Wherever you are, episod 40

När Justin kommit på att vi inte rakat av hans hår börjar även han skratta. Kort därefter vaknar Ryan och kollar konstigt på oss. Vi kunde inte förklara så han skakade bara på huvudet och började ta mat. Vi andra satte oss ner och började äta. Det var verkligen god mat.



(Justin, Christal, Caitlin och Mathilda är nu hemma i ATL) Huset på bilden är Mathildas hus.

Idag är det skola och klockan är... 3 på morgonen och jag har inte gått och lagt mig än. Jag kan inte sova! 

Justins perspektiv:

Okej... hur ska jag kunna berätta för Mathilda att min turné har blivit framflyttad en vecka? Äsch, får tänka på det mer imorgon, jag måste sova nu.

Mathildas perspektiv:

Sååå, jag känner mig som om att jag är död. Klockan är sju och jag sov i 4 timmar... Jag gick upp och kollade mig i spegeln. Jag sprang in till badrummet och började duscha. Jag var klar efter 10 minuter. Jag gick till mitt rum och tog på mig kläder, sedan fönade jag håret och plattade det. När jag var klar med det gick jag ner och åt frukost, sen stack jag till bussen och hoppade på. Där satt Christal längst bak, som vanligt. Jag gick och satte mig där och berättade att jag somnat 3. Hon hade somnade halv 4, så hon kände sig likadant som mig. När vi åkt några hållplatser hoppade sedan Caitlin och Christian på. Caitlin kom och satte sig vid oss och berättade att hon somnat kvart i 4. Jag och Christal började skratta och berättade att vi somnat vid ungefär den tiden också. Efter ett tag kom Christian och satte sig vid oss. Vi började snacka och skrattade mycket.

När vi kom fram till skolan stack jag och Christal till vårat klassrum, och Caitlin och Christian till deras. När skoldagen sedan var slut stack jag och Christal hem till mig och pluggade. Helt plötsligt fick jag ett sms från Justin: "Måste prata med dig om en sak... kan jag komma till dig?" Jag svarade: "Javisst, kom nu du ;)" 

Vi fortsatte att plugga och efter en halvtimme ringde det på dörren. Jag gick och öppnade och möttes av Justin. Han kom in i huset och kramade om mig. Jag besvarade kramen sedan släppte jag honom och frågade vad det var han ville..

- Det är såhär... att jag... du vet att jag har känslor för dig... började Justin.
- Jaaa...? sa jag och kollade på honom.
- Ah, och jag skulle verkligen vilja spendera så mycket tid med dig som möjligt... fortsatte Justin.
- Jaaaaaaaa? fortsatte jag.
- Okej, jag säger det rätt ut. Min turné har blivit framflyttad en vecka och jag åker imorgon. Jag blir borta i 2 månader... sa Justin och kollade ner på han skor.
- Oj... två månader... Det kan hända mycket på dom... sa jag och kollade på Justin. Jag tog upp hans ansikte med mitt finger, sedan kysste jag honom.

Jag hör sedan någon viska; jag visste det! Jag kollar upp och ser Christal sitta där och le. När hon ser att jag såg henne blev hon röd i ansiktet och gick in på mitt rum.

- Varför gjorde du så? Nu blir du svårare att lämna... sa Justin och kramade mig.
- Förlåt. Och förlåt för kyssen, jag vet inte vad som flög i mig. Jag måste plugga, kom till skolan imorgon innan du åker. Puss! sa jag och öppnade dörren och tröck ut Justin. Jag sprang upp för trappan och la mig i sängen. Christal kollade på mig.

Justins perspektiv:

Varför ångrar hon sig efter varenda kyss?! Åh, nu blev hon säker sur... Men, jag kommer väl till skolan imorgon då, tänkte jag och gick till bilen.


Vet, den sög. Ge tips på vad som ska hända! Och minst 15 kommentarer innan jag lägger ut nästa! 


 

Kommentarer
Postat av: d'

MER! :D

2010-12-24 @ 00:00:16
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/
Postat av: Laura

Meeer!! Asså du skriver så sjukt braa! :D

2010-12-24 @ 00:10:17
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: frida

mer mer sktbra!!:)

2010-12-24 @ 00:17:56
Postat av: Anonym

den sög INTE :D

2010-12-24 @ 00:40:39
Postat av: Jenni

Sjuukt bra! :D Meeer!

2010-12-24 @ 00:40:48
Postat av: Anonym

DEn sög inte alls :) Keep up the good work!

2010-12-24 @ 00:42:15
Postat av: Anonym

Får inte nog, meeeeer! ;D Bästa JB novellen jag läst...! :D

2010-12-24 @ 00:42:59
Postat av: Karin

Nej den sög inte alls!!

Meeer! :)

2010-12-24 @ 00:43:59
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Sanna

Älskar att justin fick kämpa lite för tjejen! :D det är skit bra fortsätt att skriva! ;P

2010-12-24 @ 00:44:32
Postat av: Mathilda

Kan bara säga en sak: AWESOME! <33

2010-12-24 @ 00:46:09
Postat av: Anonym

awesome meer

2010-12-24 @ 00:48:43
Postat av: Liv

Älskar novellen, varje gång jag slår på datorn den första sidan jag besöker är denna, tittar om det kommit några nya uppdateringar, längtar alltid efter nya episoder.. en ide som skulle vara sjukt roligt vore om du som Julklapp skrev en riktigt Lååååång episode, eller flera på rad! :D det skulle verkligen göra min dag och säkert många andras! Keep up the amazing work! God Jul xx Livizz

2010-12-24 @ 00:53:00
Postat av: Celine

Mera!:D

2010-12-24 @ 00:56:01
URL: http://lovetobieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

AS BRAAAAAA JUUU!! :D:D::DD:D:D:.D:D hhihihihi hon kan ju typ säga de inte känns som han vill men hon alltid vill typ hahha :D

2010-12-24 @ 01:10:37
Postat av: JB STORY

Mer mer mer :D

2010-12-24 @ 02:28:53
URL: http://belieberstorys.blogg.se/
Postat av: JB STORY

Btw, hon borde följa med på hans turne :DD AW

2010-12-24 @ 02:29:07
URL: http://belieberstorys.blogg.se/
Postat av: vickan :D

era noveller äger!!!!meeeer!!!

2010-12-24 @ 02:36:05
Postat av: Siis

God jul! Chaz kanske kommer? Och så ser Mathlida det, elr ngt. Och då blire problem :D

2010-12-24 @ 11:37:10
URL: http://siisoayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0