Wherever you are, episod 55

Jag såg att Mathilda satt och smsade med någon, men jag såg inte vem. Dom skrev hjärtan i alla fall, och skulle ses i Italien. Var det den där Caleb? 
- Vem menade Mathilda egentligen? frågade jag Christal.
- Öh.. he-hennes... ex, stammade hon fram och tittade ner i hennes mat.
- Aha... s.. äh det var inget, sa jag och log emot henne. Hon log ett osäkert leende tillbaka.



När vi ätit upp frukosten gick vi upp till våra rum. Klockan var ungefär halv tre, så vi skulle snart börja åka emot flygplatsen. Vi killar gick in till vårat rum, men sen hade vi det så tråkigt så vi gick in till tjejerna. Där låg Mathilda med telefonen och pratade med någon, Caitlin målade naglarna, Clara höll på att dansa dougie med Christal och något annat hände inte. Jag la mig i Mathildas säng och log emot henne. Sen mimade jag; vem pratar du med. Hon mimade tillbaka; mamma. Jag nickade och la sedan ner mitt huvud på hennes mage.

När hon pratat klart gick vi ut med vårat bagage och åkte till flygplatsen. Det var som tur var inte mycket fans. Vi checkade in bagaget och sen gick vi in till gaten och väntade på planet. Efter 20 minuter kom planet och vi gick och satte oss. Jag längtade att få åka till Italien. Värme, vänner, och sen skulle jag få träffa mamma igen. Hon var hem och hälsade på mormor och morfar under tiden jag var i Tyskland. Vi skulle stanna på flygplatsen i ungefär en halvtimme innan mammas plan skulle komma. Undra vad vi skulle göra under tiden.

Jag vände huvudet emot Mathilda och hon såg ovanligt glad ut.
- Vad är det? frågade jag och flinade lite.
- Jag är bara... så otroligt glad! sa hon och log.
- Varför då? frågade jag.
- För att jag ska få åka till Italien med dig, dom bästa vännerna som finns OCH jag ska få träffa Ca... öhm... Caleb, sa hon sedan lite tystare.
- Det är okej att du saknar honom Mathilda... ni skildes inte på ett bra sätt.. eller, det var ju bra för mig, men du fattar, sa jag och tog armen om hennes axlar.
- Jag fattar... Tack för att du är så underbar och bäst i världen, sa hon och kysste mig på munnen. Efter det sa jag inget, utan slog på en film som vi båda somnade till. Efter 1½ timme var vi framme i Italien och jag kände redan hur varmt det var. Jag reste mig upp och sträckte mig lite lätt.

När vi kom ut var det minst 300 skrikande tjejer där. Jag suckade lite och satte sedan i öronpluttar. Scooter gav sedan dom andra varsinna också. Jag började flina lite, dom kollade bara på mig med "mördar" blicken. Vi gick ut ur planet och jag skrev några autografer. Sen fortsatte vi in och satte oss på Starbucks.  Vi pratade och skrattade och hade det allmänt trevligt. Sen fick jag ett sms från mamma och det stod att hon var framme. Jag sa det till dom andra och dom reste sig upp och vi började gå emot hållet mamma borde komma ifrån. När jag såg henne vinkade jag till henne och hon vinkade tillbaka. Hon gick fram och kramade mig, sedan fortsatte hon att krama alla andra. Det såg lite roligt ut, som om hon var mamma till alla.

När kram-kalaset var slut gick vi efter Kenny till minibussen och sen åkte vi till hotellet. Där var det som en hel lägenhet med 4 sovrum. Självklart tog vi det rummet, så vi började slappa på en gång. Sen bestämde vi hur vi skulle sova. Hur mycket jag än ville sova med Mathilda blir det ju synd om Caitlin och Chaz, så vi bestämde att Chaz skulle sova med mig och Caitlin med Mathilda. Thank God att det var ett rum med 2 sängar istället för dubbelsäng. Tjejerna tog dubbelsäng rummet och sen började vi packa upp.
Efter det var vi så trötta, så vi gick och la oss. Jag tror alla somnade på en gång.

