Wherever you are, episod 5

Sedan tog jag min jacka och vi gick ut. När vi kom utanför dörren ser vi att bussen kommer, så vi sprang med full fart till bussenhållplatsen.



Som tur var såg busschauffören oss, så han stannade. Vi klev på, betalade och gick och satte oss. Vi pratade inte så mycket under bussresan, utan vi satt tysta och kollade ut genom fönstret. När vi kom till köpcentret så gick vi in och började kolla på olika affärer. När vi kom till American Apparal så gick jag in för att se vad det fanns för olika t-shirtar. Christal fortsatte för att kolla på skor, så jag gick själv och kolla. Helt plötsligt går jag in i en person, en person som såg väldigt bekant ut... Justin! 

Justins perspektiv:

Jag stog och kollade på en t-shirt med en fin text på, och helt plötsligt så känner jag hur någon går in i mig. Jag kollade snabbt bak, och fick se Mathilda stå där och stirra på mig. Hon gick raskt iväg, och innan jag förstod vad som hänt sprang jag efter henne. 

- Vänta! skrek jag efter henne. Hon stannade inte, så jag sprang efter henne och tog tag i hennes arm. 
- Vad vill du? frågade hon och kollade konstigt på mig. 
- Jag ville prata med dig. Be om ursäkt för att jag blev... avundsjuk på Chaz, svarade jag och kollade ner.
- Jaha, nu har du gjort det, du kan gå nu, sa hon och började gå.
- Vänta! Kan du inte ta en fika med mig? frågade jag och kollade henne i ögonen igen.
- Jag kan inte, är här med Christal, du kan ju gå och prata med henne.
- Ah visst, var är hon då? svarade jag.
- Ja, hon är väl och kollar efter skor skulle jag tro. Gå in och kolla på The Underground Store åt vänster här, sa hon.
- Va bra, skulle ändå dig och kolla efter skor, svarade jag. Sedan tog jag upp min keps och gjorde min hairflip. Jag satte sedan tillbaka kepsen och hon stirrade konstigt på mig.
- Vad är det? frågade jag och skratta.
- Vad gör du med håret egentligen? svarade hon och såg ut som... ja, jag vet inte.
- Det är en vana, typ som tics, svarade jag och skratta. 

Mathildas perspektiv: 

Tics? Haha, han var söt när han ruskade på håret. Undra om Chaz gör så också, stod jag och tänkte.

- Hallå? hörde jag en röst bakom mig. Jag vände mig om och såg Clara stå där. 
- Oh my gush! CLARA!!!!!! skrek jag och sprang och kramade henne. Jag har inte sett henne på flera veckor! Hon hade varit upptagen med någon kille som hette Christ... Vänta nu... Det stod någon bakom henne. CHRISTIAN. 
- Jasså, så det är här du håller hus, hörde jag Justin säga. Förmodligen pratade han med Christian. 
- Haha, ja. Här har du Clara, anledningen till att jag inte kunnat spöa dig på xbox dom senaste veckorna, sa Christian och skrattade.
- Såååå, vad gör ni här då, frågade Clara och log retsamt åt mig.
- Ja, inte det du tror, jag försöker få Justin att försvinna här ifrån mig, men han går aldrig. Så jag ska nu gå och fika med Christal. Vi får höras senare Clara, hej då! sa jag och kramade henne.

Jag gick iväg och såg Justin stå och prata med Christian och Clara, äntligen. Jag gick in i skobutiken och såg inte Christal någonstans. Fan tänkte jag, och sedan letade jag efter min telefon. Men, vart är den? MEN NEJ HELVETE! Jag hade glömt den hemma! Fan... Jag måste be Justin om att få låna telefonen, tänkte jag långsamt och gick sedan tillbaka till platsen.

- Nämen ser man på, du kunde inte hålla dig ifrån mig! sa Justin och log som en barnunge. 
- M, kul. Skulle jag kunna få låna någons telefon, jag måste ha tag på Christal, sa jag och såg sur ut.
- Ah visst, här, sa Justin och gav mig hans telefon. Wow, en iPhone 4, inte illa. Jag slog numret och Christal svarade.

- Hallå? sa hon.
- Hej, det är jag Mathilda, vart är du? frågade jag.
- Åh, jag är på H&M, kom dit så kan vi gå och fika sen. Men, vart ringer du ifrån? frågade hon.
- Justins telefon... sa jag dystert.
- Åh, bjud med honom! sa hon glatt.
- Ah, okej... Hej då, sa jag och stängde av. 
- Vart var hon? frågade Justin.
- Hon är på H&M, och hon undrade om du ville med och fika med oss, sa jag utan att kolla på honom.
- Ja men du, gärna shawty! sa han och blinkade. 
- Försök inte ens, sa jag och började gå. Justin sa hej då till Christian och Clara, och sedan gick han efter mig. Vi gick och mötte Christal, och sedan satte vi oss på Starbucks. Christal och Justin satt och snacka, medan jag drack min smoothie och åt min bulle. Helt plötsligt ser jag Chaz stå i fönstret, han såg ledsen ut...

Kommentarer
Postat av: Ida

asså den är as bra !

älskar när hon dissar justin men bara inte chaz blir dissad av henne sen så !

du är jätte duktig :D

2010-12-09 @ 19:06:07
URL: http://idacmjohansson.blogg.se/
Postat av: anna

mera, du är super bra :D

2010-12-09 @ 19:32:08
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: amanda

den är jättebra! inte ofta en tjej dissar justin, novellen är spännande ! :) men hoppas justin får sin mathilda... haha :)

2010-12-09 @ 20:18:08
URL: http://aamandaolivia.devote.se
Postat av: Denice

Hej, när kommer inlägg 6? Jag väntar ;) Hehhe..

2010-12-09 @ 20:44:55
URL: http://deniices.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0