Wherever you are, episod 13

- Ja, vaddå? sa jag oroligt. Chaz började mumla något otydligt, så jag bad honom tala högre. - Jag hör inte vad du säger Chaz, tala högre! 
- Jag... och Mathilda är tillsammans... sa han försiktigt. Helvete.



Efter att Chaz sa så blev jag helt tom. Sen blev jag glad för honom. För att han har hittat en tjej han tycker om. Jag sa grattis och log emot honom, sen sa jag att jag skulle gå och lägga mig. Fast jag somnade aldrig, för jag låg och tänkte på Mathilda. Hur vacker hon var, eller ja. Är. Fast hur kan jag tycka så? Jag blir tokig!

Chaz perspektiv:

Wow... Det gick bättre än förväntat! Nu ska jag bara käka upp mackan och smsa Mathilda och fråga om hon vill käka med mig, Ryan och Christal imorgon. Efter att jag gjort det gick jag upp och la mig och somnade på stört.

Nästa morgon vaknade jag av ett sms från Mathilda: "Såklart jag vill! Ska jag komma till dig vid 12 eller?" Jag kollade snabbt på klockan och såg att hon var 14! OJ SHIET!!! Jag hoppade ur sängen och sprang till garderoben, när jag plötsligt hör några röster från nedervåningen. Det lät som Mathilda och Justin... Jag slängde snabbt på mig ett par mjukisbyxor och en t-shirt. Jag sprang ner för trappan och där satt dom i soffan och spelade tv-spel. När jag kollar lite åt vänster sitter Ryan och Christal i soffan och skrattar. 

- Varför väckte ni mig aldrig? sa jag lite surt. Mathilda kollade upp och log, sedan reste hon sig upp och kramade mig. 
- Du var så söt när du sov, och jag förstod att du var trött, så jag lät dig sova, viskade hon i mitt öra. Jag började rysa, och sedan log jag. Jag kysste henne lätt och sedan gick vi och satte oss i soffan. Efter ett tag började min mage kurra, ganska högt... Mathilda kollade förvånat på mig, och sedan började hon skratta. Alla andra hängde på, medan jag bara satt och var generad.

- Jag måste ha något att äta... sa jag och flinade lite. 
- Menar du det? svarade Justin och flinade. 
- Haha, jaaaa. Någon som hänger med på en fika? fortsatte jag och kollade på tv:n.
- Jag kan, sa Mathilda och log. 
- Bra! svarade jag och blev varm inombords. Jag kollade lite snabbt på Justin och såg att hans min var ledsen. Vafan, hur ska det gå mellan oss? Jag vill inte att något ska gå förstört mellan mig och Justin, för han är min bästa vän, men jag vill heller inte att Mathilda ska bli sårad. Hur ska det gå?

- Men ska vi gå då? frågade jag snabbt. 
- Ah visst! Men hallå, kan inte alla följa med eftersom att ni 2 ska hem imorgon? svarade Mathilda. När hon sa det sista högg det till. Hur fan kunde jag falla för henne på så kort tid?
- Jo visst, sa Justin. Han blev helt plötsligt jätteglad! 
- Okej, svarade Ryan och Christal samtidigt.
- Men vill ni göra nått efter frukosten/lunchen? frågade Justin och kollade på alla.
- Öhm, som vaddå? frågade Mathilda.
- Jag kom på att jag har basket-biljetter, och matchen är vid 17, så då kan vi chilla på stan ett tag, svarade Justin och log.
- Fett nice, sa jag och Ryan samtidigt. Jag kollade på Mathilda och sedan på Christal...
- Ähem... basket..? hörde jag båda säga samtidigt. Jag, Ryan och Justin började skratta.
- Haha, ja? Det är väl kul? frågade jag och skrattade.
- Öööh. Nej, jag tror vi skippar det. Ni kan göra det, så shoppar jag och Christal istället, svarade Mathilda snabbt.
- Tycker du det är roligare att shoppa än att gå på basket? frågade jag förvånat.
- Chaz, dom är tjejer... svarade Ryan och log. 


Ååååååh, vilken "lång" episod. Börjar skriva på nästa nu! :)
Kommentarer
Postat av: Anonym

meeer :d

2010-12-12 @ 17:24:46
Postat av: Celine

Mera Mera!

2010-12-12 @ 18:03:12
URL: http://lovetobieber.blogg.se/
Postat av: Siis

Wiihhi:D

2010-12-12 @ 18:10:33
URL: http://siisoayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0