Wherever you are, episod 3

Men jag ska nog inte prata med Mathilda så mycket, eftersom att hon snäser åt mig hela tiden. Jag slutade tänka på henne och pratade med Christian och Ryan istället. Sedan slutade Ryan prata med oss och började prata med den andra tjejen. Hm... vad ska jag och Christian prata om då..?



Vi satt bara tysta ett tag, och lyssnade på vad dom andra sa. Sedan började Christian prata om någon tjej som hette Clara som han hade träffat. Jag lyssnade med ena örat, för jag ville verkligen höra vad Chaz och Mathilda pratade om. Jag sa mm och ah lite då och då, för att Christian inte skulle märka att jag inte var så jätteintresserad. Sedan hörde jag hur Chaz började skratta. Jag kollade snabbt dit.

Mathildas perspektiv:

Jag och Chaz satt och pratade om allt möjligt, när han sedan frågade mig om jag hade en pojkvän. Jag satte min dricka i halsen, och sedan råkade jag spruta ut allt igen. Fast den här gången kom det över Ryan OCH Christal. Båda kollade på mig med en blick, sedan började dom asgarva. Jag och Chaz hängde på, och sedan hör man hur Christian och Justin också skrattade. Jag kollade på Justin och såg att han kollade på mig. När han såg att jag tittade dit tog han snabbt bort sitt huvud. Jag himlade med ögonen. Sedan fortsatte jag prata med Chaz. Eller, ja, jag svarade på hans fråga. 

- Såååå, du har alltså ingen pojkvän, frågade Chaz igen.
- Nej, inte så vitt jag vet, sa jag och blinkade åt honom.
- Haha, ofta du inte har, ljuger du med mig? frågade han och flinade.
- Nej, varför skulle jag?
- Jag vet inte... men.. uhm, asså jag gör inte det här så ofta, men skulle du vilja gå ut och äta med mig någon gång? frågade Chaz och kollade ner. Jag såg att han rodnade. 
- Ja, jag ser ingen anledning att inte göra det, sa jag och lyfte hans ansikte med mitt finger.
- Åh, vad bra! sa han och lös upp som en sol.

Jag kollade på Justin, han satt och blängde på Chaz. Varför? tänkte jag snabbt. Var han avundsjuk eller? Jag började prata med honom.
- Öh, Justin. Varför stirrar du på Chaz för? frågade jag försiktigt.
- För att.. han... jag... vet inte... jag skulle också vilja äta middag med dig någon gång, sa han och kollade på mig med en allvarlig blick.
- Men Justin. Du har 7 miljoner andra tjejer att välja mellan, måste du ta Mathilda?! sa Chaz hysteriskt.
- Okej grabbar, jag vill inte ha något bråk, okej? sa jag och kollade på dom båda.
- Visst, sa Justin och Chaz. Dock så fortsatte dom att blänga på varandra. Jag blev arg på Justin.

- Var det så smart att göra Chaz sur nu eller? sa jag till honom.
- Eh, va? Jag kollar ju bara på honom? sa Justin osäkert.
- Ah, men sluta göra det då. Christal, ska i gå hem nu? frågade jag.
- Va, eh nu? Men det är ju så va... sa Christal, men jag avbröt henne.
- Men jag vill hem nu. Jag vill till din pool! svarade jag.
- Du gillar ju inte den, sa hon och blängde på mig.
- Jo, just nu gör jag det, sa jag och började packa ihop. 
Hej då Chaz, vi får höras, sa jag och kramade honom samtidigt som jag kysste honom på kinden.
- Åh, oj. Ja, det hoppas jag! svarade han och log brett.

Justins perspektiv:

Fan om Chaz får gå på en dejt med henne och inte jag! Åååh, jag borde ju vara glad för hans skull, men det går inte. Det är något i Mathilda som jag inte kan sätta fingret på. Är det för att hon inte visste vem jag var? Nej, det kan det inte vara. Inte en så liten sak... men jag kanske borde strunta i henne. Det var ju trots allt Chaz ragg, och jag kan bara inte ta henne ifrån honom. Jag måste hem och fråga mamma hur jag ska göra...


Jag har inte tid att uppdatera nå mer nu (ska sova, hihi) och imorgon... jag hinner inte tidsinställa heller. :o Vi får se när nästa kommer, men jag planerar att lägga ut ca 5 delar om dagen. :)
Kommentarer
Postat av: lina,Jennie,Olivia o Jasmine

hahahha omg , va ja garvade !! :D ja längtar redan tills nästa kommer ut ;)

2010-12-08 @ 22:30:07
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/
Postat av: emelie

den verkar faktiskt bra :) kanske börjar läsa :) Men kommentera min blogg du med :D

2010-12-08 @ 23:00:40
URL: http://emeliiemeijer.blogg.se/
Postat av: Anonym

kapitel 76 ute nu :( hemskt!!



// http://bieberdream.blogg.se

2010-12-08 @ 23:06:07
Postat av: Anonym

jaaa det blir superbra 5 delar på en dag!:D

2010-12-08 @ 23:58:01
Postat av: Anonym

Hejsan kika gärna in hos mig! om du gillar att läsa om musik,kändisar,mode, o det absolut senaste skvallret direkt ifrån örebrostad! :)

2010-12-09 @ 01:34:17
URL: http://kriisitiinjonsson.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: Det ska jag göra :)

2010-12-09 @ 09:13:28
URL: http://aamandaolivia.devote.se
Postat av: annaa

säg till när nästa kommer :D

2010-12-09 @ 10:31:16
URL: http://annawestiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0