Right Girl | Part 12 | Beach

184962_1855615795209_1385256390_32043036_6083988_n_large
- Bra isåfall, skulle ha dåligt samvete om, det hänt något, aja måste gå. Hejdå Jess...
- Hejdå Justin, sa jag och la på och la mobilen bredvid mig. En hostning bakom mig fick mig att rycka till och jag vände mig om. Gruppen från skolan stog bakom mig och hånlog.

- Prata du med din älskade lilla bäver? sa en av tjejerna. Jag reste mig, tog upp min longboard och gickförbi dom men dom följde efter och jag blev på en gång irriterad på dom. Dom fortsatte följa efter mig och fällde den andra kommentaren efter den andra. Jag kom till sanden och ökade takten tills jag kom till parkeringen och började sparka så jag fick lite fart. Plötsligt kom det en stor Jeep framför mig och blockerade vägen.
- Men kom igen... nästan skrek jag och gick med brädan istället runt men den som satt i bilen gick efter mig. Jag vände mig om och såg att det var en av killarna. Jag åkte igen men han sprang ikapp och drog av mig brädan.
- Men släpp mig ditt jävla pucko! skrek jag och han såg allvarligt på mig.
- Du, jag gillar inte vad vi gör men jag bryr mig om dig, du känner väl inte han så bra, endå blir ni ihop?
- Vem är du ens, varför bryr du dig om mig? Bara sköt ditt, sa jag och åkte iväg men han hade en poäng, jag kände ju inte Justin så bra.

Väl framme hemma hos mig sprang jag upp och dushade. Efter tog jag på mig mina sovläder och la mig under täcket. Jag kunde inte sova så jag tog upp min MacBook Pro och hade igång SuperNatural men somnade efter tre avsnitt.

Mitt i natten vaknade jag av ett ljud inne i rummet. Jag ska väl aldrig fatta att jag inte ska kolla på "spök-serier" innan jag går och lägger mig. Räcker det inte med att jag är mörkrädd eller? Jags att helt still och kollade i varje hörn från sängen men efter tio minuter så la jag mig igen och blundade. Dpå hörde jag steg, ganska högt nu också. Så jag flög upp igen och Justin såg förvånat på mig.
- Justin, vafan gör du här mitt i natten du skrämmer ju livet ur mig!
- Förlåt, jag ville bara... se dig, sa han och satte sig leened på mig säng.
- Åh gud, suckade jag och satte mig i skräddar ställning bredvid honom.
- Vadå åh gud? Har det hänt något? frågade han oroligt.
- Ja och nej, men Justin... varför gillade du mig först?
- Öm, jag vet inte... för du var, snäll?
- Jätte, varför på riktigt?
- Okej, jag tyckte du var... söt, sa han och log snett.
- Söt?
- Okej, snygg. Jag tyckte du var snygg. Bra? sa han och slog ut med armarna.
- Neeej, det är inte bra. Vi känner inte es varandra!
Han såg bara frågande på mig.
- Vad ska du göra åt det? Måste man känna varandra hela tiden?
- Om man ska vara... ew, ihop så ja, sa jag och suckade. Det låter alltid så töntigt med att säga att man är ihop elelr så. Så, ugh.
- Så du vill?
- Lära känna dig och sen se dom det nu skulle fungera
- Aja, stranden? Imorrn kväll? Jag har mat med, sa han och log sen.
- Visst, svarade jag ch Justin log ännu större. - Justin!
- Ja?
- Jag vill sova
- Åh visst, gonatt och, förlåt för jag skrämde dig...
- Gonatt, sa jag och suckade.

