Wherever you are, episod 21

- U-ursäkta? Låta Justin vara? Jag har inte ens gjort något med honom! skrek jag henne rakt upp i ansiktet.
- Jag såg bilden på er 2. Han är fortfarande min! sa hon och kollade bitchigt på mig.
- Jaha, och vem fan är du då? frågade jag och kollade på henne.
- Vet du inte det? Det trodde jag alla visste. Det är jag som är Jasmine, tjejen som är i Baby-videon.



- Aha, och vad är det för video då? sa jag surt tillbaka. Hon kollade chockat på mig.
- Vet du inte det? Den med Justin Bieber? Det är ju där ifrån alla vet vem jag är. Han har dessutom kysst mig, i en bil. Det finns på nätet, du kan söka på: Justin Bieber kysser Jasmine Villegas, sa hon och kollade på mig. 
- Öh, ser det ut som om att jag bryr mig någonstans om vad du just sa? frågade jag henne och gick iväg.

Skoldagen fortsatte och efter sista lektionen gick jag för att lämna mina skolböcker. På väg ut möter jag Jasmine, och hon stirrade irriterat på mig. Jag gav henne en frågade blick tillbaka, och helt plötsligt känner jag hur någon tar tag i min hand. Jag vänder mig om och ser Justin stå där och flina. Jag kollade bara surt på honom och gick iväg.

- Vad är det Mathilda?! frågade Justin oroligt.
- Ja kan du säga till din bitch-vän att sluta prata med mig? Och att hon ska sluta slå folk på käften bara för att man träffar dig... sa jag och kollade på honom. Han tog sin hand på min kind och kollade ner. Han släppte handen och kollade sedan upp på mig.
- Har Jasmine gjort det där? frågade han sedan. 
- Ja, hon kom på rasten och slog mig, sen börja hon berätta om att du och hon hade kyssts. Ser det ut som om att jag bryr mig någonstans? frågade jag och flinade.
- Eeh, tydligen inte, fick han fram.

Sedan tog han tag i min hand så att jag gick åt samma håll som honom. Han gick en bra stund innan han stannade och pickade en tjej på axeln. Jag tittade konstigt på Justin och sedan vänder sig tjejen om. Hon kollade på Justin, sedan på mig och sedan på Justin igen. Hon började le ett fejk-smile, och sedan började hon krama Justin. Justin puttade iväg henne och började bli förbannad.

- Du ska inte slå tjejer bara för att jag umgås med dom Jasmine, sa Justin irriterat.
- Va? Jag har inte ens nuddat henne? sa Jasmine. Åh, hur kan hon ljuga? 
- Ursäkta mig? Du slog till mig gaaaanska hårt på min kind ju, har du glömt det? frågade jag och stirrade på henne. 
- Jag vet inte ens vem du är, sa hon och vände sig om. Jag kände hur ilskan kokade inom mig, men jag vill inte slåss. Jag tittade på Justin, han såg fortfarande förbannad ut. Jag vände mig om jag började gå och efter någon minut kollar jag bak. Justin står och pratar med Jasmine. Helt plötsligt kollar Jasmine upp på mig och bitch-blickar mig. Sedan började hon springa emot mig. Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag stack in på tjej-toaletten. Efter ett tag kom Jasmine in. 

- Jag vet att du är här inne. Kom ut. Jag ska säga förlåt, sa Jasmine. Jag gick sakta ut ur båset, och jag såg att hon hade gråtit. 
- Varför har du gråtit för? frågade jag förvånat.
- För att jag har försökt fånga Justins intresse hur länge som helst, men han dissade mig efter kyssen i bilen jag pratade om. Sen så såg jag bilden på er två, och jag trodde ni var tillsammans. Sen såg jag dig i matan och kom på att jag faktiskt sett dig på skolan. Förlåt... sa Jasmine och kollade ner.
- Jasmine..? Jag och Justin är inte tillsammans. Han är bara en vän, jag är tillsammans med Chaz, sa jag och log.
- VA?! sa Jasmine chockat.
- Haha, jaaaa, sa jag och skrattade. 

Justins perspektiv:

Om jag inte hade haft en sån respekt för tjejer hade jag klappat till henne vilken sekund. Fyfan va jag hatar Jasmine! Efter att Jasmine sprungit efter Mathilda satt jag på en stol och väntade på att dom skulle komma ut från toan. Helt plötsligt hör jag skratt innifrån. Efter det kommer Jasmine och efter henne kom Mathilda.
- Var har du gjort Jasmine?! frågade jag chockat.
- Nej, hon berättade bara att hon var tillsammans med Chaz och inte var intresserad av dig, så jag har alltså en chans? frågade Jasmine glatt. Jag suckade irriterat. 
- Jasmine, jag gillar inte dig. Hur många gånger ska jag säga det?
- Men... fortsatte Jasmine. 
- Nej, du har förstört mitt rykte, jag vill inte umgås med dig, förlåt. Men så är det. Till och med Scooter har sagt så, sa jag och kollade Jasmine i ögonen. 
- Jaha, sa hon surt och sedan vände hon sig om och gick iväg. Jag kollade på Mathilda, och stod och skrattade tyst. Jag började flina. Jag gick emot Mathilda. Hon tystnade och kollade mig i ögonen. Jag närmade mig hennes ansikte, och jag kände hur våra läppar möttes.
Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!!!!!!!!

2010-12-15 @ 19:43:35
Postat av: d'

oooh, drama! :D

2010-12-15 @ 20:41:16
Postat av: JB STORYS

OOOH MER :DDD

ikväll? :)

2010-12-15 @ 21:13:44
URL: http://belieberstorys.blogg.se/
Postat av: JB STORYS

OOOH MER :DDD

ikväll? :)

2010-12-15 @ 21:14:00
URL: http://belieberstorys.blogg.se/
Postat av: victoria

mmmeeeeerr!!!!!

en till ikväll!!!!:D:D

2010-12-15 @ 21:27:41
Postat av: Siis

Ohh O:

2010-12-15 @ 21:40:12
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Laura

OMG! :D

2010-12-15 @ 23:20:47
URL: http://fevrierkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0