Ryan blev asrädda och stirrade på mig. 
- Vad gör du?! sa båda och jag hörde steg i trappan iegn. 
- Jag skulle träffa Clarie klockan tolv i gallerian! sa jag ich sprang mot dörren. 
- Men Justin! Du var ju med oss, lämna inte osss bara för din galna, svartsjuke flickvän tvingar dig! ropade Ryan efter mig. 
- Käften! ropade jag tillbaka och sprang så fort jag kunde till gallerian. Jag hade inte hunnigt äta något heller. Fick fixa något i gallerian.
Kommentarer
Postat av: J

Awesome! Mer idag, snälla! :D <3

2011-05-23 @ 16:27:45
Postat av: elena

fortsätt nuuuuuuuuuuuuu

2011-05-23 @ 20:20:54
Postat av: Amandisen!

hette inte chaz pappa jess? bara en fråga ;P för övrigt as bra!! :D

2011-05-24 @ 13:05:20
Postat av: Anonym

bästa novellen ever ju! :D

2011-05-24 @ 22:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0