The Sun Shines When Your Not Around 3

- En rik musik nörd... sa han tyst och såg ner i marken.

- Jag vill inte vara det

- Varför? Det är bättre än att bo i ett skithus som jag, du är ju värsta asrik och får allt du vill

- Tro mig, det är inte så bra

- Inte?

- Nej, jag vill bara sticka efter vi går ut High School och INTE plugga vidare, än

- Varför vill du sticka? Har du inte det bra med allt?

- Igen, mitt liv är ett helvete, mamma och pappa typ hatar mig

- Lägg av, dom kan inte hata dig

- Men nästan, jag gillar inte dom, dom är bara... snobbar, sa jag och suckade djupt.


Tumblr_lhplxo0dw21qdlcx1o1_500_large_large
Brooks perspektiv:
Jag vaknade upp som varje dag, gick in till badrummet. Sköljde mig med vattnet som jag alltid gör. Det var en ledig vecka från skolan och skulle vara med Kyle hela veckan. Vi hade bestämmt vi skulle åka bort till våran stuga vid sjön ända borta i North Carlolina. Det skulle ta en dag att bara åka dit eftersom det var flera stater bort. Jag slängde ner kläder i väskan och stängde den. Jag tog på mig ett par kängor som var bra att gå i också och tog upp håret i en slarvig knut. Jag var redo att åka.
Mamma och pappa sov fortfarande och jag skrev en liten lapp att vi åkt. Dom visste det här som tur var men dom hade inte varigt så säkra eftersom Kyle och jag bara hade varigt ihop i tre veckor. Ända sen bion och den där kyssen hade vi blivigt tillsammans. Det var tre veckor sen imorgon.


Kyle satt i bilen utanför hotellet. Jag hoppade in och kysste honom på kinden. Han log stort tillbaka och såg mot vägen. Han hade fått pengar av mig så vi kunde hyra en bil utan tak. Det skulle bli en varm vecka och vi älsakde båda vinden och solen så inget tak var perfekt. Jag tog upp min iPod och kopplade in den i radion.


*två timmar från stugan*


- Jag älskar den här låten så myyycket! ropade jag när den andra låten hade lagt av.
- Vilken är det, har inte hört den?
- Den är gammal, Still In Love (With You) med The Lantency, sa jag och sjöng med när refrängen äntligen kom.


What do I have to do?
To prove myself to you 
I'm sorry, girl, for disappointing you
I'm still in love, you know, I'm still in love with you
And now we can't go back
I should have known that 
I'm sorry, girl, we need another chance
I'm still in love, you know, I'm still in love with you

Kyle nästan stirrade på mig.
- Vad nu då? frågade jag och skratatde lite. Han skakade på sitt blonda huvud och log mer.
- Du är riktigt bra på att sjunga
- Lägg av, sa jag tyst men jag rodnade faktiskt.
- Jag är seriös, du är jätte bra! fortsatte han och tog min hand.
- Menar du verkligen det?
- Varför skulle jag ljuga?
- Vem vet, vaäför gör man det?
- Vet inte, men jag lovar, du borde sjunga mer
- Vi får se...
Vi kom tillslut fram och båda var så trötta att vi gick och la oss på en gång. Under natten så la Kyle sin arm runt mig och kramde om mig medan han sov. Jag hade fortfarande inte somnat fast jag var hur trött som helst.
Jag kurade in mitt ansikte i hans gråa T-Shirt och somnade efter kanske en halvtimme.

Ja den blev kort men jag kommer nog göra lite små korta inlägg för det är lättare :)
mer ikväll för det är ju påsklov! :)
Kommentarer
Postat av: J

Awesome! :D

2011-04-19 @ 23:53:12
Postat av: J

Awesome! :D

2011-04-19 @ 23:53:34
Postat av: Emma

Diggar din nya novell haha! Awesome! :D

2011-04-20 @ 18:49:16
URL: http://emmaswag.blogg.se/
Postat av: clara

Okej, JA JAG LÄSER ERAN NOVELL IGEN ! men hallå, den här delen är som tagen ur The Last Song -.-' Annars GRYM!! :D

2011-04-25 @ 21:19:57
URL: http://claran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0