Wherever you are, episod 50

Justin och jag gick in till killarnas rum. Justin sa hej då och sen stack han. Alla andra beslöt oss för att kolla på konserten istället. Jag satte mig i soffan och helt plötsligt fick jag ett sms...



... från Caleb: "Jag kom på en sak..."

"Vadå? :)"

"Jag ska till Italien nästa vecka på semester, då är vi nära varandra, haha :D"

"Du måste skämta med mig. Jag ska till Italien snart också. I övermorgon tror jag. Justin ska ha konsert där. ;)"

"Vem Justin? :o"

"Haha, Bieber. Jag är liksom... tillsammans med honom..."

"Är DU tillsammans med Justin Bieber? Haha, det kan jag aldrig tro! ;)"

"Kolla på någon skvaller sida då :'D Men kan inte smsa nu, vi får höras senare om vi ska träffas i Italien kanske.. :)"

"Ah, det får vi. Good luck med Justin då! ;)"

Jag skrattade till lite, sedan la jag ner telefonen i fickan. 
- Vad ska vi göra nu då..? frågade jag dom andra.
- Vi kan åka skateboard! sa Chaz och kollade på killarna. Christian och Ryan skrek ja och såg glada ut. Sen kollade dom på oss tjejer med frågande miner. - Vill ni också vara med? fortsatte Chaz och skrattade.
- Jag kan väl hänga med, men jag har inte åkt på typ ett halv år... sa jag och tittade ner. Efter ett tag kollade jag upp och såg hur killarna stirrade. 
- Vad? skrattade jag och kollade på dom.
- Åker DU skateboard? hörde jag Christian säga.
- Haha, ja. Eller, förut... mina bröder tvingade mig att prova det förut, så ja... Sen började jag åka! sa jag och log emot dom. 
- Haha, ofta. Men jag vill gå och shoppa istället. Hänger ni två med? frågade sedan Caitlin. Dom nickade bara som svar, sen gick dom. 
- Fast.. jag har ingen skateboard med mig... sa jag sedan.
- Deeeeeet är lugnt, du vet. Jag är så smart, så jag har alltid med mig 2 stycken skateboards! sa Christian och blinkade åt mig. Jag flinade bara och skakade på huvudet.

Vi tog en varsin skateboard och gick sedan ut. Det var platta och bra vägar här, så började åka på en gång. Direkt när jag ställde mig på skateboarden kände jag hur jag hade saknat känslan. Jag började skratta och gjorde några trix. När vi hade åkt i en timme ungefär så åkte vi hem och gick in till killarnas rum. Sen kollade jag på klockan och såg att vi skulle vara i konserthuset om 45 minuter.
- HELVETE! Jag måste hinna duscha ju! skrek jag rakt ut och sprang in till mitt rum. Jag slängde av min kläderna och hoppade in i duschen. 

Jag duschade i kanske 10 minuter sedan sprang jag ut ur duschen och letade efter kläder, men jag visste inte vad jag skulle ta. Jag tog upp telefonen och ringde Caitlin. Hon svarade efter ungefär 3 signaler.

- Det är Caitlin.
- Vart fan i helvete är ni? Konserten börjar om en halvtimme typ! skrek jag till henne.
- Va? Oj shiet, fan! Vi kommer så snabbt som möjligt! sa hon och la på. Jag slängde telefonen och fortsatte att leta efter kläder. Efter 10 minuter kom tjejerna inrusande i rummet med minst 4 kassar var. 
- Vad ska man ha på sig?! frågade jag Caitlin snabbt.
- Öhm... jag vet inte! Ta ett par jeans och någon t-shirt eller något, jag tror jag gör det... sa hon och sprang till sin resväska. Hm, okej... Jag fortsatte leta och tog sedan på mig ett par jeans, en t-shirt och en kofta. Till det hade jag mina converse.

När jag var klar med kläderna sprang jag in till badrummet och tog på mig mascara. Kort efter mig kom Christal in, och sedan Caitlin och Clara. Vi stod och trängdes framför spegeln och skrattade. Helt plötsligt knackade någon på dörren, så jag sprang och öppnade. Där stod Christian.
- Vad? frågade jag snabbt.
- Konserten börjar om 20 minuter och taxin är här nu, så skynda er, sa han och flinade. Sen gick han iväg. Jag skrek till tjejerna att vi skulle åka nu, så dom kom springandes. Vi sprang ner och bokstavligt hoppade in i taxin. Eller ja, taxi. Det var Kenny. Han körde snabbt till konserthuset och sen sprang vi in bakvägen. Det var verkligen grymt mycket skrikande tjejer där. Undra hur jag aldrig har hört talas om Justin Bieber förut, haha. 

