Wherever you are, episod 35

- Kolla! Justin och Jasmine kysser varandra! 
Jag avslutade kyssen och kollade bak. Mathilda, Christal och Caitlin satt och bitch-blickade mig. Helvete.

Chaz perspektiv:

Det kanske var onödigt att göra slut... Hon kanske talade sanning? Helvete. Jag ångrar mig! Nu kanske Mathilda blir tillsammans med Justin? Helvete. Jag gick upp från sängen och satte mig vid datorn och skrev på twitter: "Jag tror jag har gjort det största misstagen i hela mitt liv..."
Ah, vi får se hur det blir. Nu ska jag iaf ut och träffa några tjejer som Caleb tvingat mig till...

Mathildas perspektiv:

Okej, han kanske inte alls hade känslor för mig. Jag vände mig om och satt och kollade framåt. Caitlin la sin hand på min axel och log ett fakesmile för att jag skulle bli glad. Jag skakade på huvudet. Sedan reste jag mig upp och dom följde efter mig.

- Okej, det är... onsdag idag, eller hur? frågade jag dom medan vi gick.
- Ja... vaddårå? frågade dom samtidigt.
- Nej, jag undra bara. Hänger ni med till rektorn och ber om ledighetslappar? frågade jag utan att kolla på dom.
- Ja för fan! skrek dom och hoppade av glädje. Jag började skratta, dom lät jättehögt.

Vi gick in till rektorns rum och fick lappar som vi fick skriva våra namn på. Jag skickade ett sms till mamma och sa att hon skulle reservera 3 biljetter till Kanada. Hon frågade inte varför utan gjorde bara det, världens bästa mamma.

När vi fått ledigt sprang vi ut från skolan direkt till busshållplatsen. När vi sitter där ser jag någon komma emot oss, någon jag inte ville träffa... Justin. Han gick med huvudet nerböjt men när han såg oss började han le. Jag gav honom en arg blick och sedan tittade jag bort. Han gick fram till busskuren och tittade på oss.

- Vart ska ni då? Eftersom ni inte är på skolan... sa Justin och kollade på mig.
- Vi ska till Kanada, sa Christal.
- Varför då? sa Justin och lät sårad.
- För att Christal ska träffa Ryan, vad tror du? sa jag bitchigt-emot honom.
- Jaha... Men ha det så kul då, sa Justin och gick iväg.

Helt plötsligt började Caitlin garva. Jag och Christal kollade konstigt på varandra, sedan började även vi skratta. Vi satt skrattade enda tills bussen kom. Vi steg på, betalade och åkte hem till var och en för att packa. Flyget skulle gå vid 18 och Caitlins mamma skulle skjutsa dit oss. När klockan var 16 så hämtade Christal upp mig och vi åkte till Caitlin. När vi var hos Caitlin satt vi bara och snackade om olika saker, sen var det dags att åka.

Justins perspektiv:

Okej... Dom skulle till Kanada och träffa Ryan, och om dom ska träffa Ryan kommer dom träffa Chaz, och om dom ska träffa Chaz kommer det bli känslor inblandat, och om det blir känslor inblandat kan det hända att Mathilda och Chaz blir tillsammans igen... Helvete! Men... dom kan ju inte bli sur bara för att Jasmine kysste mig... Åååh, helvete! Jag måste hämta bilen från skolan också...
Jag gick med huvudet böjt ner för trappan, sedan tog jag på mig skorna och jackan och började gå till deras skola. Helt plötsligt hör jag någon bakom mig.

Mathildas perspektiv:

- Hallå, tänk om Chaz inte vill ha mig tillbaka.. sa jag till Caitlin på flyget. Christal hade redan somnat.
- Såklart han vill! sa Caitlin och log. Jag log tillbaka och sedan slog jag på en film. Efter några minuter hade jag somnat, men väcktes efter en stund.

- Kom igen Mathilda, vi är framme! sa Christal glatt. Jag kliade mig i ögonen och sträckte på mig. Jag tog av mig bältet och började ta ner mitt hand-bagage. Vi gick ut ur flygplanet och började gå till platsen där man hämtar väskorna. När vi kom ut ur flygplatsen visslade vi in en taxi. Caitlin som visste vart vi skulle berättade för chauffören adressen. Jag blev helt plötsligt jättenervös...

Efter att vi hade åkt i 20 minuter kom vi fram till ett hus. Det såg ut som vårat hus, tänkte jag för mig själv och skrattade. Caitlin plingade på och Ryan öppnade helt plötsligt. Först såg han alldeles förskräckt ut, men sedan började han tok-le och sprang fram till Christal och lyfte upp henne i luften och kramade henne. Jag och Caitlin stod vi sidan om och sa "awwww" hela tiden. Sedan släppte Ryan ner Christal och gick och kramade mig och Caitlin.