Nästa dag, kväll

Jag tog på mig ett linne med en drömfångare på, ett par väldigt slitna jeans shorts och ett par bruna flip-floops. Jag har aldrig varigt så mycket för skor. Nere i hallen så stannade jag och undrade om jag skulle ta Longboarden eller gå. Jag tog mig iPod som laddade i köket och struntade i Longboarden istället. Luften var varmare nu än för någon vecka sen. Jag hade igång Augustana och blundade för någon stund. Det var nästan nio för Justin hade ringt före och sagt han inte kunde tidigare. Jag brydde mig inte så mycket så det var ingen fara.
Någon bil åkte förbi men annars var det en väldigt ling kväll. Eller mer natt kanske. Tillslut kom jag fram till stranden där jag såg en person på hela sand sträckan. Jag tog av mig flip-floppen and gick lite fortare fram till Justin som just la några kyckling klubbor på två tallrikar.
- Jess! sa hälsade han glatt när han såg mig.
- Hej, du.. jag skulle nog ha sagt det men...
- Vad? sa han och såg först glad ut men fick sen ett oroat uttryck på sitt ganska söta ansikte.
- Jag äter inte kyckling, jag är pesketarian, sa jag och log lite år hans reaktion.
- Öm, okej. Och det betyder? sa han. Jag var van vid den frågan.
- Jag äter bara djur från havet, fast aldrig val, delefin, haj eller sköldpaddor! sa jag och höll upp händerna som jag försökte stoppa honom.
- Förlåt, sa han och satte sig lite ledsamt ner.
- Jag skulle ha sagt, du kunde ju inte veta, sa jag och la en hand på hans axel.
- Tja, jag har majs också
- Tur för dig jag älskar majs
- Verkligen?
- Nej, men jag gillar det
Vi skrattad lite och sen började prata och skulle lära känna varran.

- Okej, vilken musik gillar du då? frågade Justin mig sen efter han svarat mig.
- Åhh, där har du mycket att ta. Jag skulle aldrig vara här utan musiken.
- Inte vara här? sa Jsutin och jag förstog precis vad jag sagt.
- Åh, kan jag få förklara det senare? Det är.. jobbigt, sa jag och såg ner. Jag ville verkligen inte prata om det.
- Okej, förlåt. Så band?
- Okej, The Maine är mitt älsklings band men jag älskar så många så det komemr nu. Every Avenue, A Rocket To The Moon, Hey Monday, All Time Low, VersaEmerge, A Day To Remember, This Providece, Never Shout Never skulle inte vara samma person utan honom, This Century ännu ett band som verkligen ändrat mig, The Summer Set, Forever The Sickest Kids, Thirving Ivory, Augustana, Snow Patrol, The Downtown Fiction, Go Radio, The Ready Set, The Cab, He Is We, We The Kings,Owl City, Allstar Weekend, Hedley dom är från Kanada, Simple Plan också Kanada, och... det finns mer men jag glömmer, åh Third Eye Blind så klart, avlustade jag och andades ut.
- Wow, mycket. Men okej, snälla säg vad du mena med inte vara här, sa han och såg djupt in i mina ögon.
- Okej, men döm inte för... ja, döm bara inte
- Lovar, sa han och jag började berätta allt.

Gud, förlåt jag inte har skrivigt. Har inte kommigt på något och ja. Förlåt!
Men nu är det här och mer kommer imorrn. Hoppas Jag. Har kommigt på ganska bra grejer nu och så.

Man kan se jag har mycket musik i mina Noveller. Jag lyssnar och älskar varje band som jag har skrivigt om och i det här delen så räknar jag typ upp alla, lyssna gärna och låt mig höra vad ni tycker ;)

Kommentarer
Postat av: Gabbi

äntligen lite uppdatering :)

2011-07-14 @ 17:09:34
Postat av: Emelie

Hej, jag undrar om vi skulle kunna göra ett länkbyte? :)

2011-07-15 @ 22:37:56
URL: http://emelieelven.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej, jag undrar om vi skulle kunna göra ett länkbyte? :)

2011-07-15 @ 22:38:09
URL: http://emelieelven.blogg.se/
Postat av: Paulina -

grymt!

checka min novell

2011-07-16 @ 12:55:17
URL: http://jdbieberstoryy.blogg.se/
Postat av: emma

När kommer nästa? :$ Sjukt grym novell btw! :)

2011-07-22 @ 18:02:51
Postat av: Anonym

Ville också tipsa om en gryyyym novell: http://jdbieberstoryy.blogg.se/

inte jag som äger den, men tro mig, du kommer bli förälskad :$

hon som äger bloggen får inte så mycket kommentarer, tror hon skulle bli jätte glad om du/ni kikade in och kommenterade något gulligt :)

2011-07-23 @ 00:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0