När vi kom in backstage så ser jag hur Justin går fram och tillbaka och ser orolig ut. När han vänder ryggen emot mig (han har inte sett oss än) så hoppar jag på hans rygg och pussar honom i nacken. Han stannar upp och börjar skratta.
- Där är du! sa han sedan och släppte ner mig. - Var har ni varit? frågade han sedan och kramade mig.
- Öhm, Clara, Caitlin och Christal och stack och shoppade och jag, Christian, Ryan och Chaz åkte skateboard, sen så glömde vi bort tiden.. sa jag och rodnade.
- Åker du skateboard? frågade han förvånat.
- Men jaaaaaa! Varför är alla förvånade, kan inte tjejer åka det eller? frågade jag och skrattade.
- Jo... va kul, då har vi något gemensamt! sa han och skrattade. Sen kysste han mig, ett lång tag. Sen kom Scooter och sa att han var tvungen att gå ut på scen. Han pussade mig på näsan och gick ut. Jävlar va tjejerna skrek. Jag höll för öronen och gick sedan tillbaka till dom andra. Dom satt och snacka i några soffor. Man hörde inte skriken lika bra så jag blev nöjd. Jag satte mig ner bredvid Christian som höll på med telefonen. Han spelade något spel. Angry Birds hette det.

Jag skrattade åt honom när han dog hela tiden. Han kollade på mig med en rolig min så jag började skratta ännu mer.
- Men spela det du då! Det är jättesvårt! sa han och gav mig telefonen. Jag tog emot det och började spela. Jag klarade alla banor utan att dö en enda gång. Jag gav telefonen till Christian som satt med munnen öppen och kollade på mig. Jag började skratta och sen gick jag till Caitlin. Helt plötsligt kommer Usher in och ber mig komma med honom. Jag kollade förvånat på Caitlin som bara skrattade. 

Jag följde med Usher och efter ett tag stod jag bakom scenen. Jag kollade ut över alla tjejer och såg hur många av dom skrek. Justin sjöng och dansade och drog händerna emot fansens händer. Jag ställde återigen frågan, hur har jag aldrig hört honom förut? Jag började flina lite. Sen känner jag hur några tar tag i mina armar och drar ut mig på scen. Jag kollar bakåt och ser hur Caitlin och Christal står och skrattar vid dörren där jag nyss stått. Helt plötsligt står jag mitt ute på scenen med 10'000 människor kollandes på mig. Jag blev alldeles röd om kinderna men efter ett tag känner jag hur Justin kommer och lägger sina armar runt mina axlar. Jag kände mig tryggare bara att se honom. Han sjöng någon låt som jag tror hette One less lonely girl. Efter någon minut tog han bort armen och gick och hämtade en stor bukett med rosor. Jag började le och ville bara kyssa sönder honom, men ingen visste att vi var tillsammans, så jag satt lugnt kvar på min plats. När låten var slut skulle Justin säga några ord, så jag fick inte gå tillbaka. Han började prata:

- Nu är det så, att jag... öhm... tjejen som sitter här heter Mathilda, och hon är min flickvän.

Jag lovar er, mitt hjärta stannade när han sa så. Men sen kände jag hur varm jag blev i kroppen. Han berättade om mig för sina fans. Fansen började skrika grattis och sen ser jag hur dom slänger upp blommor på scenen. Jag började le och vände huvudet mot Justin som såg ner på mig. Jag sträckte på nacken och kysste honom. Han besvarade kyssen, och avslutade den sen. Jag log och gick sedan tillbaka backstage. När jag kom tillbaka till soff-gruppen satt alla och applådera. Jag gav dom en blick och sen slutade dom. Jag satte mig ner i soffan och lutade tillbaka huvudet.
- Det där var pinsamt... sa jag sedan och pustade ut.
- Varför då? sa Chaz och skrattade.
- För att jag just stod inför kanske 10'000 skrikande människor? svarade jag och skrattade. Dom andra började skratta och sen ringde min telefon. Jag tog upp telefonen och såg att det var okänt nummer. Jag svarade snabbt:

- Ah det är Mathilda? 
- Jag ska döda dig, var det enda jag hörde. Jag tröck snabbt av samtalet och la ner telefonen. Caitlin kollade fundersamt på mig.
- Vem var det? frågade hon sedan.
- Någon som ville döda mig... sa jag och kollade på henne med uppspärrade ögon.
- Va? Du måste säga det till Scooter! sa hon sedan och reste sig upp.


Så, vem vill döda henne? Sorry för att jag inte blogga igår, men jag vet inte vad som ska hända... -.- 

Kommentarer
Postat av: Clara

MeeeeeR !! :D SWEETAPPLEPIE MER !! :D

2011-01-05 @ 14:08:23
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: annaa

du är så duktiiiig! :DDDDDDDd

2011-01-05 @ 14:13:06
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesome! mera! :D

2011-01-05 @ 14:16:54
Postat av: Siis

Hahah, Säkert Jazmine :D

2011-01-05 @ 14:27:56
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: elle

NER MER MER MER MER MER MER MER MER MER

2011-01-05 @ 19:28:07
Postat av: Anonym

din uppdatering suger.. :(

men storyn är bra

2011-01-06 @ 01:19:31
Postat av: Siis

Ohh,, MEERR MEEERRR !

2011-01-06 @ 14:26:46
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: Laura

OH MY GOSH!! meer :D

2011-01-06 @ 16:16:56
URL: http://fevrierkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0