- Vad gör ni här?! sa han sedan.
- Vi tänkte överraska dig, sa Christal och blinkade med ögat.
- Jo fan, det lyckades ni med! sa Ryan och skrattade. Han släppte sedan in oss och visade mig och Caitlin vilket rum vi kunde sova i. Efter att vi lämnat väskorna gick vi in till vardagsrummet och satt och snacka där. Helt plötsligt ringer det på dörren, så Ryan går och öppnar. När han öppnat dörren hör jag en röst jag känner igen... Det lät som Chaz...

Ryans perspektiv:

Oh helvete. När jag öppnade dörren och såg Chaz stå där med någon tjej blev jag genast orolig. Jag kunde inte släppa in honom, Mathilda skulle bli alldeles... förstörd!
- Yo mannen! sa Chaz och log. Jag såg på honom att han inte var så glad... han har varit ledsen hur länge som helst.
- Eh... Chaz du kan inte komma in, jag har besök, sa jag osäkert. Han slutade att le och kollade på mig med en granskande blick. Han tröck sig in i huset och gick in till vardagsrummet. Jag sprang efter honom och såg honom sedan stå och stirra på Mathilda. Tjejerna hade slutat prata och kollade på Mathilda och sedan på Chaz.

Chaz perspektiv:

Där satt hon. Världens finaste tjej i Ryans soffa. Dom hade åkt till Kanada... jag kände hur en tår föll ner från min kind, sedan gick jag långsamt fram till soffan. Mathilda reste sig sakta och gick mot mig. Jag öppnade armarna och hon sprang in i min famn. Jag hade saknat henne som fan.

Annas perspektiv (tjejen som Chaz hade med sig):

När Chaz hade sprungit in tittade jag konstigt på Ryan. Han gick in till vardags rummet, så jag beslöt mig för att hänga med in. När jag kom in till vardags rummet ser jag Chaz stå och krama någon tjej. Helt plötsligt kysser han henne. Jag känner hur det hugger till i bröstet, så jag skriker:
- Fyfan för dig Chaz. FYFAN FÖR DIG!
Sedan springer jag till hallen och tar på mig mina skor och jacka, sedan springer jag ut.

Mathildas perspektiv:

Vem fan var den där tjejen? Hon såg ut att bli väldigt ledsen. Jag kollade på Chaz som log osäkert. Hade han redan hittat en ny tjej? Han hade varit arg på mig för att jag umgåtts med Justin, och nu gör han precis likadant?!
Jag sprang in till badrummet och låste dörren. Jag tog upp telefonen och ringde Justin:

- Ah det är Justin, sa han lågt.
- Hej det är Mathilda! sa jag och försökte låta så glad som möjligt.
- Hej, åh, varför ringer du? sa Justin och lät mycket gladare.
- Jag... visste du att Chaz träffar en annan tjej? sa jag och fick en klump i magen.
- Öh, va? Nej? Vaddå, gör han det? sa Justin och lät konstig.
- Ja... sa jag och fick en tår i ögat.

Helt plötsligt börjar någon banka på dörren och skriker åt mig att öppna...


Ska bort nu, så det blir inget mer förrän imorgon. Hoppas det var bra! :) Kommentera! :D

Kommentarer
Postat av: Julia

meeeeeeer

2010-12-20 @ 17:22:06
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer

2010-12-20 @ 17:34:02
Postat av: Louise

Meer!Vill hellre att Justin och Mathilda ska vara ihop ;)

2010-12-20 @ 17:58:32
URL: http://aanderssonlouisee.devote.se
Postat av: frida

meeer!!! snälla en til idag!:)

2010-12-20 @ 19:07:18
Postat av: Denice

Jaha, så jag måste vänta länge på 36:an eller? :P

an inte bärga mej!!

2010-12-20 @ 19:30:12
URL: http://deniices.blogg.se/
Postat av: C H A L L I E

Du är skiit bra på att skriva :)) ÄLSKAR den här novellen! :))

2010-12-20 @ 20:18:10
URL: http://charlottekristoffersson.blogg.se/
Postat av: Siis

Amazing ! (:

2010-12-20 @ 20:28:57
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2010-12-20 @ 20:33:05
Postat av: Laura

Så jäääävla bra! omg, meer :D

2010-12-20 @ 22:44:36
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: elli

typ den bästa novellen med justin bieber i som jag har läst :D mer!

2010-12-21 @ 19:52:28
Postat av: annaa

när kommer mer? :o längtat sönder as länge nu :o

2010-12-21 @ 20:37:54
URL: http://annawestiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0