Morgonen efter, vid 10-tiden:

Jag vaknade av att Scooter ringde mig. Förmodligen var det första intervjun. Jag gick motvilligt upp ur sängen. Jag gick ner till restaurangen och åt frukost tillsammans med Usher, mamma, Scooter, Kenny och Ryan. Sen gick jag och Ryan upp för att bestämma kläder. Han tog fram ett par svarta skinnbyxor, en rutig skjorta och ett par gråa SUPRA-skor. Sen tog jag bara på mig en keps. Så, då var jag färdig. Jag gick in till Mathildas rum och pussade henne hej då. Sen skrev jag en lapp till dom andra.





Jag log lite för mig själv, sen stack jag ner till lobbyn och åkte till intervjun.

Mathildas perspektiv:

Jag vaknade lite lätt när någon pussade mig på kinden. Det var Justin... Förmodligen skulle han på intervju nu. Han måste ha det jobbigt egentligen.. Jag skakade på huvudet sen gick jag in till badrummet och tog en dusch. Efter att jag var klar med det gick jag in till mitt och Caitlins rum och tog på mig bikini och sedan ett par shorts och en blus över. 



När jag var klar så väckte jag Caitlin och sen gick vi ner och åt frukost. När vi suttit där i ungefär 5 minuter så kommer dom andra ner. Jag tror alla såg ut som zombies... När vi ätit frukost i ungefär en timme gick vi upp. Klockan var kvart över 11 och vi hade inget att göra. Vi gick omkring och kollade i lägenheten, och helt plötsligt hittar jag en lapp som Justin skrivit. Jag läste den högt och dom andra nickade bara. Sen gick vi till tv:n och tog fram Justins xbox. Vi satt och spela i en halvtimme ungefär, sen fick jag ett sms från... Caleb:

Hej :) Vart i Italien är ni egentligen? :o

Hej du ;) I Rom... durå?

Hahahahahaha, så jävla wierd. Jag med! Landade nyss! ;o

Haha, ofta. Vilket hotell sover du på då? ;)

ROMANZO hotell, hahahaha, ingen aning om vart det är...

DU MÅSTE SKÄMTA. VI MED. Vi bor i värsta lägenheten, ascoolt.

Lol. Vi är framme vid hotellet nu, träffas?

Visst. Ska jag ta med Christal?

Jaaaaa, CHRISSIE :D Som fan, snälla!

Bra, då kommer vi snart ner till lobbyn. ;)

Jag flinade lite och Christal såg såklart det.
- Vad är det? sa hon och log.
- Caleb är här nu, han vill gärna träffa dig CHRISSIE. Hänger du med ner? frågade jag och såg på henne. Hon gav mig en ond blick.
- Kalla mig inte Chrissie, suckade hon och reste sig. Sen blev hon jätteglad och vi sprang ner. När vi kom till lobbyn och han vände sig om trodde jag att jag skulle få en hjärtattack...


Hm. Varför dårå? ;) Snälla, kommentera mer!!!

 

Kommentarer
Postat av: Elle

AWESOME MER MER MER MER

2011-01-17 @ 21:02:34
Postat av: ´frida

meeeer!!! asbra!!:)<3

2011-01-17 @ 21:13:32
Postat av: Anonym

AS BRA, MER MER nuuuuuuu :D <3

2011-01-17 @ 21:32:47
Postat av: C H A L L I E

galet bra :)

2011-01-17 @ 21:40:20
URL: http://charlottekristoffersson.blogg.se/
Postat av: Laura

OMG! meeer :D

2011-01-17 @ 21:45:03
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: V

Haha, hon kanske tycker han är dösnygg ^^

Skiit bra (Y) Meeer :D

2011-01-17 @ 21:51:29
Postat av: Anonym

kolla gärna in min novell blogg!

har precis börjat med den :)



MEEEER SÅ JÄVLA BRA MÅSTE JAG COKSÅ SÄGA!!!! :D

2011-01-17 @ 22:21:04
URL: http://biebernovelleer.blogg.se/
Postat av: annaa

Åh så jäkla bra!!

2011-01-17 @ 22:44:07
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

skitbra!!!!

Hon kanske känner att hon fortfarande har känslor för honom :O

2011-01-18 @ 13:19:45
Postat av: Julia

Asbra, mer ;)

2011-01-18 @ 14:01:11
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅHHH MEEEER!!!

2011-01-18 @ 15:03:43
Postat av: Siis

Het? :D

2011-01-18 @ 17:03:39
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeeeeeer !!! :D

2011-01-18 @ 17:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0