Wherever you are, episod 39

- Ja, det skulle vara trevligt, sa Caitlin och log. - Känner mig verkligen shopping-sugen! fortsatte hon och sedan och skrattade. Vi andra skrattade med henne. När killarna sedan kom in i köket berättade vi att vi skulle ut på stan. Dom sa hej då och vi stack till närmaste busshållplatsen. När vi kom till shopping-centret ser jag ett ansikte som jag känner igen...



Det var Jeremy! Jag knuffade till Christal lite lätt i sidan. Hon kollade konstigt på mig, så jag nickade åt Jeremy's håll. När hon kollade dit stannade hon, öppnade munnen, hennes ögon blev jättestora och hon var väldigt nära på att börja skrika. Som tur var hann jag lägga handen för munnen innan hon skrek. 

- Shhhhh, människor kommer tro att du är sjuk i huvudet! sa jag medan jag skrattade. 
- Vadå, varför? sa Caitlin och kollade på mig. 
- Jeremy är där framme, sa jag och skrattade. Caitlin himlade med ögonen och började skratta hon också. 
- Vi kan väl gå fram och hälsa? Det var längesen jag träffade honom! sa Caitlin och log.
- Sure, varför inte? sa jag och släppte taget om Christals mun. Jag tog sedan fingret och puttade igen munnen på henne. 

Vi gick in i affären där Jeremy stod och sedan pickade Caitlin honom på axeln. Han vände sig om och började le som en dåre. Han sprang fram till Caitlin och kramade henne, sedan kramade han mig och när han kom till Christal frågade han oss vem hon var.

- Våran kompis, och... hon... hahahhaa, Christal heter hon, sa Caitlin och skrattade. Jag började skratta med henne, men Christal brydde sig inte så mycket.

Hon tog hand med Jeremy och började prata med honom. När dom pratat klart sa vi hej då till Jeremy och så stack vi och shoppade. 

- Så, hur var det med Justin igår då? sa Christal och log.
- Jorå, det var kul, sa jag och flinade. 
- Vadå? Du flinar, alltså har något hänt! sa Caitlin och hoppade upp och ner.
- Men asså... först gick vi till stranden och prata och så. Sen så kysste han mi...
- Är inte det lite väl tidigt? Du har ju just gjort slut med Chaz, avbröt Christal mig innan jag var klar.
- Jag var inte färdig. Han kysste mig men jag avbröt kyssen. Jag sa att det var för tidigt och då blev han jätteledsen. Sen så tog han min hand och vi skulle hem, men då fortsatte vi hem till hans pappa och prata och så. Sen gick vi hem, det var bara det, sa jag och log.
- Aha... Tänk att du har varit tillsammans med honom Caitlin, och nu gillar han dig Mathilda... sa Christal drömmande.
- Mm... sa Caitlin och kollade ner i golvet. Jag tog min arm i hennes.
- Caitlin, om inte du vill att jag ska umgås med Justin så gör jag inte det, sa jag och kollade i hennes ögon.
- Såklart du ska, han kommer aldrig låta dig vara, jag lovar! sa Caitlin och skrattade. Jag och Christal började att skratta med henne.

Vi gick in i olika affärer och shoppade, och efter några timmar var vi klara. Vi tog bussen hem och gick emot Ryans hus.

Justins perspektiv:
(Lite tidigare)

När tjejerna hade åkt iväg för att shoppa visste inte jag och Ryan vad vi skulle göra, så vi satt och spelade xbox i en halvtimme. Sedan skrek Ryan:

- Jag vet vad vi kan göra!
- Vadå? frågade jag samtidigt som jag var inne i spelet.
- Vi drar och handlar käk och lagar någon maträtt tills tjejerna kommer! fortsatte Ryan. Han gick iväg till väggen och ställde sig under lampan och tände den. - Bra IDÉ va? sa Ryan och skrattade. Jag började skratta åt hans dåliga skämt med hängde med till affären. Vi handlade allt möjligt. 

När vi handlat klart stack vi hem och lagade maten.



Vi blev nöjda med resultatet! Vi dukade upp på bordet och väntade nu tills tjejerna skulle komma hem.

Mathildas perspektiv:

Vi sprang upp för trappan och in i huset. Vi gick upp på våra rum och slängde in alla kassar. Sen gick vi ner och ropade på killarna. Dom svarade inte... Vi gick in i köket och såg hur det var tänt med ljus och att det stod mat på bordet. När jag kollar på bordet så ser jag två huvuden. Jag börjar skratta och pekar mot bordet. Christal och Caitlin börjar också skratta så tillslut ligger i på golvet för att vi skrattar så mycket. När vi skrattat klart går vi till bordet och jag fick en idé. Jag tar fram min telefon och letar fram ett ljudklipp som låter som en rakapparat. Jag ber Caitlin att filma och slår på ljudet. Jag drar telefonen mot Justins hår och han flyger upp ur stolen och tar händerna på sitt hår. Jag, Christal och Caitlin ligger nu än en gång på golvet och skrattar.

När Justin kommit på att vi inte rakat av hans hår börjar även han skratta. Kort därefter vaknar Ryan och kollar konstigt på oss. Vi kunde inte förklara så han skakade bara på huvudet och började ta mat. Vi andra satte oss ner och började äta. Det var verkligen god mat.

 

Kommentarer
Postat av: Maja <3

BRA! <3<3 fortsätt en eller två till idag! <3<3

2010-12-23 @ 13:12:23
Postat av: annaa

mera :D

2010-12-23 @ 13:32:22
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra:D

2010-12-23 @ 13:32:56
Postat av: Anonym

MEEEEEER! :D

2010-12-23 @ 13:57:25
Postat av: d'

meer!

2010-12-23 @ 13:59:20
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/
Postat av: Siis

Gooddii ;D

2010-12-23 @ 16:04:08
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Anna

Kan du inte visa ett huset mathilda bor i? :)

2010-12-23 @ 21:43:19
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: frida

skitbra!! meer ikväll:)

2010-12-23 @ 21:57:53
Postat av: Laura

Asbraa! mer :D

2010-12-23 @ 22:37:15
URL: http://fevrierkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0